System temp
Fra : Hagar

Dato : 02-05-09 22:14

Hej i gruppen

Hvad skal jeg bruge af program for at få vist hvad de forskellige dele i min
pc har af temp. ?
Jeg har prøvet med Everest og Nvidia, men jeg syntes godt nok ikke det viser
det samme, så et eller andet der kan vise den reelle temp. ville være rart.

Hagar

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-09 22:24

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg har prøvet med Everest og Nvidia, men jeg syntes godt nok ikke det
> viser det samme, så et eller andet der kan vise den reelle temp. ville

Har du prøvet SIW? Ved ikke om den er bedre!
http://www.gtopala.com/siw-download.html

/Bent

Fra : Hagar

Dato : 03-05-09 00:00

> Har du prøvet SIW? Ved ikke om den er bedre!
> http://www.gtopala.com/siw-download.html
>
> /Bent

Den har jeg ikke prøvet, men det vil jeg gøre søndag.
Takker

Hagar

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-05-09 23:21

Hagar skrev:

> Hvad skal jeg bruge af program for at få vist hvad
> de forskellige dele i min pc har af temp?

Prøv at søge efter Ccleaner - det er godt til at rydde
ud i temp-mapper.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Hagar

Dato : 03-05-09 00:01

> Prøv at søge efter Ccleaner - det er godt til at rydde
> ud i temp-mapper.
>
> --
> Allan Vebel
> http://html-faq.dk
> http://vebel.dk

He he. det er nu ikke temp. mapper jeg henviser til i en hardware gruppe

Hagar

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-05-09 21:41

Hagar skrev:

> He he. det er nu ikke temp. mapper jeg henviser til

Det er ikke nemt med alle de forkortelser

Havde du nu skrevet systemtemperatur, havde jeg
forstået det anderledes.

> i en hardware gruppe

Nå-ja, jeg læser mange forskellige grupper.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-05-09 23:33

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in

> Hvad skal jeg bruge af program for at få vist hvad de forskellige dele
> i min pc har af temp. ?

Det program der passer dig bedst.

> Jeg har prøvet med Everest og Nvidia, men jeg syntes godt nok ikke det
> viser det samme, så et eller andet der kan vise den reelle temp.

Så nemt er det ikke. Der findes forskellige temperaturfølere og ingen
software er lavet til at læse dem alle korrekt.

Temperaturfølerne skal derfor kalibreres til din software hvis du vil have
præcise målinger.

Alternativt beslutter du en "dag nul", og lader fremover softwaren måle
forskellen til denne "dag nul".

Jeg kender en gør-det-selv metode til at kalibrere, men den kræver at du
tør pille lidt i maskinen.

Fra : Martin

Dato : 03-05-09 19:42

Hagar wrote:
> [...]
> det samme, så et eller andet der kan vise den reelle temp. ville være rart.

Jeg plejer at bruge speedfan, også kan man lige gætte sig til hvad de
forskellige temp. måler er for nogle, og når man ved det, så er det bare
derud af :)

Nogle motherboards kan speedfan også automatisk styre blæserstyringen så
den/de ikke hele tiden kører på fuld damp