Lukke computeren fra tastaturet
Fra : Karl Jensen

Dato : 02-05-09 19:20

For mange år siden havde jeg et tastatur på min computer,
hvorfra jeg, ved tryk på en taste mærket "Power", kunne
lukke computeren.
Tasten var placeret til højre for Pause/Break tasten.
Har noget kendskab til hvilke/n koder, der skal sendes
til computeren, for at lukke den ned?
Kan ikke huske om den også kunne starte computeren.
Jeg har forgæves søgt på Google efter en oversigt over
alle koder, som kan styre noget sådant.

--
Hilsen Karl J.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-05-09 19:32

On Sat, 2 May 2009 20:19:32 +0200, "Karl Jensen"
<Karl@Jensen????.blob> wrote:

> [...]
>til computeren, for at lukke den ned?
>Kan ikke huske om den også kunne starte computeren.
>Jeg har forgæves søgt på Google efter en oversigt over

Strengt taget er det en macro, du skal have fat i - ikke en keycode.

Så du skal kigge på driveren til dit tastatur. På min egen maskine kan
iTouch softwaren til Logitech tastaturet opsættes så visse taster
f.eks kan starte et program. Her er det en simpel sag, at køre
'shutdown - s' der lukker maskinen ned....

<mlr>

Fra : Per

Dato : 02-05-09 21:24

Karl Jensen wrote:
> [...]
> til computeren, for at lukke den ned?
> Kan ikke huske om den også kunne starte computeren.
> Jeg har forgæves søgt på Google efter en oversigt over

Du kan evt. prøve med ALT+F4 og så enter.

Det virker på nogen maskiner.

mvh. Per

Fra : Svend

Dato : 03-05-09 07:57

On Sat, 2 May 2009 22:24:07 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>Du kan evt. prøve med ALT+F4 og så enter.
>
>Det virker på nogen maskiner.

ALT+F4 virker altid du skal bare have valgt skrivebordet som det du
lukker.
/Svend

Fra : Michael Læsø

Dato : 03-05-09 17:56

"Svend " <not@hereno.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
Hvis du laver en genvej på skrivebordet med følgende sti, og så laver en
genvejstast til det. Jeg bruger selv kun selve genvejen. men har tidligere
brugt det i opgavestyring på en firma pc jeg havde på et lager der så kørte
hver dag kl.17.00. Så jeg var sikker på den ikke kørte hele natten.

Destination: %windir%\system32\shutdown.exe -s -t 0
Start i : %windir%

Michael Læsø

Fra : Karl Jensen

Dato : 03-05-09 19:45

Jeg arbejder nu videre med de forskellige forslag.
Tak til jer alle for de gode indlæg.

--
Hilsen Karl J.