Sd kort problemer i Vista 32 bit
Fra : Axel

Dato : 02-05-09 02:41

Jeg har købt mig en videokamera med sd hukommelse (Scandisk Ultra II
16 Gb).
PROBLEMET er at den inbyggede kortlæser i mi Aspire 9410 læser alle
andre de andre sd kort jeg har 512 mb,1 Gb, 2 Gb, 8 Gb....MEN ikke mit
16 Gb...??
De andre er fra digital kamera og ikke fra Videokamera men det burde
ikke være problemet eller...???

Indsætter jeg et af de andre kort kan jeg se de andre med det samme
men der sker intet med det nye kort.

Plz hjælp

Mvh Axel

Fra : simon

Dato : 02-05-09 13:10

Axel skrev:
> [...]
> ikke være problemet eller...???
>
> Indsætter jeg et af de andre kort kan jeg se de andre med det samme

Det er nok et SDHC-kort du har.
Var der ikke en usb-adapter med til kortet?
Mange kortlæsere kan ikke læse SDHC-kort.
Så det er måske derfor?
mvh
simon

Fra : Axel

Dato : 02-05-09 07:56

On 2 Maj, 14:10, simon <nyhed.x...@gmail.com> wrote:
> Axel skrev:> Jeg har købt mig en videokamera med sd hukommelse (Scandisk Ultra II

> Det er nok et SDHC-kort du har.
> Var der ikke en usb-adapter med til kortet?
> Mange kortlæsere kan ikke læse SDHC-kort.
> Så det er måske derfor?
> mvh
> simon

Hvad er forskellen på et sd og et sdhc kort...!!! hc=high capacity..??
Og jeg kan ikke lige umidlbart finde nogen med samme problem...? og
kortet virker fint både på videokamera og i mit kamera...? så kortet
virker da fint..!!

Mvh Axel

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 02-05-09 15:31

"Axel" <axel.1971@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Og jeg kan ikke lige umidlbart finde nogen med samme problem...? og
kortet virker fint både på videokamera og i mit kamera...? så kortet

Prøv at læse denne artikkel på wiki
http://en.wikipedia.org/wiki/SDHC_card#SDHC der er beskrevet noget om
hvad der kan være galt, og du har ikke set godt nok efter, der har været
flere med problemer med SD/SDHC kort
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Axel

Dato : 02-05-09 12:52

On 2 Maj, 16:30, "Paul Østerby Sørensen" <paulsm...@ofir.dk Fjern
mail> wrote:

> [...]
> hvad der kan være galt, og du har ikke set godt nok efter, der har været

Tak for linket , men det løser ikk mit problem, og da jeg ike er den
største computer wiz må jeg jo starte hvor jeg tror jeg kan få løst
mit problem og det var her.

Er her sq ikk for at stille dumme spørgsmål og kunne jeg selv var jeg
ikk på dette forum...!

Axel