Fra pc til fladskærm
Fra : Pipeline

Dato : 30-04-09 19:13

Jeg har lige købt et Panasonic TX-P42X10Y, og vil gerne have billedet
fra min stationære pc over på skærmen. Jeg har tilsluttet mit
grafikkorts (GeForce 8800GTS) DVI udgang, til TVets HDMI 1 indgang.
Lyden fører jeg fra lydkort til Audio In på TVet.
Men; Jeg kan ikke få billedet til at passe på TVet. Uanset hvilken
opløsning jeg bruger, kan jeg kun se halvdelen af proceslinien (Win XP).
Også i siderne og i toppen mangler noget af billedet. Jeg vil helst
undgå at skulle bruge VGA- indgangen. Den virker ellers fint med min
bærbare.
Jeg har efterhånden rodet med alle indstillingerne på grafikkortets
driver og på TVet, men ved ikke hvordan jeg kommer videre.

Mvh
Pipeline

Fra : QBIC [6400] - Niels ~

Dato : 30-04-09 21:34

http://www.crtv.dk/produkter/fladskaerms-tv/plasma-tv/panasonic-tx-p42x10y
Så skal du stille på opløsningen så den passer ind med det

/ Niels

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-04-09 22:16

Hej!

QBIC [6400] - Niels Pedersen wrote:
> http://www.crtv.dk/produkter/fladskaerms-tv/plasma-tv/panasonic-tx-p42x10y
> Så skal du stille på opløsningen så den passer ind med det

Det er bare langt fra sikkert der er 1:1 pixelmapping på sådan en plasma.

Og 1024x768 på en pc er jo en 4:3 opløsning, mens det er en 16:9 do. på
plasmaen.

Det er ikke 100% sikkert, men jeg tror ikke umiddelbart billedet vil
komme over og blive vist pixel-for-pixel. Men man kan sikkert justere
skrivebordets størrelse i display-kontrolpanelet, så det vil passe til
skærmens areal.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : QBIC [6400] - Niels ~

Dato : 01-05-09 10:59

så må det næsten være 1024 x 768
men korrekt 1:1 pixelmappning vil være 4:3 men billedet må næsten blive
strækt ud automatisk

måske 900 x 600
Men slet ikke sikkert hvis det er et standard intern grafik fra en bærbar
kan vise de "skæve" opløsninger
med et ok billed.

/ Niels

Fra : QBIC [6400] - Niels ~

Dato : 01-05-09 12:04

selvf. inkl et stationær pc grafikkort.
men nogen kan sættes til "skæve opløsninger"

Hvilket grafikkort snakker vi om ?