Opsætning af router D-Link DI-524UP
Fra : Martin Ploug

Dato : 30-04-09 17:02

Hej

Jeg har lige købt en D-Link DI-524UP Router, men jeg har problemer
med at få forbindelse til den.

Jeg kan godt få forbindelse til internettet, men i installationsvejledningen
er der er rødt kryds med illustrationen imellem routeren og PC'en.
Jeg kommer ikke videre i installationen.

Jeg har bredbånd fra TDC, og skal vælge Dynamisk IP- adresse.
Jeg har prøvet at slå min firewall fra og genstartet PC'en men det ændrer
ingenting. Jeg bruger Windows Vista, men det skulle denne router vel
også være kompatibel med?

Jeg håber ikke, at jeg skal til at bøvle lige så meget med denne router
som med den printserver jeg har købt fra IOGEAR.

Håber,l at I kan hjælpe mig videre.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Per Jørgensen

Dato : 30-04-09 17:30

Martin Ploug wrote:
> [...]
>
> Jeg håber ikke, at jeg skal til at bøvle lige så meget med denne router
> som med den printserver jeg har købt fra IOGEAR.

RESET Routeren.
Start forfra uden CDrom - men gå til http://192.168.0.1 og log ind med
admin og password - og sæt den op der i stedet for!

Fra : Martin Ploug

Dato : 30-04-09 17:42

"Per Jørgensen" <archlinux@address.invalid> skrev i meddelelsen
Martin Ploug wrote:
> [...]
Start forfra uden CDrom - men gå til http://192.168.0.1 og log ind med
admin og password - og sæt den op der i stedet for!

Hej Per

Ok, mange tak.

Går jeg bare ind på adressen, logger mig ind med admin og tom adgangskode
og klikker på Run wizard?

Jeg vil helst bare sætte det op som en kablet forbindelse - i hvert fald i
første omgang.
Kommer det helt af sig selv, hvis jeg kører wizard'en?

Mystisk, at det ikke virker med CD-ROM'en, men sådan er det vel nogle gange.

Jeg må prøve det via nettet i stedet så.

Mvh. Martin