BIOS Problem med en Dell Dimension 4550 Se~
Fra : Stampe

Dato : 30-04-09 05:59

Efter en omformattering af min Dell Dimension 4550 gik jeg ind på på Dell´s
hjemmeside for at finde driverne til min maskine, og fik i min omtåget
tilstand kl. lort om natten overskrevet min BIOS.

Jeg havde ellers fået mit netkort og mine grafikkort til at køre med
driverne fra Dell´s hjemmeside men efter jeg havde fået overskrevet min BIOS
kan jeg ikke få mit netkort og mit 4 port´s grafikkort til at virke - Se
enhedshåndteringen her: http://harlvig.dk/test/dump.htm

Jeg prøvede at sætte et andet netværkskort i maskinen men min PC kan slet
ikke se det, det er som om at driverne til PCI bussen ikke kører som de
skal. Jeg har fået netværk på ved at sætte et trådløst USB netværkskort i.

Man kan se en hardware rappor her: http://harlvig.dk/test/Report.htm

Jeg har nu prøvet at indstallere drivere mv. i et væk en hel nat nu men jeg
kan ikke få det til at virke.

Kan Nogen Hjælpe? DUSØR på en kasse øl gives

Mvh
Allan

Fra : Henning

Dato : 30-04-09 06:11

On Thu, 30 Apr 2009 06:58:52 +0200, "Stampe" <ask@ SLET
ask-service.dk> wrote:

>Efter en omformattering af min Dell Dimension 4550 gik jeg ind på på Dell´s
>hjemmeside for at finde driverne til min maskine, og fik i min omtåget
>tilstand kl. lort om natten overskrevet min BIOS.

Overskrevet? Med hvad?
Har du indlæst chipset-driverne? Skal indlæses som det første efter
Windows.

Fra : Stampe

Dato : 30-04-09 06:45

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Overskrevet? Med hvad?

Ja den er overskrevet med denne: (Dell-BIOS A08)
http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=dk&l=da&s=gen&ServiceTag=3R7MM0J&SystemID=DIM_PNT_P4_4550&os=WW1&osl=da&catid=&impid=

> Har du indlæst chipset-driverne? Skal indlæses som det første efter
> Windows.

Har forsøgt at indlæse chipset-driverne - men uden resultat tror du at en
re-install af XP vil hjælpe?

Mvh
Allan

Fra : Stampe

Dato : 30-04-09 07:34

Nu har jeg geninstalleret XP - Og derefter Intel Cipset drivere - Nu spiller
det igen

Tak for hjælpen

Mvh
Allan

Fra : \(6400\) Anders Fors~

Dato : 30-04-09 06:13

"Stampe" <ask@ SLET ask-service.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg kan ikke få det til at virke.
>
> Kan Nogen Hjælpe? DUSØR på en kasse øl gives

Tror det kunne være mangel på ram, du skriver du har 1GB DDR ram
installeret, men Service Pakke 3 kræver alene 512 MB, dvs. der er 512MB til
at køre Windows XP og andre programmer, og der lige i underkanten.

Men jeg kan tage fejl.

Fra : PA

Dato : 30-04-09 07:41

> [...]
>
> Mvh
> Allan
>
>Du skal fjerne den grafikdriver du har fået ind.
den ser mærkelig ud. Den lægger beslag på alle ressourcer.
Gå ind og hent en ny Nvidiadriver på en nabos PC.

MVH Per

Fra : Stampe

Dato : 30-04-09 08:25

"PA" <pa48@mail.dk> skrev i meddelelsen

> den ser mærkelig ud. Den lægger beslag på alle ressourcer.
> Gå ind og hent en ny Nvidiadriver på en nabos PC.
>
> MVH Per
Hmm mit 4 ports skærmkort kommer med de samme fejlmeldinger - du siger:
Nvidiadriver? Det er jo et Appian Grafics kort, hvordan fjerner jeg den gl.
driver? og hvordan henter jeg en Nvidiadriver?

MVh
Allan

Fra : PA

Dato : 30-04-09 08:59

> [...]
>
> MVh
> Allan
>
>Det kan også være en ATI chip du har på dit grafikkort.
Det kan kun du vide.
Men din enhedshåndtering skriver Nvidia Geforce.

MVH Per

Fra : Stampe

Dato : 30-04-09 09:10

"PA" <pa48@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "Stampe" <ask@ SLET ask-service.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan kun du vide.
> Men din enhedshåndtering skriver Nvidia Geforce.
>
> MVH Per
Nå men mit Geforce kører fint, det er mit Appian Grafics 4 ports kort der
fejler
Mvh
Allan

Fra : Stampe

Dato : 30-04-09 12:05

> Det kan kun du vide.
> Men din enhedshåndtering skriver Nvidia Geforce.
>
> MVH Per

Alt balladen skete efter jeg havde opdateret min BIOS - kan det lade sig
gøre at få den gamle BIOS tilbage? Jeg har tomlet lidt med det men jeg fik
beskeden at den BIOS jeg prøvede at installere var ældre en den der var - Så
det fik jeg ikke lov til.

Jeg er sikker (næsten) på det er et BIOS problem.

Mvh
Allan

Fra : jk

Dato : 30-04-09 12:47

On Thu, 30 Apr 2009 13:05:00 +0200, "Stampe" <ask@ SLET
ask-service.dk> wrote:

> [...]
>det fik jeg ikke lov til.
>
>Jeg er sikker (næsten) på det er et BIOS problem.

Jeg har været inde på den Dell bios side, og ser der kun een bios A08
fra 2003.

Hvis jeg var dig, ville jeg checke endnu engang, om modelnummeret er
helt rigtigt. Normalt stå der noget under bundet på kabinet eller
bagpå.

mvh

John

Fra : Stampe

Dato : 30-04-09 13:10

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hvis jeg var dig, ville jeg checke endnu engang, om modelnummeret er
> helt rigtigt. Normalt stå der noget under bundet på kabinet eller

Hej John

Ja det er rigtigt det er den A08 bios jeg har fået loadet ind, og det er den
der har skabt problemerne. model nummeret er korrekt og min Service tag
"3R7MM0J" passer også

Mvh
Allan