acer aspire one
Fra : QBIC [6400] - Niels ~

Dato : 29-04-09 21:51

I denne tråd diskutere vi lidt om emnet.
Oprettet i stedet for at diskutere i markedsgrupperne.

/ Niels Pedersen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 29-04-09 21:52

>I denne tråd diskutere vi lidt om emnet.

Windows 7 RC1 kører ihvertfald perfekt på den. Bedre end den org. XP, hvis I
spø'r mig! :)

Troels

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-04-09 21:53

QBIC [6400] - Niels Pedersen skrev:
> I denne tråd diskutere vi lidt om emnet.
> Oprettet i stedet for at diskutere i markedsgrupperne.

Jeg er egentlig interesseret i de præcise specifikationer på dyret. Kan
du skrive modellen og evt hitte Acers side?

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 29-04-09 22:04

> Jeg er egentlig interesseret i de præcise specifikationer på dyret. Kan
> du skrive modellen og evt hitte Acers side?

A150B

1.6 GHz Atom CPU
1024 mb RAM
160 gb harddisk

- derudover kortlæser, wifi, og ekstra SD-memory-slot, eller hvad man vil
kalde det - til fast ekstra lagerplads.

Har ikke lige resten, har for travlt med at lege med den, til at tænke på
specs :)

Troels

Fra : Max

Dato : 29-04-09 22:06

Hej Troels

> Har ikke lige resten, har for travlt med at lege med den, til at
> tænke på specs :)

Ingen CD drev vel ?

--
Mvh Max

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-04-09 22:08

Hej!

Max wrote:
> Hej Troels

> Ingen CD drev vel ?

Du har vist ikke set hvor lille sådan en maskine er ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader (stolt MSI Wind 8.9" ejer :))

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-09 22:11

> Hej!

> Du har vist ikke set hvor lille sådan en maskine er ;)

Men hvorfor kun 1 gb ??
Ram koster vel intet idag ?

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 29-04-09 22:36

> Men hvorfor kun 1 gb ??
> Ram koster vel intet idag ?

Fordi der i så lille en maskine ikke er brug for mere :)

Troels

Fra : Carsten 4800

Dato : 29-04-09 22:42

"Troels [around 9000]" <denne@remove.computer.dk> skrev i meddelelsen

> Fordi der i så lille en maskine ikke er brug for mere :)
>
> Troels

Eller fordi maskinen er så lille at der ikke er plads til mere

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-04-09 10:38

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvorfor kun 1 gb ??
> Ram koster vel intet idag ?

Årsagen er nok primært, at producenterne af netbooks kan få en XP-licens for
næsten ingen penge fra Microsoft, hvis maskinen opfylder visse
hardwarekrav - et af dem er at der maks. må være 1 GB RAM.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 29-04-09 22:16

> Hej Troels

> Ingen CD drev vel ?
>
> --
> Mvh Max

Nope - who cares ?
Skal du bruge data fra eller til CD/DVD smider du dem bare over et SD-kort,
USB HD, FW, USB, kablet eller trådløst net til en PC med det ønskede drev.
Specs ? Tjah - rigeligt til dagligt brug....kan sagtens rippe DVD bare den
får tid til det. Photoshop kører fint med feriebilleder i 8 Mpix.
Link: ud over Acer's side er der jo Google - det kommer an på hvilken type
link du søger.
Acer:
http://www.acer.dk/acer/product.do?link=oln85e.redirect&changedAlts=&CRC=600100215#wrAjaxHistory=0
Google kender du vel - ellers er det www.google.dk

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 29-04-09 22:37

> [...]
> får tid til det. Photoshop kører fint med feriebilleder i 8 Mpix.
> Link: ud over Acer's side er der jo Google - det kommer an på hvilken type

... og så er der jo altid lige det, at den understøtter boot fra USB, dvs.
eksternt drev er bare yessir!

Troels

Fra : Carsten 4800

Dato : 29-04-09 22:43

> .. og så er der jo altid lige det, at den understøtter boot fra USB, dvs.
> eksternt drev er bare yessir!

Så kan man måse ligge en Windows CD ned på en USB Harddisk og indtaller den
vej?

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 29-04-09 22:58

"Carsten 4800" <dotman@adslhome(FJERN).dk> skrev i en meddelelse

> "Troels [around 9000]" <denne@remove.computer.dk> skrev i meddelelsen

> Så kan man måse ligge en Windows CD ned på en USB Harddisk og indtaller
> den vej?

Yep - og du kan endda gøre mange, sjove ting ved XP - inden du installerer
!
www.nliteos.com

Fra : Edmund

Dato : 30-04-09 01:52

"Jesper Hedegard" <eksisterer@ikke.dk> skrev i meddelelsen

> Yep - og du kan endda gøre mange, sjove ting ved XP - inden du
> installerer

Hvordan får man startet installationen fra usb disken

Mvh Edmund

Fra : Carsten 4800

Dato : 30-04-09 09:13

"Jesper Hedegard" <eksisterer@ikke.dk> skrev i meddelelsen

> Yep - og du kan endda gøre mange, sjove ting ved XP - inden du
> installerer !

Som hvad?

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-04-09 15:20

> Som hvad?

Slipstreame servicepacks, tilføje drivere, etc etc :)

Troels

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-04-09 15:20

> Så kan man måse ligge en Windows CD ned på en USB Harddisk og indtaller
> den vej?

Ja, eller bare et eksternt DVD-drev :)

Troels

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 29-04-09 22:36

> Ingen CD drev vel ?

Ikke det der ligner. :)

Troels

Fra : QBIC [6400] - Niels ~

Dato : 29-04-09 22:22

Et DVD drev kan købes ekstern til knap 300 kr. og 100 kr. oven i hvis det er
DVDRW set hos http://www.traderjoe.dk

Specifikationerne er ens med dene her
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=2649

/ Niels

Fra : jk

Dato : 30-04-09 10:58

On Wed, 29 Apr 2009 22:50:43 +0200, "QBIC [6400] - Niels Pedersen"
<niels@ringparken.dk> wrote:

>I denne tråd diskutere vi lidt om emnet.
>Oprettet i stedet for at diskutere i markedsgrupperne.

Dette viser tydeligt, at usenet er døende.
Forskellige web-fora overtager.

For politiet sover ganske grundigt: forkert gruppe, mine herrer !

det hører hjemme i dk.edb.hardware.baerbar-gruppen.

mvh

John

Fra : \(6400\) Anders Fors~

Dato : 30-04-09 11:03

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> For politiet sover ganske grundigt: forkert gruppe, mine herrer !
>
> det hører hjemme i dk.edb.hardware.baerbar-gruppen.

Man kan diskutere spørgsmål vedr. hardware i denne her gruppe !

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 30-04-09 15:17

"(6400) Anders Forst" <anders.forst@xxgmailxx.com> skrev i en meddelelse

> "jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan diskutere spørgsmål vedr. hardware i denne her gruppe !

Der er så nogle der tænder af lige der, Notebook=bærbar gruppen.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-04-09 15:21

> Der er så nogle der tænder af lige der, Notebook=bærbar gruppen.

Ja, så sluk du bare branden, det her er en netbook, og er et begreb for sig
selv, foruden bærbar ;)

Troels

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-04-09 15:22

> Dette viser tydeligt, at usenet er døende.
> Forskellige web-fora overtager.
>
> For politiet sover ganske grundigt: forkert gruppe, mine herrer !
>
> det hører hjemme i dk.edb.hardware.baerbar-gruppen.

Ja, åh nej, en i forvejen forældet "protokol" er ved at dø.

Stop whining, gider du ikke godt? Dit indlæg er ca. lige så OT, som du mener
emnet omkring den "bærbare" er!

En netbook er en netbook og ikke en bærbar - en notebook/laptop derimod, er
en bærbar ;)

Troels

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-04-09 19:01

Troels [around 9000] skrev:

> En netbook er en netbook og ikke en bærbar - en notebook/laptop derimod,
> er en bærbar ;)

Du bærer ikke din netbook men har den i et indkøbsnet?

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-04-09 19:11

> Du bærer ikke din netbook men har den i et indkøbsnet?

Du bærer da også dine grøntsager hjem, det gør da ikke at de skal diskuteres
i .baerbar.

Hvis vi snakker bærbar som ting man kan bære, skal vi vidst også have rigtig
meget andet hardware ind i .baerbar ;)

Fra : Peter Larsen

Dato : 02-05-09 18:11

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Du bærer ikke din netbook men har den i et indkøbsnet?

En netbook er en anden slags dyr - nærmest en fladvalset slug med skærm - og
den har ikke sin egen gruppe, så jeg synes det er ok her.

Med venlig hilsen

Peter Larsen