F-tast til BIOS ???
Fra : Uffe Jensen

Dato : 29-04-09 15:01

Jeg har en Samsung NC10 hvor jeg vil installere Ubuntu 9.04 (Linux) fra en
USB nøgle.
Men ved nogen, hvordan jeg kommer ind hvor man angive hvorfra den skal boote
fra? (i BIOS).
Det er gerne noget med en Fx tast, men hvilken?
på forhånd tak
Uffe

Fra : jk

Dato : 29-04-09 15:26

On Wed, 29 Apr 2009 16:01:26 +0200, "Uffe Jensen" <siliam@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>fra? (i BIOS).
>Det er gerne noget med en Fx tast, men hvilken?

Du kan jo prøve med F2, for at komme ind i bios.

Men det er lige så brugbar med en boot menu. Det er Esc under boot.
Se her:
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4728

mvh

John

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 29-04-09 18:49

"Uffe Jensen" <siliam@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> boote fra? (i BIOS).
> Det er gerne noget med en Fx tast, men hvilken?

På min stationær skal jeg trykke [Del] - altså tasten "Delete" - under
opstarten. Det kan du da prøve.

Vh
Kent

Fra : Martin

Dato : 29-04-09 22:47

Kent (bærbar) wrote:
> "Uffe Jensen" <siliam@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
>
> På min stationær skal jeg trykke [Del] - altså tasten "Delete" - under
> opstarten. Det kan du da prøve.

Jeg kan heller aldrig huske det, så jeg hamrer bare alle taster ned -
hele rækken af PF taster og delete tasten, så ender jeg i bootmenuen
hvergang.

I de en del BIOS så står det nede i bunden mens rammene bliver talt op