Midtdata har lukket 3 butikker
Fra : Martin Ploug

Dato : 27-04-09 10:33

Hej

Øv, det var da en kedelig nyhed, at Middata har lukket
3 butikker - deriblandt den i Århus.

Der er vel efterhånden ikke så mange PC butikker tilbage
i Århus eller hvad?
Jeg tænker lige på, hvor jeg fremover kan tage hen, hvis jeg
vil i en fysisk PC butik.

www.shg.dk - har jeg ok erfaring med

www.computercity.dk - har jeg ikke erfaring med

www.fcomputer.dk - har jeg ikke erfaring med

www.attech.dk - kender jeg ikke

www.pc-lager.dk - kender jeg ikke

Er der andre PC butikker i Århus?
Men vi er måske også dækket fint nok ind med det
mht. fysiske butikker i Århus?

Ja, så kan man gå i Fona, Elgiganten eller i TDC Butik.

Mvh. Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 27-04-09 10:42

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Men vi er måske også dækket fint nok ind med det
> mht. fysiske butikker i Århus?
>
> Ja, så kan man gå i Fona, Elgiganten eller i TDC Butik.

Jeg glemte lige www.dustin.dk - kan den anbefales?

Mvh. Martin

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-04-09 11:22

"Martin Ploug" skrev i en meddelelse
> [...]

Ja - det er min mest brugte - men kun som netbutik.

> Jeg glemte lige www.dustin.dk - kan den anbefales?

Ja - de kaldte sig tidligere Computerstore - og er ok som netbutik.

Da jeg bor i Hillerød, så har jeg ikke handlet der fysisk

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Martin Ploug

Dato : 27-04-09 12:11

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Med venlig hilsen Jan Vestergaard
> Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
> - men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen

Hej Jan

Ok, tak for dit indlæg.

Mvh. Martin

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-04-09 13:48

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> wrote in message
> [...]
> i Århus eller hvad?
> Jeg tænker lige på, hvor jeg fremover kan tage hen, hvis jeg

Har kun OK erfaring med pc-lager. Der er normalt kortere kø, end hos SHG.

Har købt forskellige ting der. Jeg har uden problemer returneret et
motherboard, som alligvel ikke lige var det jeg efterspurgte.

Bjarne K.

Fra : Martin Ploug

Dato : 27-04-09 14:12

"Bjarne K." <not@nej.ni> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Har købt forskellige ting der. Jeg har uden problemer returneret et
> motherboard, som alligvel ikke lige var det jeg efterspurgte.

Hej Bjarne

Tak for dit indlæg.

Det kan være jeg skal have kigget nærmere på PC-lager. dk også.

Mvh. Martin

Fra : Jess V. Gade

Dato : 28-04-09 19:12

On Mon, 27 Apr 2009 14:48:01 +0200, "Bjarne K." <not@nej.ni> wrote:

>Har kun OK erfaring med pc-lager. Der er normalt kortere kø, end hos SHG.
>
>Har købt forskellige ting der. Jeg har uden problemer returneret et
>motherboard, som alligvel ikke lige var det jeg efterspurgte.

Har også returneret et produkt uden vrøvl.

Men man bør nok lige bide mærke i, at de skriver noget ikke lovligt i
deres betingelser omkring fortrydelsesretten;

http://www.pc-lager.dk/salgs-lev-betingelser.php#Reklamation

"Bemærk at hvis du har afhentet dine vores butik, så har du IKKE 14
dages returret, idet du har mulighed for at besigtige varen inden
købet."

(kopieret fra betingelserne - de manglende ord er ikke min "skyld"
)

Mvh
Jess

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 28-04-09 20:29

"Jess V. Gade" <> skrev i meddelelsen ...

> [...]
> købet."
>
> (kopieret fra betingelserne - de manglende ord er ikke min "skyld"

Hvor i ligger det ulovlige? Når man handler i en butik, har man ikke
returret efter købeloven. At nogle butikker giver returret er en service.
Når man handler over nettet og får varen tilsendt med posten er det at
betragte som postordresalg og man har 14 dages returet efter købeloven.
Handler man via nettet og afhenter varen i butikken, er det at betrakte som
butikssalg.

mvh
Henning

Fra : J

Dato : 28-04-09 20:48

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i en meddelelse

> [...]
> betragte som postordresalg og man har 14 dages returet efter købeloven.
> Handler man via nettet og afhenter varen i butikken, er det at betrakte

Og du er sikker på, at de sidste to linjer i din belæring er korrekt? Hvis
ja: Henvis, tak.

Fra : Jonas Jalling

Dato : 28-04-09 21:04

Henning Præstegaard skrev:
> [...]
> Handler man via nettet og afhenter varen i butikken, er det at betrakte som

Her (1) står:
"Hvis man fx har bestilt varen på en hjemmeside, men betaler og henter
den i butikken, så er det fjernsalg. "

#1:
<http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/ehandel/e-handel2/eks-fjernsalg/>

Mvh Jonas

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 29-04-09 10:05

"Jonas Jalling" <> skrev i meddelelsen ...

> Her (1) står:
> "Hvis man fx har bestilt varen på en hjemmeside, men betaler og henter den
> [...]
Ok. Det var jeg ikke klar over. Der er flere internet butikker, der løber
fra reurretten på den konto, når man læser deres betingelser. De tolker
købeloven som jeg beskrev.

Tak for info.

mvh
Henning

Fra : Jonas Jalling

Dato : 29-04-09 12:06

Henning Præstegaard skrev:

> Ok. Det var jeg ikke klar over. Der er flere internet butikker, der løber
> fra reurretten på den konto, når man læser deres betingelser. De tolker
> købeloven som jeg beskrev.
>
> Tak for info.

Det var jeg heller ikke selv. Jeg prøvede at finde dokumentation for det
modsatte.

Mvh Jonas

Fra : CC

Dato : 27-04-09 17:16

"Martin Ploug" skrev i meddelelsen

> Øv, det var da en kedelig nyhed, at Middata har lukket
> 3 butikker - deriblandt den i Århus.

Hvis du kaster et blik på deres hjemmeside, så er de blevet til et rent www
firma.
Hvis du skal afhente i deres butikker kan du lægge 100,- oven i prisen.

Fra : Martin Ploug

Dato : 27-04-09 18:47

"CC" <CC@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis du kaster et blik på deres hjemmeside, så er de blevet til et rent
> www firma.
> Hvis du skal afhente i deres butikker kan du lægge 100,- oven i prisen.

Hej CC

Ok ja, det bliver jo lige lidt dyrere så, og så skal jeg til
Viborg for at hente.

Men det er jo fair nok, at de gør noget for at holde deres
omkostninger nede.

Mvh. Martin

Fra : CC

Dato : 27-04-09 19:48

> [...]
> Viborg for at hente.
>
> Men det er jo fair nok, at de gør noget for at holde deres

Selvfølgelig er det ok, at de vil holde deres omkostninger nede, men det
bliver pludselig besværligt, at sammenligne priser på fx. edbpriser.dk. Så
indtil videre holder jeg mig til prc-data.dk

Fra : Peter Bak \(8450\)

Dato : 27-04-09 22:25

> Selvfølgelig er det ok, at de vil holde deres omkostninger nede, men det
> bliver pludselig besværligt, at sammenligne priser på fx. edbpriser.dk. Så
> indtil videre holder jeg mig til prc-data.dk

Jeg talte med PRC-Data i dag for at spørge om de kunne sælge mig et Access
Point som kunne lave nogle bestemt ting. Ham jeg snakkede med kendte
overhovedet ikke noget produkt som kunne det jeg skulle bruge, og det gjorde
hans kollega heller ikke. Jeg ringede derefter til Midt-Data, som lige ville
undersøge det, og 15 min. senere ringede de tilbage med et produkt som de
kunne skaffe på 2 dage, og som kunne præcist det jeg skulle. At jeg bagefter
kunne finde det billigere via edbpriser gør mig ikke noget, for jeg synes jo
at jeg har fået god service, og det vil jeg gerne give lidt for.

--
Mvh.
Peter Bak