Hardware eller software problem (?). Skærm~
Fra : Carsten Poulsen

Dato : 26-04-09 11:44

Hej

Jeg har et problem som jeg ikke helt ved om hører hjemme her.

På min (gamle XP) pc bliver skærmbilledet (ikoner etc) grumset: hvide
pletter og streger hen over grafikken osv. Det startede egentlig når
jeg åbnede Windows Media Player, efter noget tid blev grafikken kantet
og pludselig blev ikoner mm. "ødelagt". Til sidst crashede computeren
så.

Nu kan jeg stort set ikke åbne den uden "effekten" indtræffer, og efter
1/2 minuts tid crasher den...

Kender nogen dette problem og har måske en løsning?

Mvh. og på forhånd tak.
Carsten

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-04-09 11:51

Hej

Carsten Poulsen wrote:
> Nu kan jeg stort set ikke åbne den uden "effekten" indtræffer, og efter
> 1/2 minuts tid crasher den...
>
> Kender nogen dette problem og har måske en løsning?

Det kan meget vel være et defekt grafikkort der er skyld i problemet. Er
grafikfejlen der også i BIOS?

Har for nyligt fået ombyttet et næsten nyt Radeon 4850 PCIe kort som
begyndte at lave grafikfejl i Windows/BIOS/DOS osv. Og det lyder som en
del af samme problematik du oplever.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-09 12:21

> [...]
> 1/2 minuts tid crasher den...
>
> Kender nogen dette problem og har måske en løsning?

Jeg ville checke skærmkortet først:
Check om ventillator på skærmkortet funker (og om alleandre ventillatorer
osse kører)
Check om skærmkortets køleprofil sidder fast
Check om skærmkortets køleprofil har god termisk kontakt til hele
grafikchippens overside

Mvh Villy
http://home21.inet.tele.dk/villy/