papirstop hp laserjet 1100
Fra : mtc

Dato : 22-04-09 16:38

Jeg har en ældre HP Laserjet 1100 med en forholdsvis ny toner.
Den starter med at 'printe' men papiret stopper efter 8-10 cm og så står den
og blinker orange.
er der en der evt. ved hvad det kunne være og om det er værd at bruge tid på

VH Marianne

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-04-09 00:42

mtc skrev:

> er der en der evt. ved hvad det kunne være
> og om det er værd at bruge tid på

En printeren udenfor garantiperioden er der
nok ikke noget at gøre - her er det bedre at købe
en ny og bedre.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Per Sørensen

Dato : 23-04-09 17:42

"mtc" <denne.adresse2@er.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> den og blinker orange.
> er der en der evt. ved hvad det kunne være og om det er værd at bruge tid

Hp laserjet har en typisk fejl med gummirullerne der fremfører papiret.
Nogle gange kan det hjælpe at rense dem (de sidder så du ikke kan undgå at
se dem). Prøv med sprit.

mvh Per

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 23-04-09 19:33

Per Sørensen wrote:
> Hp laserjet har en typisk fejl med gummirullerne der fremfører papiret.
> Nogle gange kan det hjælpe at rense dem (de sidder så du ikke kan undgå
> at se dem). Prøv med sprit.

Førhen var det muligt at få et stykke udskåret pap tilsendt, som kunne
afhjælpe problemet, men det er flere år siden HP stoppede med det.

Det kan dog være nogen derude stadig har nogle liggende, for man kunne
sagtens få flere tilsendt i samme omgang hvis man bad om det.

Fra : mtc

Dato : 23-04-09 21:06

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en
meddelelse news:gsqc81$4u6$1@newsbin.cybercity.dk...

> [...]
>
> Det kan dog være nogen derude stadig har nogle liggende, for man kunne
> sagtens få flere tilsendt i samme omgang hvis man bad om det.

Da det er en ældre printer skulle jeg måske kigge efter en ny,
kan se at de er blevet meget billigere med tiden.
Tak for svarene

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-04-09 22:10

Jens C. Hansen skrev:

> Det kan dog være nogen derude stadig har nogle
> liggende, for man kunne sagtens få flere tilsendt i
> samme omgang hvis man bad om det.

Nu er der tale om en ældre blækprinter, og det vil
kun være en stakket frist at forsøge at blødgøre
gummiruller og andre ting.

Blækprintere er billige i indkøb, men dyre i drift, og
det kan ikke betale sig at reparere på dem - det er
meget billigere at købe en ny.

Er behovet større end udskrift af billeder og dokumenter
i ny og næ, er en farvelaserprinter måske den næste
løsning - de er lidt dyrere i indkøb, men meget billigere
i drift.

--
Allan Vebel

Fra : Stig Johansen

Dato : 24-04-09 05:23

Allan Vebel wrote:

> Nu er der tale om en ældre blækprinter

Host - host - hmm. - Allan
Laserjet 1100.

Har selv sådan en med 'gummerulle' problemet.
Men det har jeg løst ved kun at sætte et stykke papir i ad gangen.

Stig Johansen

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-04-09 00:39

Stig Johansen skrev:

> Har selv sådan en med 'gummerulle' problemet.
> Men det har jeg løst ved kun at sætte et stykke
> papir i ad gangen.

Jeg hader printerproblemer, en udskrivning skal
bare fungere hver gang - og det gør det hos mig,
på tykt og glittet papir i dupleks til brochuerer til
forsamlingshuset - det fungerer hver gang på min
hammerdyre printer.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Henning

Dato : 25-04-09 09:20

mtc wrote:
> [...]
> står den og blinker orange.
> er der en der evt. ved hvad det kunne være og om det er værd at bruge

Uden at hakke på HP eller på tilfredse brugere, så har HP 1100 og andre
modeller fra HP med lodret papirindføring generelt store problemer med
papirfremføring.
Mit bedste bud vil være at skrotte den og erstatte den modeller med vandret
papirfremføring. Eksempelvis er Brothers billige printere ganske udmærkede.

VH Henning

Fra : mtc

Dato : 26-04-09 21:32

"Henning" <kontokort2009-usenet1@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mit bedste bud vil være at skrotte den og erstatte den modeller med
> vandret papirfremføring. Eksempelvis er Brothers billige printere ganske

Har skrottet den og købt en Samsung 1640 til 600 kr. virker perfekt og er en
del hurtigere

Tak for hjælpen