Hvad hedder sådan en "dims"
Fra : Hagar

Dato : 20-04-09 19:39

Hej i gruppen

Jeg kunne godt tænke mig at bruge mit TV til at se film på via min Pc, jeg
har dog to skærme sat til, og et Matrox kort skal jeg ikke have, for jeg
spiller en del. Jeg har så hørt, mener jeg, at man kan få et eller andet der
kan skifte mellem Pc skærm og TV uden at jeg behøver at skifte stik. Hvad
hedder sådan en ting ?

Hagar

Fra : Morten

Dato : 21-04-09 12:56

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in message

> hedder sådan en ting ?

Du kan få en KVM Switch, som bruges til at have 2 PC'ere til samme skærm og
tastetur .. du ønsker lige det modsatte, men ved ikke om den evt. også fås i
en udgave der kan det ...

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 21-04-09 23:33

"Hagar" <> skrev i meddelelsen ...

> [...]
> spiller en del. Jeg har så hørt, mener jeg, at man kan få et eller andet
> der kan skifte mellem Pc skærm og TV uden at jeg behøver at skifte stik.

Hvad for et tv? Et med billedrør eller fladskærm? Et fladskærmstv kan
som reglen sættes direkte til en pc. Hvor imod et billedrørstv kræver lidt
mere hokuspokus.

mvh
Henning

Fra : Hagar

Dato : 22-04-09 00:12

> Hvad for et tv? Et med billedrør eller fladskærm? Et fladskærmstv kan
> som reglen sættes direkte til en pc. Hvor imod et billedrørstv kræver lidt
> [...]

Det er et fladskærms tv, og der er stik til pc, men jeg ville gerne undgå at
skulle skifte stik, derfor leder jeg efter et eller andet der kan skifte.

Hagar

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 22-04-09 08:51

"Hagar" <> skrev i meddelelsen ...

> Det er et fladskærms tv, og der er stik til pc, men jeg ville gerne undgå
> at skulle skifte stik, derfor leder jeg efter et eller andet der kan
> skifte.

Jeg er lidt tung i det. Du har en stationær pc med 2 skærme tilsluttet og
vil
gerne have et tv til sluttet også. Den med Matroxkortet er fordi der kan
tilsluttes
flere skærme?
Der findes skærm splitter så du kan få det samme billede op på flere skærme.
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=VS-92A&goto=productinfo&mainfunc=link
eller
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=503-74&goto=productinfo&mainfunc=link
Her har jeg hørt at der skulle være tab af billedkvalitet.

mvh
Henning

Fra : Hagar

Dato : 22-04-09 13:31

> [...]
> http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=503-74&goto=productinfo&mainfunc=link
> Her har jeg hørt at der skulle være tab af billedkvalitet.

Du er ikke tung i det, det er måske bare mig der ikke forklare mig tydeligt
nok
Du har helt ret i at jeg har to skærme til Pc, og et fladskærms TV, som jeg
så gerne ville have sat til min Pc. Matrix laver grafikkort der kan have ind
til flere skærme tilsluttet, men de yder ikke godt i spil, derfor vil jeg
ikke det.
For nu at blive endnu mere besværlig, for der kommer jo flere ting der går
op for mig jo mere hjælp jeg får, og det er at de to stik jeg har i
grafikkortet, det er til digitale signaler, men det i TV, der er af den
gamle type med 15 ben.
Det kunne være jeg skulle "nøjes" med sådan en her i stedet for
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/dvi_kabel/dvi_switch/dvii_switch_2_vejs_med_lyd_1113_da.html

Hagar

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 22-04-09 20:18

"Hagar" <> skrev i meddelelsen ...

> [...]
> gamle type med 15 ben.
> Det kunne være jeg skulle "nøjes" med sådan en her i stedet for

Det er den forkerte vej, tror jeg. Man kan få en DVI2VGA adaptor.
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=CC5003AED&goto=productinfo&mainfunc=link
Hvis du har et ledigt PCI slot i pc'en er det letteste
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=R7000-PTW64D&goto=productinfo&mainfunc=link
eller
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=R9250-PTDW128&goto=productinfo&mainfunc=link

mvh
Henning

Fra : kjeld09

Dato : 22-04-09 04:45

On 20 Apr., 20:39, "Hagar" <nog...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> kan skifte mellem Pc skærm og TV uden at jeg behøver at skifte stik. Hvad

Hej
Der findes en box der kan splitte en vga til to enheder.
Den ene vga udgang på dit skærmkort går til boxen og hertil sluttes
den ene skærm og den anden dit tv.
Jeg har en og den heder Extron DA2 Plus,

m v h
Kjeld