A3 printer billig drift?
Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-04-09 12:59

Hej

Søgefunktionen på edb-priser er helt ude i hampen, så jeg prøver her.

Hvilken A3 printer i farve er billig i drift. Den skal bruges til et lille
medlemsblad. Enten blæk eller laser. Max prisen er kr. 6.000,-
Det skal ikke være fotokvalitet.

Claus

Fra : Holst

Dato : 17-04-09 13:18

Claus Tersgov wrote:

> [...]
>
> Hvilken A3 printer i farve er billig i drift. Den skal bruges til et lille
> medlemsblad. Enten blæk eller laser. Max prisen er kr. 6.000,-

Jeg tror ikke, du får meget A3-farvelaser for 6000 kr.

Det billigste jeg kunne finde på edbpriser.dk (ved ikke hvorfor du ikke
kunne bruge søgefunktionen) er en OKI C 8600n til 8.665 kr., hvilket jo
er noget over dit budget.

Jeg har selv en "lillebror" til ovennævnte, nemlig en OKI C 5950, og den
printer er jeg yderst tilfreds med. Den kan jo dog kun klare A4.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-04-09 13:23

Holst skrev bl.a.:

> Jeg tror ikke, du får meget A3-farvelaser for 6000 kr.

Nej, det er nok for optimistisk..

> Det billigste jeg kunne finde på edbpriser.dk (ved ikke hvorfor du
> ikke kunne bruge søgefunktionen)

Vælger man at søge specifikt på A3, så udelader den en masse printere, som
vitterlig er A3..

Det har jeg oplevet mange gange, når man søger på noget specifikt. Det kan
være, at produkterne ikke er beskrevet godt nok, men det virker i hvert fald
dårligt for brugerene.

Claus

Fra : Holst

Dato : 17-04-09 13:31

Claus Tersgov wrote:

> Vælger man at søge specifikt på A3, så udelader den en masse printere, som
> vitterlig er A3..

Ja, så er det jo lidt svært at finde dem.

> Det har jeg oplevet mange gange, når man søger på noget specifikt. Det kan
> være, at produkterne ikke er beskrevet godt nok, men det virker i hvert fald
> dårligt for brugerene.

Absolut!

Håber andre kan hjælpe dig!

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-04-09 21:14

Claus Tersgov wrote:

> Hvilken A3 printer i farve er billig i drift. Den skal bruges til et lille
> medlemsblad. Enten blæk eller laser. Max prisen er kr. 6.000,-

HP Bussiness Inkjet 2800 udstyret med flg:

http://www.inkbags.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=14&category_id=1&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26
http://shor.ter.dk/867300018

Jesper Poulsen

Fra : Rado

Dato : 19-04-09 09:51

On Fri, 17 Apr 2009 13:59:08 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews2@tersgov.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvilken A3 printer i farve er billig i drift. Den skal bruges til et lille
>medlemsblad. Enten blæk eller laser. Max prisen er kr. 6.000,-

Man kan undre sig over at A3 printere er så dyre - det er jo i
realiteten jo blot at forlænge kassen og nogle af delene i printeren
med et vist antal cm og det kan da ikke koste alverden. Og jeg tror
sagtens de kan sælges hvis de kommer ned i en rimelig pris.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-04-09 11:41

Rado skrev bl.a.:

> [...]
> med et vist antal cm og det kan da ikke koste alverden. Og jeg tror
> sagtens de kan sælges hvis de kommer ned i en rimelig pris.

Det er ellers meget enkelt:
Dyre lageromkostninger, emballage og transport, fordi de fylder meget mere.
Dyrere udvikling, fordi der ikke sælges nær så mange.
Dyrere produktion, fordi de er tungere at håndtere end små enheder.
Dyrere produktion, fordi der medgår mere materiale.

Dernæst er det ikke "bare" at forlænge nogle stumper. Hele udviklingen skal
laves om. Der skal laves nye beregninger på motorer, papirfremføring osv.
Det betyder igen øget strømforbrug som betyder større strømforsyning, som
igen......

Det er ikke bare lige til...

Claus

Fra : Rado

Dato : 19-04-09 13:22

On Sun, 19 Apr 2009 12:40:34 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews2@tersgov.dk> wrote:

>Det er ellers meget enkelt:
>Dyre lageromkostninger, emballage og transport, fordi de fylder meget mere.

Ca 10 cm bredere? Gør næppe den store forskel.

>Dyrere udvikling, fordi der ikke sælges nær så mange.

Jeg er sikker på der ville blive solgt mange hvis prisen kom ned på et
rimeligt niveau.

> [...]
>Det betyder igen øget strømforbrug som betyder større strømforsyning, som

Selv hvis man starter fra bunden af kunne det sagtens gøres for en
merpris på 50%. Selve udviklingsprocessen koster jo ikke mere fordi
printeren er dimensioneret lidt større. Dvs. en Canon IP4200 i A3
kunne sælges for f.ex. 1500, hvis der blev solgt mange. Det er der
mange der gladeligt vil give for en A3.

Fra : Erik Olsen

Dato : 19-04-09 13:26

Rado wrote:

> Selv hvis man starter fra bunden af kunne det sagtens gøres for en
> merpris på 50%. Selve udviklingsprocessen koster jo ikke mere fordi
> printeren er dimensioneret lidt større.

Udviklingsomkostningerne skal fordeles på færre antal solgte printere,
dvs. noget højere udviklingsomkostning pr. printer.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-04-09 13:52

Erik Olsen skrev bl.a.:

> Udviklingsomkostningerne skal fordeles på færre antal solgte printere,
> dvs. noget højere udviklingsomkostning pr. printer.

Ja, der er et hav af væsentlige faktorer, Rado tilsyneladende slet ikke har
kendskab til. Store enheder kræver større produktionsudstyr f.eks. samlebånd
og rundbordsautomater osv. Større produktionsudstyr kræver større lokaler,
større lokaler kræver mere logistik, mere logistik kræver flere
medarbejdere, flere medarbejdere kræver flere lokummer .........

Større produktionsudstyr kræver mere energiforbrug, større energiforbrug
betyder større miljøafgifter og skatter..

Og så er der transporten, sjovt nok er det også meget dyrer at sende en
palle end et brev...

Jeg kunne blive ved..

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-04-09 13:45

Rado skrev bl.a.:

> Ca 10 cm bredere? Gør næppe den store forskel.

Det passer heller ikke. En kasse med en A3 printer er langt større end de
små. Det betyder også, at der er plads til færre i f.eks. en
transportcontainer og dermed dyrere transport.

Jeg har lige købt en HP pro multifunktionsprinter i Netto til min søster,
kassen var mere end dobbelst så stor og mere end dobbelt så tung, som en
identisk HP konsumprinter i Føtex. Jeg havde nær aldrig fået den hjem på
cyklen, så stor og tung var den!

Der er en verden til forskel med hensyn til de billige "engangs-printere"
og så en ordentlig printer.

> Jeg er sikker på der ville blive solgt mange hvis prisen kom ned på et
> rimeligt niveau.

Hvem har behovet?
Hvis behovet eksisterede, så ville butikkerne også have dem. Min lokale
fotobutik havde en canon A3 stående i *over* et år til en meget billig
penge, før den blev solgt. Jeg ville selv have købt den, hvis det ikke var,
fordi den fyldte som bare pokker. Folk gider ikke at have et sådan skrummel
stående derhjemme. Det er de færreste, der har behov for print i A3.

> [...]
> printeren er dimensioneret lidt større. Dvs. en Canon IP4200 i A3
> kunne sælges for f.ex. 1500, hvis der blev solgt mange. Det er der

Hvis det er så let, som du mener at vide, så kan man virkelig undre sig
over, at alle de store producenter ikke kan forstå det. Du må have en viden
og erfaring, som alle disse store producenter tilsyneladende ikke har.
Ifølge det du skriver, så er ingen af de store producenter tilsyneladende
slet ikke interesseret i at skabe profit og omsætning..............

Du burde søge job i Canons udviklingsafdeling

Ovenstående gætterier afslører en enorm dårlig indsigt i produktion og
udvikling...

Claus

Fra : kjeld09

Dato : 19-04-09 03:21

On 17 Apr., 13:59, "Claus Tersgov" <nospamne...@tersgov.dk> wrote:
> [...]
>
> Hvilken A3 printer i farve er billig i drift. Den skal bruges til et lille
> medlemsblad. Enten blæk eller laser. Max prisen er kr. 6.000,-

Hej
Jeg har en hp cp1700 inkjet printer A3, som kan afhentes gratis i
Vejle. Testprint ok. Indhold i patroner er uikendt.
Den bruger en sort og tre farve patroner.

m v h
Kjeld Mail.: kjeldnoergaard@gmail.com

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-04-09 13:31

On Fri, 17 Apr 2009 13:59:08 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews2@tersgov.dk> wrote:

>Hej
>
>Søgefunktionen på edb-priser er helt ude i hampen, så jeg prøver her.

Yep - og hver gang man skriver til webmaster siger han det virker
fortrinligt :-|