"dumt" pcu spm
Fra : Lars

Dato : 15-04-09 20:55

Hej i gruppen
Lige et dumt pcu spm.
Hvad er forskellen ud over antallet af ledninger på en pcu med 20+4 ben og
en med 20 ben i bundkorts connectoren og hvad levere de sidste 4 ben til?

Lars

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-04-09 21:43

Lars wrote:

> Hvad er forskellen ud over antallet af ledninger på en pcu med 20+4 ben og
> en med 20 ben i bundkorts connectoren og hvad levere de sidste 4 ben til?

Strøm til bundkortet...

Hvis der er 24-pol stik i bundkortet skal det forsynes via et 24-pol
kabel. Hvad de ekstra ledere helt nøjagtigt anvendes til afhænger af det
enkelte bundkortdesign.

Jesper Poulsen

Fra : Ivar

Dato : 15-04-09 22:26

Lars skrev:

> og hvad levere de sidste 4 ben til?

Det er ekstra ledere for give mulighed for at trække mere strøm.
De 4 ekstra pinde er blot "gentagelser" af nogle der er der
i forvejen. Man kan i mange tilfælde køre et bundkort med
24 pinde fra en strømforsyning med 20 pinde. Man bør så ikke
montere kort, der bruger meget strøm, som fx kraftige displaykort.

Se her:
http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html

Ivar Magnusson

Fra : Lars

Dato : 15-04-09 23:12

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 24 pinde fra en strømforsyning med 20 pinde. Man bør så ikke
> montere kort, der bruger meget strøm, som fx kraftige displaykort.

Okay tak for go info, jeg var lidt i krise da psu stoppede og jeg kun havde
20 pin den virkede ok har nu loddet +4 stikket på ubrugte ledninger, så
kører det nok til ny pcu ankommer

Lars

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 16-04-09 06:50