schnitzel
Fra : Ralph

Dato : 29-03-09 18:00

Hvordan får i paneringen til at sidde fast? Høj/lav varme, tørt/fugtigt kød,
meget/lidt fedtstof, få/mange stykker kød på panden (=statisk/svingende
temperatur), vendes een/flere gange, salt hvornår, vendes i mel før vendes i
æg.

Jeg går i gang om 10 minutter, så svaret er til senere brug - eller er I
kvikke?

--
Ralph

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-03-09 18:05

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> writes:

> [...]
> æg.
>
> Jeg går i gang om 10 minutter, så svaret er til senere brug - eller er I

De skal lige duppes med et stykke køkkenrulle og så vendes i pisket
æg. Raspen blandes med salt, peber eller hvad man nu synes - jeg kan
godt lide en anelse tørret løvstikke. Steges ved konstant mellemhøj
temperatur i pedtstof så det dækker pandens overflade og vendes kun en
gang. Muligvis skal der lidt ekstra fedtstof i inden de skal vendes.

Man kan også bruge sennep i stedet for æg, det kan jeg godt lide.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : jos

Dato : 29-03-09 20:05

Trine Kornum Christiansen wrote:

> [...]
> gang. Muligvis skal der lidt ekstra fedtstof i inden de skal vendes.
>
> Man kan også bruge sennep i stedet for æg, det kan jeg godt lide.
Yep!
- og gerne en stærk Dijon!

finn

Fra : Ralph

Dato : 29-03-09 21:41

> De skal lige duppes med et stykke køkkenrulle og så vendes i pisket
> æg.

Tak for ideer - har skiftevis prøvet med mel eller ej, men har altid kommet
mælk i æggemassen, det var nok der det missede, mao. tørt kød, æg+sennep, og
rasp.

> Raspen blandes med salt, peber eller hvad man nu synes - jeg kan
> godt lide en anelse tørret løvstikke.

Jeg kommer ALTID fintrevet parmesan i, uanset om det er schnitzel,
karbonader eller fiskefileter - prøv det.

> Man kan også bruge sennep i stedet for æg, det kan jeg godt lide.

Ja det fandt jeg så af, sennep istedet for mælk pisket i æggemassen, fine
sprøde schnitzler.

Tak for mad

--
Ralph

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-03-09 08:09

> [...]

> mælk i æggemassen, det var nok der det missede, mao. tørt kød, æg+sennep, og

Det lyder rigtigt. Mælken gør jo at ægget ikke koagulerer nær så godt
og dermed falder raspen af.

Godt du fik god aftensmad - her i huset er det suppetid, for jeg har
ondt i halsen. Og når jeg laver mad, bestemmer jeg. :) Så
kyllingesuppe med ris, champignon, ingefær, gulerødder og limeblade.
Det smagte godt!