Champignongsuppe
Fra : Ukendt

Dato : 29-03-09 13:43

Jeg har sådan en lyst til champignonsuppe, men synes ikke jeg har kunnet
finde en opskrift der tiltaler mig.
Hvad er jeres bedste opskrift?

Til rådighed har jeg:
400 g champignon
Bouillon
Mælk

Tænkte at der også kunne komme noget bacon i.
Jeg ønsker en suppe som smager af champignons, og ikke den bouillon man
evt. bruger.

Nogle der kan hjælpe en søndag eftermiddag.

På forhånd tak
Louise

Fra : kim rasmussen

Dato : 29-03-09 13:46

"Louise" <louisePUNKTUMkrarupSNABELAprivatPUNKTUMdk> wrote in message
> Jeg har sådan en lyst til champignonsuppe,men......

Hvad med denne opskrift.....
Svampesuppe med hvidløg..............
http://www.lechef.dk/opskrifter/recipie.asp?id=54
Hilsen Kim

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 29-03-09 17:37

"Louise" <louisePUNKTUMkrarupSNABELAprivatPUNKTUMdk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Tænkte at der også kunne komme noget bacon i.
> Jeg ønsker en suppe som smager af champignons, og ikke den bouillon man

Bacon er næsten altid godt, samt løg og porre.

Steen.

Fra : anonym

Dato : 31-03-09 20:55

Steen Jakobsen skrev:

> "Louise" <louisePUNKTUMkrarupSNABELAprivatPUNKTUMdk> skrev i meddelelsen

> Bacon er næsten altid godt, samt løg og porre.
>
> Steen.

ok......
Hvornår er bacon IKKE godt?

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 01-04-09 14:58

"anonym" <nejtaktilspam@fergregrtgs.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>>> Bouillon

> ok......
> Hvornår er bacon IKKE godt?

Jeg synes ikke at det passer til risalamande.

Steen.

Fra : Heidi

Dato : 01-04-09 16:49

Steen Jakobsen wrote:

> Jeg synes ikke at det passer til risalamande.

Man skal aldrig sige aldrig - kender en der engang fik bacon til creme
brulee, og det smagte efter sigende godt!

--
Heidi

Fra : Mogens

Dato : 01-04-09 17:23

Heidi wrote:

> Man skal aldrig sige aldrig - kender en der engang fik bacon til creme
> brulee, og det smagte efter sigende godt!

Kender nogen der spiser ristede løg på næsten alting. De siger også det
smager godt.

Fra : anonym

Dato : 01-04-09 20:27

Steen Jakobsen skrev:

> "anonym" <nejtaktilspam@fergregrtgs.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg synes ikke at det passer til risalamande.
>
> Steen.

Den skal jeg da ha prøvet.
bacon drys ovenpå kirsebræsovsen.

Fra : jos

Dato : 01-04-09 22:07

> Den skal jeg da ha prøvet.
> bacon drys ovenpå kirsebræsovsen.

Hvorfor ikke?
Lyder ikke mere aparte end et drys af peberkværnen (gerne Peugot! over
jordbærrene!
- eller et drys direkte fra kaffeposen over isen!

finn

Fra : Emil

Dato : 02-04-09 04:30

"jos" <jos@her.dk> wrote:

>Hvorfor ikke?
>Lyder ikke mere aparte end et drys af peberkværnen (gerne Peugot! over
>jordbærrene!

Det er ikke et spørgsmål om at være aparte. Det handler om at finde de
smagsstoffer, som klæder, forstærker eller understøtter hinanden
(flavor parring).

Man analyserer simpelthen hvilke komponenter der er fælles for
forskellige fødevarer. At der så kommer nogle overraskende resultater,
vidner om vores manglende evne til at smage hvad vores mad egentlig
smager af. Vi er blevet fanger af mor´s madlavning, og kan ikke tænke
videre.

Mest overraskende for mig, ja - jeg har været fanget i mor´s gryder -
er kombinationen af hvid chokolade og blåskimmelost. Det skal opleves,
det er en fantastisk god smagsoplevelse. Og der er mange andre
overraskende gode kombinationer, som ikke indgår i noget klassisk
køkken.

Ang. jordbærrene skal de være sol-/fuldmodne, peberet skal være en
mild sort, f.eks. den grønne (jeg kender ikke meget til pebersorter)
og så skal der lige nogle få dråber god balsamikoeddike eller
æblecidereddike i, før det blandes og trækker køligt i en timestid.
Serveres naturel, med vanilieis eller krydret (mynte, fransk esdragon)
creme fraise. Prøv det, og bliv glædeligt overrasket.

m.v.h. Emil

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 02-04-09 06:09

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Serveres naturel, med vanilieis eller krydret (mynte, fransk esdragon)
> creme fraise. Prøv det, og bliv glædeligt overrasket.

Prøv bare at spise jordbær med kærnemælk og godt med fløde. Det er godt!

Steen.

Fra : Emil

Dato : 02-04-09 06:39

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> wrote:

>Prøv bare at spise jordbær med kærnemælk og godt med fløde. Det er godt!

Jeg foretrækker kærnemælk med vanilje, æggeblomme og solmodne jordbær.
Fløde giver mig brækfornemmelser. Således er opfattelsen af smage
mangfoldig.

Årsagen skal nok findes i min barndom, hvor velmenende bedsteforældre
ville mit bedste ved at servere jersy-mælk. Det kunne min mave ikke
holde indenbords. Og så skulle jeg endda selv hente mælken.

Det hjalp lidt, at den søde dame i ismejeriudsalget altid gav mig en
lille rund ispind når jeg hentede den afskyeligt fede mælk.

Husk at slette det, som du IKKE svarer på.

m.v.h. Emil

Fra : jos

Dato : 29-03-09 20:03

Louise wrote:
> [...]
> man evt. bruger.
>
> Nogle der kan hjælpe en søndag eftermiddag.

[næsten] enhver suppe starter jeg med at stege bacontern i bunden af gryden!
Jeg ville her nok også have et par løg, og/eller lidt fint snittet porre
måske en fintskåret jordskok?

finn

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 09:12

Louise wrote:
> [...]
> man evt. bruger.
>
> Nogle der kan hjælpe en søndag eftermiddag.

Tak for forslagene.
Jeg gemmer dem. det bliv ikke til champignonsuppe igår alligvel, men en
pastaret med champignon og bacon.
Forslaget med hvidløget er dog ikke lige mig, men det med porrer, løg etc
lyder dejligt. Det vil jeg gøre når jeg vil lave champignongsuppen en dag i
ugen.

Louise