Forslag til forret - Konfirmationsmenu
Fra : CC

Dato : 19-03-09 21:21

Junior skal konfimeres, og er fast besluttet på, at vi skal have flæskesteg,
kartofler (brune+hvide), brun sovs og rødkål/surt denne dag. Men nu mangler
vi en forret - Har I et godt forslag ?

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 19-03-09 21:30

"CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Junior skal konfimeres, og er fast besluttet på, at vi skal have
> flæskesteg, kartofler (brune+hvide), brun sovs og rødkål/surt denne dag.
> Men nu mangler vi en forret - Har I et godt forslag ?

Kan du fortælle hvornår på året det foregår?

Anders

Fra : CC

Dato : 19-03-09 22:06

"Anders Halskov-Jensen" skrev i meddelelsen

> Kan du fortælle hvornår på året det foregår?

Sidst i april måned

Fra : kjaer

Dato : 20-03-09 19:54

CC wrote:

> Sidst i april måned

Ligesom mig. Jeg blev konfirmeret den 32 april. Præsten sad og regnede det
ud på fingerne og kom frem til, at så må det "hmm...lad mig se- blive d. 32
april". Det er grunden til at jeg kan huske datoen

Fra : kim rasmussen

Dato : 19-03-09 21:40

"CC" <CC@mail.dk> wrote in message
> Junior skal konfimeres, og er fast besluttet på, at vi skal have
> flæskesteg, kartofler (brune+hvide), brun sovs og rødkål/surt denne dag.
> Men nu mangler vi en forret - Har I et godt forslag ?

Hej
Lakseroulade på bund af salat.
Hilsen Kim

Fra : CC

Dato : 21-03-09 17:37

"kim rasmussen" skrev i meddelelsen ...
> Lakseroulade på bund af salat.

Har du en opskrift ?

Fra : Grethe Hoff

Dato : 19-03-09 23:19

> [...]
> flæskesteg, kartofler (brune+hvide), brun sovs og rødkål/surt denne dag.
> Men nu mangler vi en forret - Har I et godt forslag ?

Skalldyrsalat eller Limfjordkaviar i avokado?
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-03-09 18:51

> Junior skal konfimeres, og er fast besluttet på, at vi skal have
> flæskesteg, kartofler (brune+hvide), brun sovs og rødkål/surt denne
> dag. Men nu mangler vi en forret - Har I et godt forslag ?

Nope, men jeg har et forslag til desserten: Risalamande med varm
kirsebærsovs.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Edward Jensen

Dato : 22-03-09 02:55

> "CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nope, men jeg har et forslag til desserten: Risalamande med varm
> kirsebærsovs.

Hah!

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-09 19:17

> [...]
> flæskesteg, kartofler (brune+hvide), brun sovs og rødkål/surt denne dag.
> Men nu mangler vi en forret - Har I et godt forslag ?

Ren retro ... rejesalat....

/karsten

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-09 19:17

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> skrev i en meddelelse
> "CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Ren retro ... rejesalat....

Æh rejecocktail

Fra : Sus@nne

Dato : 21-03-09 20:01

Tunmousse med salat, flute og dressing
Pyntet med Citron og Røde Caviar (de sorte smiter af )

eller
Hønsesalat på Ananas ring med flute

Hilsen
Susanne

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 21-03-09 14:30

On 21 Mar., 20:00, "Sus@nne" <jens...@tdcadsl.dk> wrote:

> Tunmousse  med salat, flute og dressing
> Pyntet med Citron og Røde Caviar (de sorte smiter af )

> eller
> Hønsesalat på Ananas ring med flute

Arbejder du for Kokken & Jomfruen?

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Sus@nne

Dato : 21-03-09 21:44

Hej

Nej det gør jeg ikke...

Hilsen
Susanne

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 25-03-09 09:03

CC skrev:
> Junior skal konfimeres, og er fast besluttet på, at vi skal have
> flæskesteg, kartofler (brune+hvide), brun sovs og rødkål/surt denne dag.
> Men nu mangler vi en forret - Har I et godt forslag ?

Jeg tænker at hovedretten lyder så tilpas traditionel at det er de "gode
gamle retter" den står på? Eller hvad?

De "gamle" som jeg forstår dem er:
- Tarteletter med høns i asparges
- "Fiskeplatte" - altså pålægsfisk pyntet med rejer og noget kaviar.
- "den-salat-du-har-lyst-til" på ananas/brød/salat
- Lakserulle / fiskerulle
- Tunmousse
- skinke viklet omkring honningmelon

Hvis det var mig som var 13-14 år så ville jeg noget helt andet. Jeg
tænker :

- laksecarpaccio eller sværdfiskecarpaccio
- små pakker af filodej fyldt med torsk ELLER kylling med safran og
grønt (Jamie Oliver opskrift)
- Sushi (det er en forret, så man behøver ikke 12 stykker per mand!)
- Spicy suppe - feks thai-suppe med noget citrongræs, grøn karry,
kokosmælk, skaldyr

Hilsen Jesper

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 27-03-09 21:50

On Wed, 25 Mar 2009 09:02:49 +0100, Jesper Mehlsen
<jespermehlsenFJERNDETTE@gmail.com> wrote:

> [...]
>- Sushi (det er en forret, så man behøver ikke 12 stykker per mand!)
>- Spicy suppe - feks thai-suppe med noget citrongræs, grøn karry,

Enig med Jesper -- overvej noget lidt mindre traditionelt til forret,
medmindre festens kommende midtpunkt udtrykkeligt har givet udtryk for
noget andet.

Ud over Jespers forslag, som jeg synes er rigtigt fine, kan jeg
anbefale:

Stenbiderrogn, blinis på kartoffel & boghvede, økologisk 38% fraiche.
Evt. glace af reduceret beerenauslese og hvid peber.

Grillet jomfruhummer m. den bedst muligt opdrivelige jomfruolveinolie,
brød og lidt citronsaft

Sprøde kammuslinger m. små tern af glaseret gulerod (fx i sød vin &
kalvefond + skalottereduktion) & tynde flager af sprødt rugbrød.

Spæde salater med ristede svamper og nødder rørt med ½ friskost ½
rygeost

Pocherede havtaskekæber m. en anelse hummerbisque

Flødelegeret suppe på agerhøne, hvidvin & fløde,, tern af jordskok,
friteret persille & sprødt tørsaltet bacon.

El. hvad med at køre dobbeltsvin --
Rillette af svin med friteret persille, ristet brød og balsamicoglace
http://www.bergholt.net/svinerillete_friteret_persille_ristet_broed_balsamicoglace.html

El. Svineskank i cava --
http://www.bergholt.net/svineskank_braiseret_i_cava_med_fennikelsalat_peberpiment_og_asparges_kartofler_fra_samsoe.html

Grillet lys fisk med sprødt svøb og citronkartofler:
http://www.bergholt.net/torsk_citron_kartofler_tomat_olivenolie.html

Unghane med trøfler i en lille portion kunne også være godt:
http://www.bergholt.net/unghane_med_troefler_sauce_a_la_bocuse.html

---
Kasper Bergholts
Bergholts opskrifter (www.bergholt.net)

Fra : marlene

Dato : 25-03-09 21:37

> [...]
> flæskesteg, kartofler (brune+hvide), brun sovs og rødkål/surt denne dag.
> Men nu mangler vi en forret - Har I et godt forslag ?

en let tunsalat serveret i udhulet tomat, lagt på salatblad,pyntet med
karse. med et lille kuvertbrød til. meget nemt og hurtigt.

portionsglas m. icebergsalat, kogt kalkun i små tern, asparges, rød grape
(uden hinder), lidt mangotern og karrydressing,

hvad med anrettet tellerkener, med tunmousse formet som et æg,
avocadodressing, og rejedrys.

eller en kold tomatsuppe med brød, som står klar, når gæster sætter sig til
bords, ( har en super opskrift.)

mvh, malene - som elsker at lave let mad til mange gæster

Fra : Max

Dato : 25-03-09 21:43

Hej CC

> Junior skal konfimeres, og er fast besluttet på, at vi skal have
> flæskesteg, kartofler (brune+hvide), brun sovs og rødkål/surt denne
> dag. Men nu mangler vi en forret - Har I et godt forslag ?

Den ligger lige til højrebenet:

Suppe, steg og is :)

--
Mvh Max