Mand 53 år / er dette et hjerteproblem ?
Fra : Knud Hansen

Dato : 25-03-09 15:16

Hej,

Jeg er en mand på 53 år. Ikke overvægtig. Ikke ryger. Blodtryk fint.
Kolesterol lå på 5.8 sidst det blev taget .Puls ligger vel på 70 -80 stk

Har i den senere tid , bemærket at mit hjerte slår hurtigere efter et måltid
mad, der går nogle timer , så falder det til ro i den normale rytme.

Den er helt gal hvis jeg har været "i byen" og fået øl og vin. Så kan jeg
vågne ,om morgen, med en kraftigt hjertbanken som så aftager over noget tid.

Der er ikke noget hjerteflimmer. Slår normalt men bare hurtigere.

Min kone siger at det kan være overbelastning og jeg måske skulle passe lidt
på. En kollega siger det er åreforkalkning ?

Nogen i denne gruppe der har et bud ?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-03-09 15:34

On Wed, 25 Mar 2009 15:16:09 +0100, "Knud Hansen" <qwert@123.dk>
wrote:

> [...]
>
>Har i den senere tid , bemærket at mit hjerte slår hurtigere efter et måltid
>mad, der går nogle timer , så falder det til ro i den normale rytme.

Der er intet i din beskrivelse der tyder på sygdom...

Men det er åbenbart noget der bekymrer dig, så du må en tur forbi
lægen og få dig en snak.

<mlr>

Fra : Grethe Hoff

Dato : 25-03-09 18:48

"Knud Hansen" <qwert@123.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min kone siger at det kan være overbelastning og jeg måske skulle passe
> lidt på. En kollega siger det er åreforkalkning ?

Måske er du (ny)forelsket!
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Knud Hansen

Dato : 25-03-09 22:14

"Grethe Hoff" <grethe---@ceroy.dk> skrev i meddelelsen

> "Knud Hansen" <qwert@123.dk> skrev i en meddelelse

> Måske er du (ny)forelsket!

Tak for svar Grethe og Michael.

Ny-forelsket , det kan jeg ihverttilfælde blankt afvise som årsag til mit
hektiske hjerte-rytmik. Især når jeg skæver over til den gamle hejre jeg har
valgt til kone !

Fra : Jørgen

Dato : 26-03-09 15:13

> Tak for svar Grethe og Michael.
>
> Ny-forelsket , det kan jeg ihverttilfælde blankt afvise som årsag til
> mit hektiske hjerte-rytmik. Især når jeg skæver over til den gamle hejre
> jeg har valgt til kone !

der går sommetider ild i gamle tønder
fra
Jørgen

Fra : kaz

Dato : 27-03-09 10:03

Knud Hansen wrote:
> [...]
>
> Min kone siger at det kan være overbelastning og jeg måske skulle
> passe lidt på. En kollega siger det er åreforkalkning ?

Du er i den alder du ved...
Jeg vil foreslå at du tager disse symptomer alvorligt. Et eller andet
fungerer ikke optimalt. Dit system (lever, nyrer, m.m.) virker til at være
overbelastet, og det holder ikke evigt. Det første jeg ville gøre var jeg i
din situation var at ændre kraftigt på min livsstil, alt fra kost til
motion.

Fra : Knud Hansen

Dato : 27-03-09 19:41

"kaz" <kazai@yahoo.de> skrev i meddelelsen

> [...]
> overbelastet, og det holder ikke evigt. Det første jeg ville gøre var jeg
> i din situation var at ændre kraftigt på min livsstil, alt fra kost til

Jeps. Man skal ikke lulle sig selv ind, at alt er såre godt. Men jeg er
meget bevist om hvad jeg propper i gabet, så det er ikk dér problemet
ligger, nok nærmere det man skyller maden ned med. Men tak for opsangen !

Fra : kaz

Dato : 27-03-09 21:30

Knud Hansen wrote:
> [...]
> er meget bevist om hvad jeg propper i gabet, så det er ikk dér
> problemet ligger, nok nærmere det man skyller maden ned med. Men tak
Det var nu ikke ment som en opsang. Beklager. jeg kender bare nogle af disse
symptomer altfor godt.

Fra : Knud Hansen

Dato : 27-03-09 22:13

> Det var nu ikke ment som en opsang. Beklager. jeg kender bare nogle af
> disse symptomer altfor godt.

Vil du delagtiggøre mig med, i hvilken forbindelse ?

Fra : kaz

Dato : 29-03-09 12:15

Knud Hansen wrote:
> "kaz" <kazai@yahoo.de> skrev i meddelelsen

> Vil du delagtiggøre mig med, i hvilken forbindelse ?

Også på det helt personlige plan har jeg lidt erfaring med disse over de
sidste ca 5 år. Der er meget at komme ind på her, men jeg sender dig gerne
en e-bog på engelsk hvis du ønsker det.

Fra : Knud Hansen

Dato : 29-03-09 14:45

> Også på det helt personlige plan har jeg lidt erfaring med disse over de
> sidste ca 5 år. Der er meget at komme ind på her, men jeg sender dig gerne
> en e-bog på engelsk hvis du ønsker det.

den vil jeg meget godt modtage : barbetteFJERNDETTE@zarrouk.dk

mange tak !

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 27-03-09 22:27

kaz wrote:

> Det var nu ikke ment som en opsang. Beklager. jeg kender bare nogle
> af disse symptomer altfor godt.
Er der nogle symptomer du ikke mener at kende?

Fra : lh

Dato : 12-04-09 05:24

Hvis jeg var dig, ville jeg da tage en snak med min læge for at få evt.
udelukket sygdomme. Det er jo et varsel om at ikke alt er helt optimalt.
Hvorfor fortsætte "man" ´med at drikke alkohol, når kroppen fortælle én den
ikke har så godt af det, det forstår jeg så ikke! Men det er jo din
afgørelse om du vil spille harsard med dit liv og helbred.
lh