søge i min medicindatabase
Fra : Hr Jørgen

Dato : 16-03-09 21:00

Jeg skulle kunne gå ind i sundhed.dk og ved hjælp af min digitale signatur
finde den liste frem, apoteket udprinter til mig. Listen over de
medikamenter, jeg har recept på - og hvor mange gange, der er tilbage.

Det er jo en helt ny ekspeditionsform, der nu er indført på apotekerne. De
gammeldags recepter udprinter de pligtskyldigt til kundn, men det er ikke
dem, man skal bruge fremover. Det er den omtalte liste. Man viser sit
sygesikringskort og beder om det, man skal bruge. Intet andet. Det ER da
smart.

Jeg har rodet rundt inde i "sundhed.dk" og ledt højt og lavt. Forgæves.
Hvordan finder jeg den liste, jeg er ude efter, så jeg kan printe den ud
selv?

Mvh Jørgen
..

Fra : Holst

Dato : 16-03-09 21:27

Hr Jørgen wrote:

> [...]
>
> Jeg har rodet rundt inde i "sundhed.dk" og ledt højt og lavt. Forgæves.
> Hvordan finder jeg den liste, jeg er ude efter, så jeg kan printe den ud

Log på med din digitale signatur.

Vælg 'Mine sundhedsdata' i menuen til venstre.

Vælg 'Min medicinprofil' i menuen til venstre.

Vælg fanebladet 'Ordinationer' øverst.

Her får du en liste over åbne ordinationer. Hvis du klikker på datoen
for en åben ordination, får en en oversigt over ordinationen, herunder
en række datoer for udlevering hidtil. Der står som sådan ikke hvor
mange udleveringer, der resterer på recepten, men så må du jo selv regne
dig frem til det - det er nævnt antallet af mulige genudleveringer,
ligesom du kan tælle de gange, du har fået udleveret medicin på den recept.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-03-09 21:42

> Jeg skulle kunne gå ind i sundhed.dk og ved hjælp af min digitale signatur
> finde den liste frem, apoteket udprinter til mig. Listen over de
> medikamenter, jeg har recept på - og hvor mange gange, der er tilbage.

Kun hvis du rent faktisk har en aktiv recept. Det bruger min læge f.eks.
ikke. Jeg bestiller direkte hos ham hver gang, og så ligger det på apoteket
nogle timer senere.

Mvh Maria

Fra : Hr Jørgen

Dato : 16-03-09 22:16

Ja den liste kan jeg finde, og det er rigtigt, at hvis jeg trykker på en
linie, får jeg alt det at vide, jeg vil. Men det er jo rasende upraktisk.
Den liste apoteket udprinter til mig, har 4 kolonner. Den første hedder
"Dato-udstedelse". Den anden er "Ordination". Det er navnet på lægemidlet.
Tredie kolonne er "Antal pakn." Den sidste kolonne hedder "Udleveret". Den
siger 2 af 6, 4 af 6, osv.. Det er den, jeg vil have, men det er sikkert en
ander database, som kun apoteket har adgang til.

Listen, jeg kan kalde frem, siger det samme, men på en ikke særligt
overskuelig måde. Jeg skal skifte billede to gang for hver ordination, hvis
jeg vil vide det, jeg taler om.

Jeg havde håbet, jeg kunne få fat i apotekets liste.

Mvh Jørgen