SSRI
Fra : kaz

Dato : 12-03-09 13:43

Fra : kaz

Dato : 12-03-09 13:58
Fra : N/A

Dato : 12-03-09 16:08

Fra : kaz

Dato : 12-03-09 16:08

Disse korte videoer bringer information vedr. psykofarmatika og den process
hvorved de produceres, testes, godkendes informeres omkring og ikke
mindst... markedsføres. Også i Danmark.

Flere og flere bliver diagnosticeret med en eller flere psykiske lidelser,
med diverse medicin - de såkaldte SSRIs - over kort eller længere tid som
følge heraf. Daglig rykker problemet tættere ind på mange af os.

Et problem er, at de fleste ved meget lidt om denne medicin og den mangel på
videnskabelig redelighed som er kendetegnet i stort set hele den process fra
producering til den er i hænderne på forbrugeren. Virkninger og bivirkninger
på kort eller længere sigt, ligeså.

Imo meget vigtig information som enhver burde vide, og da disse NG's har med
helbred generelt at gøre, så er disse links postet her.

Debat herom er selvfølgelig velkommen :) , men fokusér og kvalificer dit
argument, dvs undlad venligst kun at sige de er 'underlødige' og andre
sådanne personlige holdninger.

Når man har set een video, kan man gå videre ved a klikke på 'play next
video'.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-03-09 17:11

kaz skrev:

> Disse korte videoer bringer information vedr. psykofarmatika og den process
> hvorved de produceres, testes, godkendes informeres omkring og ikke
> mindst... markedsføres. Også i Danmark.

Stop nu det vrøvl! Du henviser til et netsted med indgangserklæringen:
Psychiatry, An Industry of Death. Det stemmer sikkert udmærket overens
med din personlige holdning, og hvis du vælger at lade dig påvirke af
den slags underlødig propaganda, så velkommen. Men andre bliver så nødt
til at advare imod dig.

Din egen angst i forhold til den eksisterende medicin kan være
forståelig, men det er ikke fair at forsøge at skræmme andre, der kan
have behov for de medikamenter vi faktisk har. Og den situation er trods
alt bedre end da der for få år siden ingen behandling fandtes.

--
Niels

Fra : kaz

Dato : 12-03-09 21:58

Niels P Sønderskov wrote:

> Din egen angst i forhold til den eksisterende medicin kan være
> forståelig,
Hvad mener du med det?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-03-09 22:24

kaz skrev:

> Hvad mener du med det?

Med udgangspunkt i: "Daglig rykker problemet tættere ind på mange af os."

--
Niels

Fra : kaz

Dato : 13-03-09 09:33

Niels P Sønderskov wrote:

> Med udgangspunkt i: "Daglig rykker problemet tættere ind på mange af
> os."

Ja, mon ikke. Se her en gang.

http://www.ssristories.com/index.php

Fra : kaz

Dato : 13-03-09 21:14

Ifølge BBC var også denne unge tysker (massakren i sydtysklnad) enten under
psykiatrisk-medicinsk behandling eller havde været det for nylig, og på en
eller anden måde led under bivirkninger/abstinenser deraf. Under alle
omstændigheder var der direkte links.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/7941426.stm

Fra : Ulvir

Dato : 13-03-09 21:33

"kaz" <kazai@yahoo.de> skrev i meddelelsen
> [...]
> på en eller anden måde led under bivirkninger/abstinenser deraf. Under
> alle omstændigheder var der direkte links.

Der står ingen steder at han var i medicinsk behandling, men at han havde
været i terapi, som var afbrudt. Der står heller ikke noget om abstinencer
eller bivirkninger. Hvorfor påstår du det, når der intet står skrevet om
det på BBC News siden?

Fra : kaz

Dato : 23-03-09 12:23

kaz wrote:
> [...]
> nylig, og på en eller anden måde led under bivirkninger/abstinenser
> deraf. Under alle omstændigheder var der direkte links.

http://www.nordlys.no/nyheter/article4213512.ece

Flere mord og mere vold under påvirkning af div psykofarma. Er der et
mønsker her?

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 23-03-09 15:15

kaz skrev:

> http://www.nordlys.no/nyheter/article4213512.ece
>
> Flere mord og mere vold under påvirkning af div psykofarma. Er der et
> mønsker her?

Der er langt flere eksempler på mord og anden vold begået, fordi den
psykisk syge /ikke/ har taget sin medicin ...

Niels Peter

Fra : kaz

Dato : 23-03-09 18:18

Niels Peter Hansen wrote:

> Der er langt flere eksempler på mord og anden vold begået, fordi den
> psykisk syge /ikke/ har taget sin medicin ...

Mener du abstinenser?
Se lige her: http://www.ssristories.com/index.php
Og læs evt nogle af historierne.

Nu taler vi også om en %del af befolkningen som tager denne medicin. Hvorfor
er det at det lige er siden psykofarmatika er blevet 'populær' (de sidste 20
år) at man overhovedet har haft de famøse 'schoolshootings'? Er der en link
her?

Jeg er ikke så meget for at poste youtube videoer men dette er bare én af
rigtig mange.
http://www.youtube.com/watch?v=OyPuE314SDQ

Søg på internettet, 'SSRI and violence' eller psychopharma and violence'
eller lignende.

Hvis der er en reel link her så mener du vel ikke man bare skal lukke
øjnene?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-03-09 19:33

> Hvis der er en reel link her så mener du vel ikke man bare skal lukke
> øjnene?

Jo man skal. Der er 100.000-vis af mennesker, der fået forøget livskvalitet.
Der er masser er mennesker, der er gået fra selvmordstruet til et godt liv.
Hvis det koster nogle få menneskeliv, så er det absolut det værd.

Mvh Maria

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 23-03-09 21:49

kaz skrev:

> Mener du abstinenser?

Nej, jeg mener, at den meste vold, herunder mord, der begås af psykisk
syge, skyldes, at de ikke får deres medicin og derfor bliver mere syge
end de behøvede.
Det er de færreste psykofarmaka, der giver anledning til abstinenser.
Visse antidepressiver kan give nogle abstinenslignende symptomer, hvis
man stopper for brat med dem.
De midler, man bruger f.eks. til skizofreni, giver derimod ingen
abstinenser.

Niels Peter

Fra : kaz

Dato : 24-03-09 11:04

Niels Peter Hansen wrote:

> Nej, jeg mener, at den meste vold, herunder mord, der begås af psykisk
> syge, skyldes, at de ikke får deres medicin og derfor bliver mere syge
> end de behøvede.

Hvis du havde kikket lidt på det link du fik tidligere,
http://www.ssristories.com/index.php så vil du i en af kolonnerne se at
samtlige voldsepisoder er begået af mennesker som enten tager deres medicin
og som har taget deres medicin, dvs har holdt op af en eller anden grund.
Den info skulle være at finde i selve artiklen. Jeg ved den ikke er
videnskabelig, men verdien af den er nok at regne med.

> [...]
> man stopper for brat med dem.
> De midler, man bruger f.eks. til skizofreni, giver derimod ingen

Kan du dokumentere det du mener her?

Dette er info om nogle typiske schitzofreni medikamenter. Hvad siger det
dig?
http://www.realmentalhealth.com/medications/haloperidol.asp
http://www.realmentalhealth.com/medications/fluphenazine.asp
http://www.realmentalhealth.com/medications/perphenazine.asp

Fra : kaz

Dato : 24-03-09 11:16

kaz wrote:

> Dette er info om nogle typiske schitzofreni medikamenter. Hvad siger
> [...]

Og så må man som udgangspunkt formode at en del alvorlige bivirkninger,
såsom forøgede risici for selvmord, ikke er med på listerne.

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 24-03-09 11:27

kaz skrev:

> [...]
> Den info skulle være at finde i selve artiklen. Jeg ved den ikke er
> videnskabelig, men verdien af den er nok at regne med.

Jeg bliver altid skeptisk, når folk gør en masse ud af at fortælle, de
ikke har noget med Scientology at gøre, men intet ud af at fortælle,
hvem de så er.
Jeg synes den side ligner opstarten på en konspirationsteori ...

> Kan du dokumentere det du mener her?
>
> Dette er info om nogle typiske schitzofreni medikamenter. Hvad siger det
> [...]

Medicin.dk nævner intet om mulige abstinenser ved de nævnte midler,
hvorimod de har det med ved antidepressiver.

Niels Peter

Fra : kaz

Dato : 24-03-09 20:11

Niels Peter Hansen wrote:

> Medicin.dk nævner intet om mulige abstinenser ved de nævnte midler,
> hvorimod de har det med ved antidepressiver.

Nej det tror jeg gerne de ikke nævner. Mange ting er ikke nævnt... De har
jo bare de oplysninger som kommer fra fabrikanterne, som også er ene om at
kontrollere produktet hele vejen. Men det er nu heller ikke pointet her.

Dette er ikke videnskab, dette er big business. Nye psyliske lidelser bliver
opfundet og stemt om. Gør dig nu den umage at checke disse links.
http://www.whale.to/b/psychiatry_video.html
http://www.whale.to/drugs/prozac56.html

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 24-03-09 20:37

kaz skrev:

> [...]
>
> Dette er ikke videnskab, dette er big business. Nye psyliske lidelser
> bliver opfundet og stemt om. Gør dig nu den umage at checke disse links.

Har du overvejet at fabrikanternes produktindlæg er lavet af jurister,
og at fabrikanterne ønsker at fortælle SÅ MEGET som overhovedet muligt
om bivirkninger de kender til, for at UNDGÅ sagsanlæg fra uheldige
patienter? De produktindlæg jeg har set nævner uhyre sjældne
bivirkninger som 1 ud af 50.000 har oplevet ... Det gjorde de vel næppe
hvis de ville lægge et rørslør ud?

/Jesper

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 24-03-09 21:10

Jesper Mehlsen skrev:

> [...]
> patienter? De produktindlæg jeg har set nævner uhyre sjældne
> bivirkninger som 1 ud af 50.000 har oplevet ... Det gjorde de vel næppe

Netop, og derfor foretrækker jeg medicin.dk, for der står bivirkningerne
netop rangordnet efter hyppighed....

Niels Peter

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 24-03-09 21:08

kaz skrev:

> Nej det tror jeg gerne de ikke nævner. Mange ting er ikke nævnt...

På medicin.dk nævner de faktisk under flere antidepressiver, at "På
grund af risiko for seponeringssymptomer som hovedpine, svimmelhed,
kvalme og angst bør seponering foretages gradvis." Seponering = ophør
med midlet.
Men under skizofrenimidler står der ikke noget om "seponeringssymptomer".

> [...]
> kontrollere produktet hele vejen. Men det er nu heller ikke pointet her.
>
> Dette er ikke videnskab, dette er big business. Nye psyliske lidelser

Diagnoser bliver vedtaget af WHO, og det er en proces, der tager årtier,
så det er ikke bare noget, man kan sidde og beslutte i bestyrelsen for
et medicinalfirma.

Niels Peter

Fra : preben nielsen

Dato : 12-04-09 13:30

> [...]
>
> Dette er ikke videnskab, dette er big business. Nye psyliske lidelser
> bliver opfundet og stemt om. Gør dig nu den umage at checke disse links.

Det mest interessante er næsten hvilke typer medicin DU er på.

Men for den paranoide er verden da ihvertfald ikke et kedeligt sted.

-preben

Fra : kaz

Dato : 23-03-09 20:03

Niels Peter Hansen wrote:

> Der er langt flere eksempler på mord og anden vold begået, fordi den
> psykisk syge /ikke/ har taget sin medicin ...

I denne forbindelse vil jeg anbefale Peter Breggin. Hans bøger kan findes og
lånes på www.bibliotek.dk.

Fra : kaz

Dato : 13-03-09 09:46

Niels P Sønderskov wrote:

> Med udgangspunkt i: "Daglig rykker problemet tættere ind på mange af
> os."
Men det skal dog præciseres at min interesse i dette ikke har med angst at
gøre. Det skulle ikke undre mig om du varmt kunne anbefale nogle piller til
min 'lidelse'.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 13-03-09 10:57

kaz skrev:

> Men det skal dog præciseres at min interesse i dette ikke har med angst
> at gøre. Det skulle ikke undre mig om du varmt kunne anbefale nogle
> piller til min 'lidelse'.

Det kunne aldrig falde mig ind, især hvis du lover ikke at poste flere
uvederhæftige links. Men det er nok for meget forlangt...

--
Niels

Fra : kaz

Dato : 18-03-09 09:07

Niels P Sønderskov wrote:

> Stop nu det vrøvl! Du henviser til et netsted med indgangserklæringen:
> Psychiatry, An Industry of Death.

Her har vi så "The Hospital of death" . Tror du vi har sådanne i DK?
http://www.independent.co.uk/life-style/health-and-wellbeing/health-news/the-hospital-of-death-1647348.html

Og her er en historie om lægen som mod betaling fra medicinal industrien
fabrikerede research, publiceret uden problemer i så-kaldte peer-reviewed
journaler. Hvad skal vi sige til den slags? Tror du det er en enlig svale?
"Doctor Admits Pain Studies Were Frauds, Hospital Says"
http://www.nytimes.com/2009/03/11/health/research/11pain.html?_r=1&ref=us
http://www.naturalnews.com/025833.html

Fra : kaz

Dato : 22-03-09 13:43

"The drugmaker failed to publicize results of at least three clinical trials
of Seroquel and engaged in "cherry picking" of data from one of those
studies for use in a presentation, an AstraZeneca official said in a
December 1999 e-mail unsealed yesterday under an agreement between the
company and lawyers for patients. The London-based company faces about 9,000
lawsuits claiming it failed to properly warn users that Seroquel can cause
diabetes and other health problems. "

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2009/03/21/Seroquel-Studies-Buried-by-AstraZeneca.aspx

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aS_.NqzMArG8&refer=home

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-03-09 14:34

kaz skrev:
> En 6 min video om psykofarma.
> http://***

Dette er ikke en linkcentral. Det er ikke uden grund, at
nyhedsgrupperne også kaldes debatgrupper. Der findes dog
grupper, der er beregnet til opslag, men selv der falder
dine links uden for fundatsen.

Hvis du vil debatere, er det selvfølgelig helt i orden med
links, men det fordrer som minimum, at du skriver, hvad i
det pågældende link, du vil debatere, og evt. hvad du selv
mener, så der ligesom er noget at debatere ud fra.

Personligt ser jeg dog helst, at du helt undlader at bringe
links, eftersom dine hidtige links har været til underlødige
informationer. Som fx linket til bogen, der kunne have
forårsaget millioner af dødsfald årligt, hvis nogen havde
lyttet til forfatteren og var holdt op med at vaccinere mod
kopper.

FUT: dk.admin.netikette. det betyder, at svar på dette
indlæg automatisk omdirigeres til netikettegruppen, hvor
debat om netikette hører hjemme.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 13-03-09 11:30

kaz skrev:
> En 6 min video om psykofarma.
> http://www.cchr.org/#/videos/making-a-killing-introduction

Om organisationen bag

"CCHR was founded in 1969 by the Church of Scientology and the
internationally acclaimed author, Dr. Thomas Szasz, Professor Emeritus
of Psychiatry at the State University of New York Health Science Center,
Syracuse. "

Da jeg så der stod scientology stoppede min interesse for at se mere fra
CCHR.

Jesper