Ctek XS800 batterilader - problem
Fra : Ukendt

Dato : 02-04-09 17:58

Hej.
Jeg har fået anbefalet ovenstående lader og var ude at købe den idag. Jeg
har et 20ah GEL batteri fra biltema,
som skulle lades op, men når jeg slutter laderen til lyser begge lamper
(opladning og vedligeholdelsesladning),
og laderen larmer. Der er ingen ændring i spændingen på batteriet, så der må
være noget galt.

Desværre fortæller manualen ikke hvad problemet kan være når begge lamper
lyser. Nogen idéer ?

mvh Andreas

Fra : N/A

Dato : 01-04-09 18:41

Fra : Grunnet

Dato : 01-04-09 18:41

"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> De nyeste af Ctek's xs ladere (også XS800) er firetrinsladere der kan
> klare at afsulfatere batteriet, hvis det ikke er alt for sulfateret, dette
> sker ved hjælp af skiftende impulser fra laderen.
>
> Nå! jeg søgte lige lidt på nettet og fandt denne brugsanvisning til XS800
> og der står nogenlunde det samme som jeg har skrevet ovenfor.
> Se nederst på side 1 - punkt 5 under Opladning
> http://www.elfrasolen.dk/Support/Batterilader/manual_XS800_DK_003.pdf
>
> Så enten har du ikke læst din manual ordentligt eller også har du fået en

UPS! ser lige du skriver begge lamper lyser (ikke at de blinker på skift)
Så vil jeg nok foreslå dig at gå ned med laderen og få den byttet, det kunne
tyde på en fejl på laderen.
Tag evt. batteriet med og test en anden lader i forretningen, hvis den ikke
laver samme ballade, må det være laderen der har en fejl.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-09 21:28

> [...]
> Tag evt. batteriet med og test en anden lader i forretningen, hvis den
> ikke laver samme ballade, må det være laderen der har en fejl.

Ja, det gør jeg imorgen. Jeg har heller ikke kunnet finde noget på nettet
som fortæller om det problem,
så det må være en bytter.

mvh Andreas