mc uheld på vigerslev vej.
Fra : Dak

Dato : 02-04-09 15:50

En "sjov" lille historie.

kørte på ned ad vigerslevvej nær krydset af vigerslev alle. Ser en
patruljevogn stoppe en fyr med alm. tøj på en nyere hayabusa på
prøvenummerplader.

15 min. senere kommer jeg den modsatte vej mod folehaven. ser cyklens
kører snakke med en kammerat ved siden af cyklen. Jeg holder ind 100m
efter, ved netto. Da jeg når ind på fortorvet så hører jeg ellers at han
fyrer hayabusaen af i ca. 1-2 sekunder mod et rødt lys. Når at vende mig
venstre om og ser ham ryge på asfalten. han vender og drejer et par gang
og cyklen triller på siden helt ud til lyskrydset fra nr. 224-226. Og ja
der holdt en bette bil i for rødt men cyklen drønede uden om den.

Mit umiddelbare gæt ville være at han havde kolde dæk(tror nok at
sælgeren af mc'en var at finde på ved valby langgade et sted=max 3-4km's
kørsel i by) og han så mistede vejgrebet på forhjulet ved nedbremsningen
eller han kom ud for at bagenden voblede fra ham.

men heldigvis så var han okay. skal nok bare havde et par nye
cowboybukser og en vinterjakke.

Vennen var da også lige på stedet med det samme da han jo kunne se ham
køre derfra.

--
Dak
"Honda CBR600F3 '96"

Fra : Anders Majland

Dato : 02-04-09 16:00

> kørte på ned ad vigerslevvej nær krydset af vigerslev alle.

Der er sket mange uheld igennem årene - også med dødelig udgang...

Nu er hastigheden godt nok sat ned fra 60 til 50, men samtidig er der blevet
tilladt at parkere der i større stil - Det har ihvertfald ikke hjulpet på
oversigten og risikoen for krydsende cyklister/fodgængere osv.

> Mit umiddelbare gæt ville være at han havde kolde dæk

Mange kræfter - kører uden erfaring ?

> men heldigvis så var han okay. skal nok bare havde et par nye
> cowboybukser og en vinterjakke.

Ja heldigvis - og også uden at tage fodgængere eller andre med i skraldet...
Måske han har fået lidt mere respekt for maskinen nu ?

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 02-04-09 19:55

> [...]
>
> Ja heldigvis - og også uden at tage fodgængere eller andre med i
> skraldet... Måske han har fået lidt mere respekt for maskinen nu ?

....hvis han altså købte den....måske sælger har "tvangssolgt" ham den
Under disse omstændgiheder skal han (kører) nok være glad for det "heldige"
udfald....der er ikke just nogen knallert !
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder