Hjemmelavet "YICS" på fzs600 ?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 24-03-09 20:16

Hejsa,

efter jeg har købt en fzs600 har jeg kigget på tips og tricks til den.
Et sted fandt jeg et tip om, at man på studserne på indsugningsgummierne
kunne sætte en slange fra cylinder 1-4 og på 2-3.
Der stod ikke hvorfor det skulle hælpe, men har læst og spurgt lidt omkring.
Det virker som om man med tippet skulle lave en slags YICS (yamaha intake
control system), så man suger benzin/luft blanding der ikke bliver brugt når
indsugningsventil lukker over i en anden cylinder når den suger ind, og
omvendt.
Det er i hvert fald sådan jeg forstår det, ud fra det jeg har fundet. er
dette korrekt opfattet ?

Det jeg kan finde om YICS er, at det skulle give bedre forbrænding, men vil
den hjemmelavede løsning mon også virke?
Jeg har en lille plan om at prøve, når jeg skal have den på rullefelt,
med/uden brug af dette tip, men er der nogen der har erfaringer med at lave
dette?

Jeg er lidt skeptisk, da jeg skulle mene hvis det var noget der virkede, så
havde yamaha vel smidt det på fazeren fra fabrikken ?

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Thomas Jensen

Dato : 24-03-09 20:18

> Det virker som om man med tippet skulle lave en slags YICS (yamaha intake
> control system),
lille skrive fejl det skulle stå yamaha induction control system.

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11