Underbeklædning
Fra : Nybegynder

Dato : 22-03-09 16:10

Vejene kalder, men føj hvor er det koldt, jeg køre i et Rukka sæt, hvad skal
jeg tage på under dette ??
hvad bruger I ??
Skiundertøj er vel ikke det der holder på varmen el, så er der Mc undertøj,
termo undertøj, måske arbejds undertøj ???
indput ønske af nybegynder

vh Stenager

Fra : Kim Olsen

Dato : 22-03-09 16:19

> Skiundertøj er vel ikke det der holder på varmen el, så er der Mc
> undertøj, termo undertøj, måske arbejds undertøj ???
> indput ønske af nybegynder
>
> vh Stenager

Har ikke tidligere haft specielt undertøj på, men overvejer da at besøge
LIDL torsdag formiddag INDEN bakkeåbningen. Der er MC undertøj og meget
andet MC tøj til billige penge.

Kim

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-03-09 17:01

"Nybegynder" <lupo@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skiundertøj er vel ikke det der holder på varmen el, så er der Mc
> undertøj, termo undertøj, måske arbejds undertøj ???

Jeg bruger ski-undertøj faktisk hele året rundt når jeg kører, om
sommeren er det faktisk rigtig fedt, fordi det transporterer sveden væk
fra kroppen....
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 22-03-09 17:05

Nybegynder skrev:
> [...]
> Skiundertøj er vel ikke det der holder på varmen el, så er der Mc undertøj,
> termo undertøj, måske arbejds undertøj ???

Jeg bruger løbetights som lange underbukser, og derudover har jeg så
alm. t-shirt, skjorte og en tyk sweater med en god rullekrave på under
køredragten.
Det kan knibe med at lukke dragten i halsen så, men ruller man
trøjekraven helt op over hagen inden man lukker køredragten i halsen, så
kan man bagefter vende kraven ned over dragtkraven, så sidder det fint.

Blæser det koldt, tager jeg en overtræksdragt ud over køredragten; det
tager det værste kulde af vinden.
Jeg bruger almindelige strømper i kørestøvlerne, da der ikke er plads
til skisokker. Det ville ellers pynte på tå-temperaturen, men jeg klarer
mig fint uden. Så kan jeg tø tæerne op, når jeg kommer ind i varmen
igen.

Og så er en thermokandefuld varm kaffe faneme' guld værd at have med,
sammen med sadelvarmen og varmen i håndtagene.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Kim Olsen

Dato : 22-03-09 17:13

Jeg er nok ved at blive gammel, siden jeg overvejer at investere i MC
undertøj

Jeg kører hele året, og har indtil nu kunne klare mig på turen til og fra
arbejde, uden specielt tøj. (17 km hver vej)
Jeg har kørebukser med foer og kørejakke med foer (foeret tager jeg ud om
sommeren), men ellers kører jeg bare i bukser og skjorte under køretøjet.
Men jeg må indrømme, at på ture på km 100km og derover, kan det knibe med at
holde varmen, og en bakkeåbning, hvor man er udenfor i 10-12 timer, kræver
altså en masse varmt tøj - specielt hvis DMI har ret.
Og så er varmehåndtag efter min mening den bedste investering til dem der
kører om vinteren, og selv Thansens de billige er fine..

Vi ses på bakken på torsdag (husk sneskovlen)

Kim Olsen
Lifan 250-4
www.kims.pahn.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 22-03-09 19:51

> Jeg kører hele året, og har indtil nu kunne klare mig på turen til og fra
> arbejde, uden specielt tøj. (17 km hver vej)

Jeg kører også i Rukka - jakken er en R-tech fra ~2001 hvor det oprnidelige
tynde foer er erstattet af en tykkere fleece (kunne fåes som tilbehør).

Jeg har bare bukser, tshirt under og i vinter da det var koldt gerne en tynd
uldsweater og det er da også sket at jeg har haft skiundertøj under. Men
ikke ved de her forårstemperature på op mod 10 grader

--
anders dot majland at jyde dot dk
1997 Fiat Punto Van 1,1 55 - Synet 2/2009, 125000km. Billig vægtafgift

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 22-03-09 18:55

"Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i meddelelsen
> til skisokker. Det ville ellers pynte på tå-temperaturen, men jeg klarer
> mig fint uden. Så kan jeg tø tæerne op, når jeg kommer ind i varmen igen.

Hi!!
Endnu en grund til at køre bokser. Der er lidt varme til tæerne bag
cylindrene.
(Og så snakker vi ikke om hvordan tæerne ser ud efter 7-8 timer i sadlen om
sommeren i Sydspanien)
Henrik D

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 22-03-09 17:10

Nybegynder skrev:
> [...]
> Skiundertøj er vel ikke det der holder på varmen el, så er der Mc undertøj,
> termo undertøj, måske arbejds undertøj ???

Det der holder mig varm er en micro fleece "ski-pulli" der kan lynes
helt på til hagen, derunder har jeg enten skiundertøj, eller" MC-undertøj"

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld