TDC lukker nyhdesgrupper
Fra : Rene

Dato : 20-03-09 09:22

TDC lukker for alle nyhedsgupper pr. 1 April

se evt. her http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/

Biker hilsen Rene Rasmussen, NO CLUB NO RULES.

Fra : Anders Majland

Dato : 20-03-09 09:27

> TDC lukker for alle nyhedsgupper pr. 1 April

Man plejer da ikke at annoncere en aprilsnar i så god tid ?
Men der er da heldgivis alternativer. F.eks http://dotsrc.org/usenet/

Fra : Rene

Dato : 20-03-09 09:28

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> Man plejer da ikke at annoncere en aprilsnar i så god tid ?
> Men der er da heldgivis alternativer. F.eks http://dotsrc.org/usenet/
ja men desværre er det ikke en aprilsnar.

Biker hilsen Rene Rasmussen, NO CLUB NO RULES.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-03-09 09:45

Anders Majland skrev:

> der er da heldgivis alternativer. F.eks http://dotsrc.org/usenet/

samt sunsite og

news.individual.net

hvis sidstnævnte stadig virker.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 20-03-09 10:26

> samt sunsite og

Det er samme host

Dotsrc.org Formerly known as SunSITE.dk

Fra : knud aagaard

Dato : 20-03-09 13:23

Hej
Anders Majland skrev:

> Man plejer da ikke at annoncere en aprilsnar i så god tid ?
> Men der er da heldgivis alternativer. F.eks http://dotsrc.org/usenet/
Der er flere muligheder her:

http://www.proxy2.de/news.php

--
Hilsen
Knud Aagaard

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-03-09 09:48

Rene skrev:

> TDC lukker for alle nyhedsgupper pr. 1 April

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-03-09 09:50

Hans Paulin (6310) skrev:

> news:49c35766$0$90267$14726298@news.sunsite.dk :

Hvis der er nogen der ikke kan åbne den:

"Er det ikke nærmere bare adgangen via hjemmesiden der lukkes og
nyhedsgrupperne via newsklienter forbliver som den altid har været.
Det er ihvertfald sådan jeg læser jeg det.

--
/Dennis
Cisco Aironet 1200 Accesspoint sælges

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-09 09:57

On Fri, 20 Mar 2009 09:21:50 +0100, Rene wrote:

> TDC lukker for alle nyhedsgupper pr. 1 April

Klage afsendt !

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-03-09 10:05

Rene skrev:
> TDC lukker for alle nyhedsgupper pr. 1 April
>
> se evt. her http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/
>
> Biker hilsen Rene Rasmussen, NO CLUB NO RULES.

Jeg læser det som web-interface, feed gennem news.tdc forventer jeg da
består (jeg der for lægst skiftet til det tidligere "sunsite" nu
http://dotsrc.org/

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-09 11:04

On Fri, 20 Mar 2009 10:05:22 +0100, "J.C.Kløve" wrote:

> Jeg læser det som web-interface, feed gennem news.tdc forventer jeg da
> består (jeg der for lægst skiftet til det tidligere "sunsite" nu
> http://dotsrc.org/

TDC's svar:
"Hej Orla
Nej det er ikke noge aprilsnar.
Da de tjenester (Kalender, e-postkataloget og Nyhedsgrupperne) vi lukker er
gratis og altid har været det, vil det ikke have nogen indvirkning på dit
abonnement.

Med venlig hilsen
Webmaster TDC"

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-03-09 13:29

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> gratis og altid har været det, vil det ikke have nogen indvirkning på dit

*LOL* - så hvis man får noget med i en kontrakt uden beregning kan det
uden videre bortfalde - sjovt!

Deres opkrævninger af telefonbogsoptagelser for tredjepart (de gule
sider) uden foreliggende aftale er et andet eksempel på hvordan man
profitmaksimerer uden utidig skelen til etik og lovgivning.

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-03-09 14:08

Orla Pedersen skrev:

> [...]
> gratis og altid har været det, vil det ikke have nogen indvirkning på dit

HA!
De tænker altid i skejser

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Anders Majland

Dato : 20-03-09 16:04

> [...]
> er
> gratis og altid har været det, vil det ikke have nogen indvirkning på dit

Nej gratis er de ikke - De var en del af mit abbonnement hos TDC. Det er
korrekt at de ikke har været prissat seperat, men det har deres tilbud* om
email adresse heller ikke været. Men det bliver nok først i næste måned at
de skærer dem væk. Og så er der lige hjemmesiden - det er nok ikke ret mange
penge at tjene på den, så bare drop den også ...

Fra min TDC konto:
Standardfunktioner
Mailkonto m. 5 mailalias
Gør-det-selv hjemmeside
Adgang til News-server

Men jeg poster pt over sunsite da jeg har fået hul igennem en
http://skyline.dk wimax forbindelse (kan skrues op til 5/5mbit hvis jeg vil
betale). Det er reelt det første alternativ til TDC kobber herude (3' er tæt
på men kan ikke give en download over 1mbit)

Det er ved at være længe siden mine fastnettelefonnumre er flyttet fra TDC
til IP og min afhængighed af kobberet er nu brudt med wimax'en. Jeg er dog
ikke helt klar til at klippe kobberet - Opsiger jeg den så bruger tdc
kobberet til anden side* og jeg kan således ikke få åbnet igen uden at
skulle bestille en analog telefon med 6 måneders binding (~2000kr). Så jeg
skifter til telmore (trods det at de er tdc ejet) og kan nøjs med
169/måneden for en backup forbindelse på 2048/128 hvor jeg idag giver
282/måneden for 1024/512 (En /512 hos telmore er kun 10kr ekstra) Dvs jeg i
runde tal sparer 100kr/måneden ved at skifte fra et tdc selskab til et
andet.... Så må jeg undvære. play, email addresse osv ... Services jeg
alligevel ikke bruger. Til gengæld har jeg brugt deres news server siden en
gang i midt 90'erne.

Jeg har ellers været rimeligt tilfreds med tdc's kundeservice og fejlretning
(har der været stor brug for herude langt fra en central men den er blevet
ringere og ringere)

* Jeg har 4 kobberpar og 2 lysledere helt fremme i mit krydsfelt. Der har
været liv i 2 kobberpar (adsl+pstn og en til isdn) men da jeg 1/2 år efter
at jeg opsagde isdn ´kom i tanke om at jeg ville have en ekstra adsl (for at
bundle linierne) fik jeg svaret at der ikke var ledigt kobber på
addressen... Ja det er meget godt - der er masser af ledigt kobber hele
vejen over min matrikkel, men tdc mangler åbenbart kapacitet på vejen mod
centralen.

Nå jeg er vist ved at være temmeligt OT... Måske jeg skulle se at gå over i
udhuset og se at få XTZ'en vækket... Godt nok var der -4grader imorges men
vinter er det da ikke længere...

Fra : Grunnet

Dato : 20-03-09 19:36

> [...]
> at de skærer dem væk. Og så er der lige hjemmesiden - det er nok ikke ret
> mange penge at tjene på den, så bare drop den også ...

Som jeg - og også andre i tråden - læser meddelelsen er det alene news via
TDC-online der lukkes, så adgangen til News-server f.eks. via Outlook
Express eller Windows Mail må forblive intakt. Så jeg kan ikke se du/vi har
mistet nogle at 3 ovennævnte standardfunktioner - endnu.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-09 20:58

On Fri, 20 Mar 2009 19:36:29 +0100, Grunnet wrote:

> [...]
> Express eller Windows Mail må forblive intakt. Så jeg kan ikke se du/vi har
> mistet nogle at 3 ovennævnte standardfunktioner - endnu.

Se dét har samme webmaster så endnu ikke ønsket at svare på. :-/
Jég ville ikke blive overrasket hvis at det er serveren at de mener.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Grunnet

Dato : 20-03-09 23:32

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i
meddelelsen news:14b7ud03yhna4.18b22qh8maeim$.dlg@40tude.net...

> Se dét har samme webmaster så endnu ikke ønsket at svare på. :-/
> Jég ville ikke blive overrasket hvis at det er serveren at de mener.

Hvis det er newsserveren de lukker, og det under standardfunktioner står man
har adgang til newsserver, må det kræve en advisering med et rimeligt varsel
til TDC-kunderne.
Det har jeg ikke modtaget, hvorimod jeg på alle 3 TDC-konti har modtaget
meddelelse om at de lukker e-postkataloget, så jeg tror nu stadig på det kun
er onlinedelen de lukker.
Man har vel lov til at være optimist

Fra : Steen Gruby

Dato : 20-03-09 23:52

On Fri, 20 Mar 2009 23:31:44 +0100, "Grunnet"
<neets@slet-disse-ord-besked.com> wrote:

Hej Steen

> [...]
>meddelelse om at de lukker e-postkataloget, så jeg tror nu stadig på det kun

Hvis jeg læser teksten, står der:
TDC lukker news service pr 1-4-2009.
End of story.

Men jeg har, lige som du, svært ved at tro det skrevne.
OK, jeg har de sidste 10 år benyttet "sunsite", så rent faktisk kan
jeg være lige glad, selv om jeg nu har et firmabetalt TDC abonnement.
Men i nysgerrighedens interesse vil jeg kontakte TDC derom på mandag.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Grunnet

Dato : 21-03-09 00:00

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i meddelelsen
> On Fri, 20 Mar 2009 23:31:44 +0100, "Grunnet"
> [...]

Følgende er klippet fra http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/

"Nyhedsgrupper på TDC Online lukkes per 1. april.
Dette medfører at du fra 1. april ikke længere vil kunne anvende
Nyhedsgrupper på TDC Online"

Som jeg læser dette er det kun onlinedelen der lukkes, jeg kan ikke helt
genkende den tekst du skriver, så jeg er stadig optimist og tror på at
newsserveren stadig består efter 1. april.

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-03-09 00:08

On Sat, 21 Mar 2009 00:00:21 +0100, "Grunnet"

Så kommer mit uvidende spørgsmål:
Hvad dækker sig under TDC online?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Grunnet

Dato : 21-03-09 00:23

> On Sat, 21 Mar 2009 00:00:21 +0100, "Grunnet"
> <neets@slet-disse-ord-besked.com> wrote:

Hej Steen.

> Så kommer mit uvidende spørgsmål:
> Hvad dækker sig under TDC online?

Det er stedet hvor du via din browser og med et TDC-login bl.a.kan
læse web-mail
læse nyhedsgrupper (indtil 1/4-09)
downloade musik og film
gemme dine fotos
have en webdisk
se web-TV (mod betaling)
følge dit telefonforbrug via selvbetjening
o.s.v.
www.tdconline.dk

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-03-09 00:27

On Sat, 21 Mar 2009 00:22:35 +0100, "Grunnet"
> [...]

>have en webdisk
>se web-TV (mod betaling)
>følge dit telefonforbrug via selvbetjening

OK, det har jeg aldrig benyttet, så derfor min uvidenhed
Via den kan de sagtens lukke news service uden at lukke selve adgangen
til news.
Jeg spørger nu dumt alligevel

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Grunnet

Dato : 21-03-09 00:32

> [...]

> OK, det har jeg aldrig benyttet, så derfor min uvidenhed
> Via den kan de sagtens lukke news service uden at lukke selve adgangen

OK. Vi afventer spændt på svaret.

Jeg bruger den stort set også kun til web-mail da jeg syntes det er rart at
kunne læse og svare sine mails blot man har en internetforbindelse med en
browser.

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-03-09 00:37

On Sat, 21 Mar 2009 00:31:38 +0100, "Grunnet"
> [...]

>kunne læse og svare sine mails blot man har en internetforbindelse med en

Den er jeg ude over.
Min mail server står her på adressen, og når jeg er på farten er den
lukket op så jeg kan nå den udefra.
Det er kun en POP3 server uden WEB interface.
Jeg kunne have lavet en Outlook mail server med OWA, men det kom for
vidt - Så vigtigt er det heller ikke at læse mail ,-)

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Richard Pade

Dato : 23-03-09 22:07

Grunnet <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev:

>Det er stedet hvor du via din browser
>og med et TDC-login bl.a.kan
>læse nyhedsgrupper (indtil 1/4-09)

Virkelig, tak, det vidste jeg slet ikke; hvorfor
sagde du ikke det noget før Har brugt webmail
på tdconline stort set dagligt i 8-10 år, men
aldrig anet at der også var adgang til newsgroups!

Så kunne jeg have sparet at melde mig på Google
Groups, efter news.dfmc.dk gik i udu og kun viste
afsenderadresser a go go.

Ikke underligt hvis tdconline's tjenester bliver
brugt så lidt, når de er så godt gemt

Nå, men når de nu lukker, er det jo godt, at
news.dfmc.dk snart åbner igen, for Google
Grupper's interface er fælt kluntet IMHO

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : LasseNC

Dato : 20-03-09 06:10

Jeg bruger google groups, det virker super! Den er linket med min
google docs, google mail og picasa, thumbs up for interaktivitet

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-09 14:22

On Fri, 20 Mar 2009 05:09:40 -0700 (PDT), LasseNC wrote:

> Jeg bruger google groups, det virker super!

Deri er jeg fuldstændig uenig. Der er en komplet umulig/utålelig
forsinkelse på Google groups.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-03-09 13:27

knud aagaard <test@mail.slet> writes:
> Der er flere muligheder her:
>
> http://www.proxy2.de/news.php

.... og for dem der synes news er rigtig sjovt (det er vi mindst to her
fra gruppen der synes) paa http://pnx.dk/

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Søren

Dato : 23-03-09 11:36

skrev til dem og fik svar:

---------------------

Hej Søren,

Det er blot den webbaserede adgang til nyhedgrupper på tdconline.dk, der
lukkes. Baggrunden for lukningen er at tjenesten på tdconline.dk stort set
ikke bliver brugt og ikke har udviklet sig længe. Brugen af web baserede
nyhedsgruppevisere er skiftet til andre sites, så som Google Grupper eller
til PC klienter.

Venlig hilsen
René Gert Brix
TDC Privat