Tilspænding af cylinder og topstykke
Fra : Klaus

Dato : 18-03-09 22:50

Hej Folkens

Jeg er ejer af en Laverda Phoenix 150 maxi scooter

Jeg var så heldig at køre den tør for olie så krumtaplejet smuttede
sig en tur (idiot).
Nu hvor jeg endelig har fået skaffet reservedele og samlet skidtet ved
jeg ikke hvor hårdt jeg skal spænde cylinder og topstyksboltene.. Det
hele er alu incl. blokken

Nogen der kan sige noget generelt eller hvor kan jeg finde en præcis
angivelse?

Har søgt længe uden held

På forhånd tak

Venligst
Klaus

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 18-03-09 23:10

klausb@mail.dk (Klaus) writes:

> [...]
> hele er alu incl. blokken
>
> Nogen der kan sige noget generelt eller hvor kan jeg finde en præcis

Du skal have fat i en service manual med moment angivelser i. Der er
sikkert nogle tommelfingerregler for hvor meget man skal spænde med,
men det tør jeg ikke gætte på.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)