Motorcykel bekædning
Fra : Niels Jakobsen

Dato : 18-03-09 22:08

Hej

Jeg er helt grøn indenfor denne motorcykel verden. Jeg er lige startet på at
tage kørekort til kategori A. Jeg har haft til B i 20 år.

Mit spørgsmål går på:
1. Hvis man bruger bukser a la den her:
http://www.tg-motor.dk/beklaedning/tomen.jpg, har man så udelukkende
underbukser under, eller har man sine alm. bukser under?
Og det er udelukkende sommer kørsel der er tale om.

2. Jeg vil gerne have noget motorcykeltøj der giver god beskyttelse. Hvad
skal man vælge, hvis det også skal være noget hvor man f.eks. kan købe ind
på vejen hjem, uden at man ser alt for dovert ud i supermarkedet?

God råd modtages!

Niels

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 18-03-09 22:50

Hej Niels
Jeg ville nok tænke mere på Goatex end lædertøj det er varmt, vind og
vandtæt og man kan ofte tage inderjakken ud, så den ikke er så varm om
sommeren.

--
Med Venlig Hilsen
Henrik Kolle Rasmussen

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 18-03-09 23:07

"Niels Jakobsen" <mail@mail.dk> writes:

> [...]
> underbukser under, eller har man sine alm. bukser under?
> Og det er udelukkende sommer kørsel der er tale om.

Det er lidt smag og behag. Til korte ture og pendling til/fra arbejde
vil jeg normalt have mine normalt bukser på under lædertøjet, men hvis
jeg skal køre en længere tur eller en decideret søndagstur på de små
sogneveje, vil jeg have skiundertøj med lange ærmer/ben under istedet.

Alm. bukser er noget kraftigere end skiundertøjet og kan derfor fylde
for meget og presse ind på benet irriterende steder f.x. omkring
knæeet eller anklerne.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 18-03-09 23:25

Niels Jakobsen skrev:
> [...]
> skal man vælge, hvis det også skal være noget hvor man f.eks. kan købe ind
> på vejen hjem, uden at man ser alt for dovert ud i supermarkedet?

Når det kommer til sikkerhed er der intet over eller ved siden af læder.
Om man kan handle ind i det, er vel en smagssag, jeg har ingen problemer
med det, men jeg må indrømme at jeg ikke går til direktionsmøder i fuld
racing læder Det er trods alt også muligt at få læder der er
"relativt" neutralt (læs ikke racing-læder med mange fine og skrigende
farver), på den anden side er de mange markante farver på rav´cing læder
en del af den passive sikkerhed.

Under læderet kører jeg med skiundertøj, det er varmt i ydersæsonnen, og
det gør det muligt at komme ud af læderet når det er varmt.

Når det regner her jeg en heldragt/regndragt jeg trækker over læderet.

På meget varme dage er der mange der finder MC tøj for ukomfortabelt, og
vælger at køre uden, min holdning til det er, at kan man ikke holde ud
at have det på, så bliv hjemme sog sid med en kold pils ved poolen.

Til egentlig "vinterkørsel"/kørsel når det er rigtig koldt - er læder
for koldt, der kører jeg i "motomod" (Jeg kører ikke når det er koldt
længere, det er for hårdt ved knæ og hænder nu om stunder)

Jeg har en enkelt gang satset på "codura"/stof tøj - det finder _jeg_
for ukonfortabelt, men der er mange der sværger til det, og har
"almindeligt tøj" underneden. Til vinterbrug er det da også det bedste.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-03-09 10:15

Niels Jakobsen wrote:
> Hvad skal man vælge, hvis det også skal være noget hvor man f.eks.
> kan købe ind på vejen hjem, uden at man ser alt for dovert ud i
> supermarkedet?

OT: Hvor i DK ser man "dovert" ud? Og hvad betyder det?

/jim

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 19-03-09 12:05

Jim Andersen skrev:

> OT: Hvor i DK ser man "dovert" ud? Og hvad betyder det?

Her i det himmerlandske kan man godt se lidt "doveret" ud, eller være en
"doverrøv", det svarer nogenlunde til det aalborgensiske "kauw"

Fjols - fjollet - og lidt "langsom" er vel betydningen

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 19-03-09 13:31

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "doverrøv", det svarer nogenlunde til det aalborgensiske "kauw"
>
> Fjols - fjollet - og lidt "langsom" er vel betydningen

- så er jeg glad for at det ikke var mig, der spurgte

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder