Gode overnatningsmuligheder i omegnen af F~
Fra : OM

Dato : 17-03-09 11:59

Hey NG

Påsken står på tur sydpå og jeg prøver at finde frem til et godt sted
at overnatte i nærheden af Firenze. Gode forslag modtages.. Hvis der
er nogen der har kørt i og omkring Firenze og har forslag til steder
man bare skal forbi så skriv for dælan.

Mvh Ole

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 17-03-09 15:34

On 17 Mar., 18:58, OM <o...@pragmasoft.dk> wrote:
> [...]
> at overnatte i nærheden af Firenze. Gode forslag modtages.. Hvis der
> er nogen der har kørt i og omkring Firenze og har forslag til steder

Hej Ole....

Jeg vil foreslå at du kigger på www.initalia.dk De har massevis af
lejligheder og huset i Toscana, herunder i Firenze som du kan vælge og
vrage imellem. Vi har brugt dem til to sommerferier og har været
rigtigt godt tilfredse, men det er selvfølgelig en anden klasse end
bed and breakfast...

Bent

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 17-03-09 15:40

> [...]
> at overnatte i nærheden af Firenze. Gode forslag modtages.. Hvis der
> er nogen der har kørt i og omkring Firenze og har forslag til steder

Glemte lige dit andet spørgsmål

Toscana er simpelthen et overflødighedshorn af attraktioner hvis man
kan lide snoede veje i lave bjerge, gamle middelalderbyer med
tusindårig historie, flotte landskaber osv - hvad er dine
præferencer ???

Hvis det er en MC tur og det er for at køre vil jeg foreslå at i
holder jeg langt inde i landet ved bjergene - der er rigtigt mange
fede veje men vær opmærksom - jeg har flere gange oplevet at en
superfed snoet bjergvej pludselig har dårlig belægning med store
huller og løst grus - kvalitet kan skifte meget hurtig

Fra : OM

Dato : 18-03-09 16:10

On 17 Mar., 22:40, Bent_Albertslund <glent...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> superfed snoet bjergvej pludselig har dårlig belægning med store
> huller og løst grus - kvalitet kan skifte meget hurtig

Hej Bent tusind tak for de gode råd. Vi vil gerne blande det lidt - et
par dage i firenze og et par dage med udflugter ind i landet.
Jeg vil tage et kig på InItalia med det samme.

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 19-03-09 00:42

On 18 Mar., 23:09, OM <o...@pragmasoft.dk> wrote:

> Hej Bent tusind tak for de gode råd. Vi vil gerne blande det lidt - et
> par dage i firenze og et par dage med udflugter ind i landet.
> Jeg vil tage et kig på InItalia med det samme.

Selv tak....

Jeg skal i øvrigt selv til Firenze i Påsken - men det bliver med
flyver og uden i vi skal ud i landskabet - det bliver fire dage i
selve Firenze.....

God tur - kør forsigtigt - og huske det varme tøj - det kan godt være
koldt i Firenze i April - I weekenden lover de dagtemp ikke over 5
grader (tjek DMI før du tager afsted
http://servlet.dmi.dk/rejsevejr/servlet/RejseImageServlet?city=150039002)....
Selvom jeg selvfølgelig håber på de 15--20 som vist er mere normalt

Fra : BoA

Dato : 19-03-09 21:37

OM skrev:
> [...]
> at overnatte i nærheden af Firenze. Gode forslag modtages.. Hvis der
> er nogen der har kørt i og omkring Firenze og har forslag til steder

ADVARSEL !
Firenze i påsken kan være helt OK - hvis
man holder sig væk fra selve Firenze !!!
Ja - det er lidt overdrevet for
forståelsens fremme, men i påsken er
byen masende, mosende fyldt med blandt
andet italienske skolebørn på
skole-excursion til alle museer, kirker
og seværdigheder og 10.000-vis af andre
turister har også fået den gode idé at
der kunne være skønt i firenze i påsken.
Lange, lange køer for at komme ind alle
vegne, overfyldte barer og restauranter,
parkeringskaos (endda ud over det
sædvanlige for Firenze)og fyldte
campingpladser. En vrimmel af lommetyve
på alle gader i centrum.
Har selv været der i påsken og flygtede
til sidst nærmest fra byen og ud i
oplandet (der er helt skønt).

Sig så ikke, at I ikke er blevet advaret

Når alt dette fæle er sagt, vil jeg godt
understrege at Firenze uden for
højsæsonen er vidunderlig !!!!

--
BoA

Fra : OM

Dato : 20-03-09 03:01

:D Derfor satte jeg foden ret hårdt ned da der blev nævnt Milano - Jeg
tænkte at der måske var en smule flere cm2 pr. besøgende i Firenze..
Det må opleves og så kan vi stikke af til oplandet hvis det går helt
beserk ;)

Endnu engang tak for indspark!
/Ole