har min MC haft blinklys da den blev født ~
Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 15-03-09 21:27

Jeg har købt en Suzuki GN 400 fra 1982 og har lavet den klar til syn.
men nu kommer jeg i tvivl om der har været blinklys på den da den var ny.
der er huller til blinklysene og der er kontakt på rattet, men iflg de
billeder jeg kan finde så blev modellen lavet både med og uden.

kan man se nogen steder om min var med eller uden og kan den synes uden hvis
den er født med ??

THomas

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 15-03-09 15:45

On 15 Mar., 21:26, Thomas Duus Jürgensen <tho...@4701.dk> wrote:
> [...]
> billeder jeg kan finde så blev modellen lavet både med og uden.
>
> kan man se nogen steder om min var med eller uden og kan den synes uden hvis

Jeg kan ikke forestille mig andet - så gammel er den heller ikke og
hvis der er huller til blinklys og kontakt er det vist mere at finde
ledningerne og tjekke relæet

Jeg har kigget lidt rund og fundet disse links - alle med blinklys

http://www.suzukicycles.org/GN-series/GN400.shtml
http://www.suzukicycles.org/GN-series/GN400E_brochures.shtml

Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-03-09 06:38

>Jeg har kigget lidt rund og fundet disse links - alle med >blinklys
>
>http://www.suzukicycles.org/GN-series/GN400.shtml
>http://www.suzukicycles.org/GN->series/GN400E_brochures.shtml

og i mcrevyen for 1982 har den også blinkslys, men du behøver dem ikke til
syn når din cykel har den alder.
Min DT125 fra 1987 skulle heller ikke have det, og den er født med blinklys.

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Flemming Disc

Dato : 16-03-09 09:13

"Thomas Jensen" <oelhunden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> og i mcrevyen for 1982 har den også blinkslys, men du behøver dem ikke til
> syn når din cykel har den alder.
> Min DT125 fra 1987 skulle heller ikke have det, og den er født med
> blinklys.

Hvis cyklen er før 1994, så skal der kun være blinklys på, hvis det står i
typegodkendelsen.
Så det kan godt være at der skal være på GN 400 årg. 82, selvom der ikke
skal være på MT 125 årg 87.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-03-09 14:55

> Så det kan godt være at der skal være på GN 400 årg. 82, selvom der ikke
> skal være på MT 125 årg 87.

ok, tak for update.

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : claus b.p.

Dato : 18-03-09 23:37

Flemming Disc wrote:
> [...]
> står i typegodkendelsen.
> Så det kan godt være at der skal være på GN 400 årg. 82, selvom der
Så er der jo bare det, at ikke ret mange motorcykler har en
typegodkendelse...
/Claus

Fra : Flemming Disc

Dato : 19-03-09 20:33

"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så er der jo bare det, at ikke ret mange motorcykler har en
> typegodkendelse...
> /Claus

Ja alle motorcykler efter august 1978 har en typegodkendelse, den kan fås
ved henv. til en synshal.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 16-03-09 02:40

> [...]
> billeder jeg kan finde så blev modellen lavet både med og uden.
>
> kan man se nogen steder om min var med eller uden og kan den synes uden hvis

Der er ikke lovkrav om hverken spejle eller blinklys på MC'er fra før
1995. Men er de monteret skal de virke efter lovens forskrifter.
Så din MC behøver dem ikke, anset om de sad på fra ny af eller ej.

PS. Det hedder et styr, ikke er rat

Fra : Western

Dato : 16-03-09 17:21

"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev

KLIP

> og der er kontakt på rattet

KLIP

Jeg ville være mere bekymret for om jeg kunne få synet sådan én med et
rat

--

Leif Westen