125 cc scottere
Fra : Jensen

Dato : 15-03-09 04:34

8900 for en spritny Rieju Pacific 125 scooter lyder jo som noget af et
tilbud. Er der nogen der har erfaringer, eller set/prøvet, sådan en
fætter?? Er f.eks. en Kymco Super 8 125cc bedre kvali, og er de sidste
6000 kr. til en sådan givet godt ud??
Næppe forestiller jeg mig!!
Og hvorfor koster en Yamaha Cygnus 125X 26000 kr.?? Langt hen af vejen
får man jo nok hvad man betaler for - men alligevel......

Fra : Carsten

Dato : 15-03-09 11:51

"Jensen" <Jajen711@gmail.com> wrote in message
>8900 for en spritny Rieju Pacific 125 scooter lyder jo som noget af et
>tilbud. Er der nogen der har erfaringer, eller set/prøvet, sådan en

Ikke endnu, men regner helt sikkert med at jeg skal ud og se på sådan en
fætter snart. Problemet er at der vist ikke er nogen som har sådan et
stående endnu. cvp-mc i horsens som er tættest på mig ville kun tage en hjem
på bestilling :-|

>fætter?? Er f.eks. en Kymco Super 8 125cc bedre kvali, og er de sidste
>6000 kr. til en sådan givet godt ud??
>Næppe forestiller jeg mig!!

Det tvivler jeg også på, men det må en prøvetur og et kig på delene jo
afsløre. Jeg fik jo stjålet min kymco her for ca. 14 dage siden og savner
meget noget at køre på arbejde på (25 km hver vej).

>Og hvorfor koster en Yamaha Cygnus 125X 26000 kr.?? Langt hen af vejen
>får man jo nok hvad man betaler for - men alligevel......

Overpriced vil jeg tro. For bare 2-3 år siden var mindsteprisen for en mc
scooter 4-takter næsten 25.000. Cygnus og hondas lead er fra den tid. De kan
slet ikke sælges til de priser mere. Honda har oven i købet lige sat deres
PSi model op til 40.000. Hvis man skal op og give den pris så er der ikke
langt op til en rigtig mc's pris.

Carsten

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 15-03-09 12:32

Carsten skrev:

> [...]
> PSi model op til 40.000. Hvis man skal op og give den pris så er der ikke

Vi kan jo starte med afgiftssystemet, der for hver sidste spænderede
1000,- kr udløser yderligere 2000 oven i.

Og netop de sidste per 1000, er dem der gør forskellen mellem (undskyld
mig) "Bilka-lort" (som jo godt kan være udmærket til mange ting) og et
mere kvalitetspræget produkt.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : jajhansenberg@gmail.~

Dato : 15-03-09 14:02

> Vi kan jo starte med afgiftssystemet, der for hver sidste spænderede
> 1000,- kr udløser yderligere 2000 oven i.

Jo, du har selvfølgelig ret i at vores "fantastiske" afgiftssystem gør
en hel del ved prisen.

> Og netop de sidste per 1000, er dem der gør forskellen mellem
(undskyld
> mig) "Bilka-lort" (som jo godt kan være udmærket til mange ting) og et
> mere kvalitetspræget produkt.

Og så er vi tilbage til mit spørgsmål. Ved du at det er noget "Bilka-
lort", eller er det noget du formoder på baggrund af prisen. Rieju er
vel et anerkendt spansk mærke??

Fra : Per

Dato : 16-03-09 06:36

jajhansenberg@gmail.com wrote:

> [...]
>
> Og så er vi tilbage til mit spørgsmål. Ved du at det er noget "Bilka-
> lort", eller er det noget du formoder på baggrund af prisen. Rieju er

Ja - spansk kvalitet, men samlet i Kina
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=52380

Det er ligesom Yamahas YBR modeller - Japansk kvalitet, men samlet i Kina
pga. billig arbejdskraft.

En YBR kan slet ikke sammenlignes med de rædselsfulde kinesiske
motorcykler - det ER en helt anden kvalitet. Det samme vil jeg formode gældr
Rieju´en - den er af en helt anden kvalitet end Kina kvalitet.

:/ Per

Fra : oz3bto

Dato : 16-03-09 17:48

"Jensen" <Jajen711@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Ved de alm. 30er og 45er scoootere får man hvad man betaler for .. De
billige (Mest kinøjsere) kan ikke holde til det danske klima ..
De ruster som en i helvede og fugten tære på bla det elektriske system og
div. gummiting (3000km så var kammeratens kymco MEGET rusten i stellet og
havde konstannt fejl på el delen bla virkede blinklys og selvstarter ikke
mere og scooteren står enda opbevaret indendørs når han ikke køre på den

Min egen piaggio typhoon som er en af de dyere står ude året rundt og
enste defekt den har er at blinklyset ikke virker mere og det er vist bare
et stik der er faldet af

ENste "billigmærke" som holder og som egentlig ikke er særlig billige er PGO
... Nok bliver der gjort meget grin med dem men de holder fint til det
danske vejr