"Gasgrebsholder" erfaringer?
Fra : LasseNC

Dato : 12-03-09 07:39

Nogle der har erfaringer med disse?

http://kgi.dk/image/5876.jpg

Umiddelbart ser det ret simpelt og smart ud!

Fra : MBP

Dato : 12-03-09 15:43

Har en.... er nem og enkel - og jeg har meget glæde af den.

Den er let at "justere" under kørsel hvis man ændre fra by kørsel til
hurtigere landevejs eller motorvejs kørsel.

Et plus er at man kan holde gassen med flad hånd, da håndroden hviler på
"holderen" - så kan kan køre unde at skulle holde om gasrullen.

Mvh
Michael

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 12-03-09 16:26

"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Nogle der har erfaringer med disse?
>
> http://kgi.dk/image/5876.jpg
>
> Umiddelbart ser det ret simpelt og smart ud!

Hvis du vil ofte lidt mere på en rigtig flot og god løsning, så kig på
www.pacekeeper.dk
Her får du muligheden for helt at slippe gasgrebet.
Har kørt med en sådan i 4 år til stor tilfredshed.
Hilsen Matthias

Fra : LasseNC

Dato : 12-03-09 10:15

On Mar 12, 4:25 pm, " Matthias H Matthiessen" <matthies...@dioder.dk>
wrote:

> [...]
> Her får du muligheden for helt at slippe gasgrebet.
> Har kørt med en sådan i 4 år til stor tilfredshed.

Dyrt, ulovligt og kan gå istykker.

Den anden, koster 30,- ca. umulig at ødelægge og så er den lovlig :)

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 12-03-09 18:32

Dyrt, ulovligt og kan gå istykker.

Den anden, koster 30,- ca. umulig at ødelægge og så er den lovlig :)

Hvorfor mener du den er ulovlig?
Selvfølgelig kan den gå istykker. Det kan alt mekanik. Også den billige til
30,-
Dyr?
Det er som man ser på det. Her får man 2 styrender i topkvalitet og en
fartholder der virkelig virker.
Hilsen Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 18:53

On Thu, 12 Mar 2009 18:31:55 +0100, Matthias H Matthiessen wrote:

> Hvorfor mener du den er ulovlig?

Fordi den ikke udløser ved bremsning, og eller kobling. Eller for den sags
skyld ved uheld. Forestil dig et baghjul hvæsende rundt for fuld gas på dit
ben. :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 12-03-09 19:12

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i
meddelelsen news:1vcow66sksz6d.yyk0tiz9iv7d$.dlg@40tude.net...

> [...]
> skyld ved uheld. Forestil dig et baghjul hvæsende rundt for fuld gas på

Hvordan kan flere af BMW´s cykler være typegodkendt med en fabriksmonteret
fartholder, når i påstår det er ulovligt?
Hilsen Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 19:28

On Thu, 12 Mar 2009 19:11:53 +0100, Matthias H Matthiessen wrote:

> Hvordan kan flere af BMW´s cykler være typegodkendt med en fabriksmonteret
> fartholder, når i påstår det er ulovligt?

Fordi at det er en ægte elektronisk løsning, der automatisk udløses ved
aktivering af en, eller begge bremser, og ved styrt. Nøjagtigt som ved en
bil.

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 12-03-09 19:27

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i
meddelelsen news:19rg7uz9k95y5.1fm44fia1pk8t$.dlg@40tude.net...

> Fordi at det er en ægte elektronisk løsning, der automatisk udløses ved
> aktivering af en, eller begge bremser, og ved styrt. Nøjagtigt som ved en
> bil.
>
> --
Sådan virker det bestemt ikke på de ældre modeller.
Hilsen Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 21:13

On Thu, 12 Mar 2009 19:26:57 +0100, Matthias H Matthiessen wrote:

> Sådan virker det bestemt ikke på de ældre modeller.

Jeg skal ikke kunne sige hvad der er sluppet med ud af ekstraudstyr på
gamle politi mc'er. Men derudover er reglerne nu ganske klare mht.
sikkerhed på fartpiloter.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 12-03-09 17:41

LasseNC skrev den 12 mar 2009 i news:a515c46b-af48-455e-83f0-
447737bf7966@13g2000yql.googlegroups.com:

> Nogle der har erfaringer med disse?
>
> http://kgi.dk/image/5876.jpg
>
> Umiddelbart ser det ret simpelt og smart ud!

La´vær!

Husker stadig med krybende nakkehår situationen, hvor jeg fra
afslappet kørsel hurtigt skulle gribe frem efter håndbremsen og med
tommelen kom til at give fuld rulle - "Throttlerockeren" røg direkte af og
ud i marken da jeg efter en feberredning fik ekvipagen til standsning.

Det er da meget muligt man ved normal kørsel kan have gavn af den, men når
krybdyrhjernen i en tilspidset situation tager over kan (vil) det gå galt.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : LasseNC

Dato : 12-03-09 10:56

On Mar 12, 5:41 pm, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
wrote:
> [...]
>
> --
> Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183

Dette er ikke en throttlerocker? Er det ikke den til tommelfingeren du
tænker på?

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 12-03-09 18:32

LasseNC skrev:

> Dette er ikke en throttlerocker? Er det ikke den til tommelfingeren du
> tænker på?

Jeg ved ikke hvad Arne tænker på
Men...
Jeg har haft en sådan som på billedet - den er røget ad H til efter den
"kom i vejen"
Men det er da rart at hvile hånde under kørsel - men ikke rart hvis man
skal hvile den på et kistelåg bagefter :-\

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 13-03-09 15:51

LasseNC skrev den 12 mar 2009 i news:10a44b42-4ae0-4117-9d34-
d680db522473@d19g2000yqb.googlegroups.com:

klip
> Dette er ikke en throttlerocker? Er det ikke den til tommelfingeren du
> tænker på?

Hva´ erét så?
http://www.motocom.dk/default.asp?Action=Details&Item=252

Fra : N/A

Dato : 12-03-09 18:32

Fra : LasseNC

Dato : 12-03-09 11:45

On Mar 12, 6:31 pm, " Matthias H Matthiessen" <matthies...@dioder.dk>
wrote:
> [...]
> 30,-
> Dyr?
> Det er som man ser på det. Her får man 2 styrender i topkvalitet og en

Gassen skal altid gå tilbage selv, en MC kan dumpe ved syn hvis et
gasgreb ikke selv går tilbage.

Den kan gå istykker, men det ser ud til at være ret svært, og så
koster den kun 30,-

Jeg synes knap 1200,- er dyrt for sådan noget, kvalitet eller ej.

Fra : LasseNC

Dato : 12-03-09 12:55

On Mar 12, 7:26 pm, " Matthias H Matthiessen" <matthies...@dioder.dk>
wrote:

> Sådan virker det bestemt ikke på de ældre modeller.
> Hilsen Matthias

Hvordan virker det på de ældre modeller?

Fra : André S Hansen

Dato : 12-03-09 21:01

"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Nogle der har erfaringer med disse?
>
> http://kgi.dk/image/5876.jpg
>
> Umiddelbart ser det ret simpelt og smart ud!

Ret smart, så længe, man husker den er der.

Havde en på en GS500E, glad for det ikke var på vildere bike, ved nødstop,
gav jeg gas i stedet for at stoppe.

Så jeg ville ikke bruge den i dag, måske kun hvis den stod på motorvej over
300 km.

Mvh
André S Hansen
CBR1000F

Fra : LasseNC

Dato : 13-03-09 09:49

On Mar 13, 3:51 pm, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
wrote:
> [...]
>
> --
> Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183

Aha!

Fra : Brian Larsen

Dato : 13-03-09 10:52

Jeg har versionen fra louis.de, bruger den da jeg pendler 110 km hver
vej på arbejde og da er den rigtig rar. Den ryger dog af når jeg kører
andet end lige ud på motorvejen - det er alt for nemt at komme til at
give utilsigtet gas hvis man skal køre lidt sjovt.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-03-09 10:00

> Nogle der har erfaringer med disse?

Min far han havde sådan en på sin gammelmands-chopper. Efter mange
formaninger og advarsler lovede han kun at bruge den når han skulle køre
længere strækninger. På "langtur" til Haderslev (40km!) fik han handsken
i klemme og skam-væltede . Nu kører han ikke med den mere

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95