MC "hoster"
Fra : S.B.

Dato : 11-03-09 21:09

Nogen der har en ide om hvorfor min goldwing er begyndt at køre på 5
cylindere når den er kold?
Der er kaburatorspit i benzinen, og det er kun når chokeren er aktiveret at
den skaber sig

Søren

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 11-03-09 22:40

> Nogen der har en ide om hvorfor min goldwing er begyndt at køre på 5
> cylindere når den er kold?
> Der er kaburatorspit i benzinen, og det er kun når chokeren er
> aktiveret at den skaber sig

Jeg havde startet med at tøme svømmehusene og skiftet tændrørene? Da det
for mig er en obligatorisk handling. Hvilken cylinder er det der går
dårligt? Er det en af de venstre? Det er sikkert en tændingsfejl der gør
gnisten er svag på en cylinder. Gå stikkene igennem til tændspoler og
giv tændrørshætterne en gang silikone.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : S.B.

Dato : 11-03-09 23:10

"Jens Jacob Bager Jensen" <jens@bager.info> skrev i en meddelelse

> [...]
> gnisten er svag på en cylinder. Gå stikkene igennem til tændspoler og giv

Ja nu er tændrørene helt nye, ca. 800 km, og de er ikke ret nemme at komme
til.
Og tømme 6 svømmerhuse på en guldwing er ikke lige noget man gør for sjov

Ved faktisk ikke hvad side det er, men kan jeg vel mærke på udstødningen.

sjovt nok gjorde den ikke for 14 dage siden da den sidst var startet, men
skidt nu med det, skal alligevel op til Robert i Vellev og have lavet stik
til anhængertrækket på mandag, så kan han få lov at slås med den.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 15-03-09 20:11

> Og tømme 6 svømmerhuse på en guldwing er ikke lige noget man gør for
> sjov

Den har altså kun 2 karburatorer

Fra : S.B.

Dato : 15-03-09 20:52

> Den har altså kun 2 karburatorer
>
> --
> Jens Jacob Bager Jensen
> CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
> Polyteknisk MC og Ténéré.dk

Ja en fejl, men de er besværlige som var der 6 at få dem af.
Men ligemeget den har ombestemt sig og spinner som en lille kat nu

Søren

Fra : Armand

Dato : 16-03-09 00:55

Jens Jacob Bager Jensen skrev:

> Den har altså kun 2 karburatorer

=> tændingsproblemer, hvilket sagtens kan være at den har slået en skæv
prut på et af de næsten nye (formodentlig NGK-) rør og derfor givet det
en vedvarende skavank :-/

--
Armand.
(NGK-revser)

Fra : kim.svensson@tdcadsl~

Dato : 11-03-09 22:43

On Wed, 11 Mar 2009 21:08:52 +0100, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk>
wrote:

> [...]
>cylindere når den er kold?
>Der er kaburatorspit i benzinen, og det er kun når chokeren er aktiveret at

Tjah det problem har jeg aldrig haft, enten går den på alle cylindre,
eller også skubber jeg. (gælder ikke BMW'en) ¶;-P

Kim Svensson

MZ ETZ 300 Saxon Fun - Velorex 93
MZ ES 150/1 74
MZ ETS 250 72