Varmeste vintertøj der findes
Fra : Thomas Makro

Dato : 11-03-09 06:53

Jeg har en læderdragt til brug om sommeren, og den er super. Men jeg
skal snart opgradere mit vinter MC tøj, og denne gang vil jeg have
noget der kan holde mig varm, selv på lange køreture i koldt vejr.

Hvad har I andre af erfaringer med varmt tøj?
Hvad er det varmeste vinter MC tøj man kan få? Jeg har ikke noget imod
at ligne Michelin-manden

Vil det være varmere at køre i skidragt, harboøre-habit eller andet
ikke-MC-tøj? Det kan jo evt. kombineres med en af de her nye MC-body-
armour-veste.

--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

Fra : Anders Majland

Dato : 11-03-09 14:24

> Hvad har I andre af erfaringer med varmt tøj?
> Hvad er det varmeste vinter MC tøj man kan få? Jeg har ikke noget imod
> at ligne Michelin-manden

Jeg kører i Rukka cordura tøj hvor jeg har erstattet det tynde foer med en
kraftigere fleece (org Rukka der lynes i istedet). Foret i bukserne er
original

Under har jeg alm bukser, thirt og evt en uld sweatshirt. Når det er rigtig
koldt (<-5-10grader) tager jeg ofte noget skiundertøj inderst.

Den vinter har jeg haft luffer på styret - ellers har jeg klaret mig med
3-fingerhandsker (og selvfølgelig varmehåndtag)

> Vil det være varmere at køre i skidragt, harboøre-habit eller andet
> ikke-MC-tøj? Det kan jo evt. kombineres med en af de her nye MC-body-
> armour-veste.

En "flydedragt" er det fiskerne bruger på havet - de er varme og helt
vandætte og ikke ret dyre (i forhold til mc tøj) En god gang body armour
under sådan en og du kan konkurrere med michelinmanden

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 11-03-09 23:17

Thomas Makro skrev:
> [...]
>
> Vil det være varmere at køre i skidragt, harboøre-habit eller andet
> ikke-MC-tøj? Det kan jo evt. kombineres med en af de her nye MC-body-

Til meget kolde dage har jeg en gammel MotoMod" dragt jeg benytter
Den er varm og vand/vindtæt

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : KentBM

Dato : 12-03-09 00:23

Thomas Makro skrev:
> Jeg har en læderdragt til brug om sommeren, og den er super. Men jeg
> skal snart opgradere mit vinter MC tøj, og denne gang vil jeg have
> noget der kan holde mig varm, selv på lange køreture i koldt vejr.

Jeg hører til de meget kuldeskære. Jeg kørte forrige vinter (før jeg fik
bil, hvilket er den ultimative løsning). Efter 45 km eller 45 minutter
med 110 km/t er det kun tøj med strøm til, som er godt nok efter min
mening. Men under et stykke tøj, som i sig selv er meget varm. På det
tidspunkt brugte jeg en Rukka SRO med oppustelig inderjakke.

Jeg mødte en herre på en ældre BMW R 100 RS (tror jeg nok) som i 2
graders varme kørte uden handsker, så der skal nok nogle som synes, at
jeg bare er pivset

En heldragt bør være det bedste for at forhindre træk på ryggen og for
at holde mest muligt på varmen. Som foreslået af Hr. Kløve så er en
overlevelsesdragt måske noget af det bedste. Så slipper du også for at
tænke på den efterhånden obligatoriske gule vest

--

Kent

Fra : Thomas Makro

Dato : 13-03-09 09:44

On Mar 12, 12:23 am, KentBM <kentF_JERNmagnus...@aim.com> wrote:

> Jeg hører til de meget kuldeskære.
Det samme gælder mig. Så varmt tøj skal der til...

> Jeg mødte en herre på en ældre BMW R 100 RS (tror jeg nok) som i 2
> graders varme kørte uden handsker, så der skal nok nogle som synes, at
> jeg bare er pivset
Lad os se hvem der er mest pivset, når han en dag styrter, og tager
for med hænderne...
Men man kan da godt misunde ham, at han altid kan holde varmen...

Jeg vil til at kigge mig om efter en heldragt/harboøre-habit ting.
Sådan en kan jo også bruges om vinteren når man lige skal ud med
hunden. Jeg har googlet det lidt, og der er godt nok mange typer
heldragter at vælge imellem. Så jeg må ud at besøge nogle
forretninger, så jeg kan rage lidt på varerne.

Tak for jeres svar.