MS Windows
briani 27239
Overvejer at købe ny pc - men hvad med Vis~
Fra : Ukendt

Dato : 04-04-09 21:59

Hej.

Overvejer at købe ny pc med flere ram end de 1 GB ram jeg p.t. har - det er
for lidt, da jeg roder lidt med fotobehandling.

Men jeg kører p.t. XP med SP3 og er tilfreds med det, så jeg er meget i
tvivl om hvor meget bøvl jeg vil få, hvis jeg køber ny pc, da de jo alle
tilsyneladende leveres med Vista...

Giver Vista overordnet mange problemer med afviklingen af diverse
programmer, som virker fint under XP - men andre ord: Kan jeg forvente en
masse bøvl...?
(Kan naturligvis ikke remse alle mine programmer, så derfor er det mere et
generelt spørgsmål....

Kan i øvrigt godt blive meget irriteret over, at man tvinges til et bestemt
styresystem, hvis man køber en "færdig standard pc"....nå , men det er et
helt andet emne..

God week-end.

mvh

Jesper

Fra : Jørgen

Dato : 04-04-09 22:25

Jesper skrev:
> [...]
> styresystem, hvis man køber en "færdig standard pc"....nå , men det er et

Du kan godt forberede dig på, at du skal ud og invester i nye programmer
til dit foto halløj mm, da mange programmer under XP IKKE kan køre
under vista
fra
Jørgen

Fra : Erik Olsen

Dato : 05-04-09 10:54

Jørgen wrote:

> Du kan godt forberede dig på, at du skal ud og invester i nye
> programmer til dit foto halløj mm, da mange programmer under XP IKKE
> kan køre under vista

Jeg har kun haft nogle ganske få spil som ikke kan køre på Vista.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Max

Dato : 04-04-09 22:29

Hej Jesper

> Men jeg kører p.t. XP med SP3 og er tilfreds med det, så jeg er meget
> i tvivl om hvor meget bøvl jeg vil få, hvis jeg køber ny pc, da de jo
> alle tilsyneladende leveres med Vista...

Hos din lokale PC mand burde du kunne finde en god billig tom PC
som du så kan installere en XP på, ellers sælges en del nye så de
kan "opgraderes" fra Vista til XP.

--
Mvh Max

Fra : Carl Drud

Dato : 05-04-09 10:52

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Hos din lokale PC mand burde du kunne finde en god billig tom PC
> som du så kan installere en XP på, ellers sælges en del nye så de
> kan "opgraderes" fra Vista til XP.

Eller nægte producentens EULA. Det er lykkedes en her at få $200 retur
fra HP fordi vedkommende ikke ville benytte den præinstallerede Vista.

http://equiliberate.org/?q=node/3

--
Carl

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-04-09 22:45

Jesper skrev:

> Kan i øvrigt godt blive meget irriteret over, at
> man tvinges til et bestemt styresystem, hvis man
> køber en "færdig standard pc"

Du kan sagtens bestille en maskine med XP, og
selv bestemme alt, men hensyn til bundkort, kabinet,
cpu, psu, drev, ram og så videre.

Det kan være en smule dyrere end en færdig standard-
pc, men så får du det du ønsker.

Spørg din lokale pc-forhandler!

--
Allan Vebel