MS Windows
briani 27239
Windowpc nulstillet
Fra : emjeppesen

Dato : 02-04-09 16:08

En af mine bekendte har lige oplevet at få sin XP nulstillet.
Hvad kan det skyldes?

Hilsen emj

Fra : Rado

Dato : 02-04-09 16:57

On Thu, 02 Apr 2009 17:08:20 +0200, emjeppesen <emj@> wrote:

>En af mine bekendte har lige oplevet at få sin XP nulstillet.

Hvad mener du med nulstillet?

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : emjeppesen

Dato : 02-04-09 18:24

Rado skrev:

>Hvad mener du med nulstillet?

Tja, det er et godt spørgsmål, som vist ikke dækker ret godt

Hun har sat sin pc til automatisk Windows-opdatering, men der er da
vist ikke lige kommet en sådan.

Da hun tændte sin PC i morges var der blot et blåt Medion-billede og
ikke hendes sædvanlige skærmbillede

Ikonerne var flyttet rundt og erstattet med nye. Alle
"startprogrammer" og genveje på prossessorlinjen var væk.

Ville så lige tjekke post og klikkede på Outlook-ikonet, hvorefter der
kom et vindue frem med installering, og hun blev spurgt om hun ville
konfigurere postkonti!!
Hun kan se, at hendes programmer er der endnu.

Det ligner ikke en regulær "nulstilling", men hvad der der mon sket?

Hilsen emj

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-04-09 18:55

Der er logget ind som en ny bruger i stedet for hendes normale
brugerkonto.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : emjeppesen

Dato : 02-04-09 20:10

Jens Peter Karlsen skrev:

>Der er logget ind som en ny bruger i stedet for hendes normale
>brugerkonto.

Tak, men hvordan kan hun komme til det?

Hilsen emj

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-04-09 20:52

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse n
> Tak, men hvordan kan hun komme til det?

Den kan hun vel også kun gøre, hvis hun logger på hver gang ?

Har I prøvet om I kan lave en systemgendannelse som den så ud dagen før -
men det virker så nok ikke, hvis hun har fået oprettet en ny bruger.......

Jan

Fra : emjeppesen

Dato : 02-04-09 21:01

Jan Vestergaard skrev:

>Den kan hun vel også kun gøre, hvis hun logger på hver gang ?

Jeg tror, at jeg har luret hende. Jeg ved, hun lige har været ved at
flytte en kopi af sine dokumenter over på en ekstern harddisk. Jeg
gætter på at hun har hevet document ans setting/NAVN/ over på den
eksterne ved en fejl

>Har I prøvet om I kan lave en systemgendannelse som den så ud dagen før -
>men det virker så nok ikke, hvis hun har fået oprettet en ny bruger.......

Jeg har foreslået hende at prøve systemgendannelse, men har ikke hørt,
hvordan det gik.

Jeg vender tilbage, hvis der fortsat er problemer, men mener at jeg er
kommet på sporet nu. Tak.
Hilsen emj

Fra : Rado

Dato : 03-04-09 12:35

On Thu, 02 Apr 2009 22:01:12 +0200, emjeppesen <emj@> wrote:

> [...]
>flytte en kopi af sine dokumenter over på en ekstern harddisk. Jeg
>gætter på at hun har hevet document ans setting/NAVN/ over på den

Kan man det? Jeg har altid troet at de mapper var beskyttet og ikke
kunne slettes, men jeg har godt nok aldrig prøvet det efter.

Men ellers er det vel blot at flytte dem tilbage igen, så burde
problemet vel være løst?

Fra : emjeppesen

Dato : 03-04-09 14:03

Rado skrev:

>Kan man det? Jeg har altid troet at de mapper var beskyttet og ikke
>kunne slettes, men jeg har godt nok aldrig prøvet det efter.

De kan da sagtens slettes. Hvad skulle forhindre det?
Man skal dog ikke bare slette løs i document and setting, uden at vide
hvad man har gang i.

Hilsen emj

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 03-04-09 18:09

emjeppesen skrev:

> De kan da sagtens slettes. Hvad skulle forhindre det?

Windows. Du får besked om at det er en systemmappe som ikke kan flyttes
eller slettes.

--
Niels

Fra : emjeppesen

Dato : 03-04-09 18:35

Niels P Sønderskov skrev:

>Windows. Du får besked om at det er en systemmappe som ikke kan flyttes
>eller slettes.

Vrøvl. Jeg har flere gange slettet
document and setting/BrugerNAVN/
Hilsen emj

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 03-04-09 20:31

emjeppesen skrev:

> Vrøvl. Jeg har flere gange slettet
> document and setting/BrugerNAVN/

Det er sikkert også en rigtig god idé.

--
Niels

Fra : emjeppesen

Dato : 04-04-09 10:15

Niels P Sønderskov skrev:

>Det er sikkert også en rigtig god idé.

Ja, det kan det da være. Det er nemlig sådan, at HVIS man sletter en
bruger i brugeradministrationen, så bliver brugerens data liggende i
document and setting/BrugerNAVN/
Det er der jo ikke nogen grund til. Windows er en klovn til at rydde
op

Hilsen emj

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 04-04-09 13:07

emjeppesen skrev:

> [...]
> document and setting/BrugerNAVN/
> Det er der jo ikke nogen grund til. Windows er en klovn til at rydde

Men Windows er ikke så dum så den uden videre tillader at du sletter den
mappe under Documents and Settings som hører til den konto du er logge
på. Og det var hvad jeg forsøgte at fortælle tidligere.

Din bekendte har formentlig ikke andet end sin egen konto.

--
Niels

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-04-09 22:33

emjeppesen skrev:

> HVIS man sletter en bruger i brugeradministrationen,
> så bliver brugerens data liggende i document and
> setting/BrugerNAVN/

Det er noget du selv vælger når du sletter brugeren.

> Windows er en klovn til at rydde op

I mange tilfælde, ja, men ikke her. Prøv selv at oprette
en ny bruger, og slet den igen - så kan du se hvad der
sker.

Jeg har prøvet det mange gange.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : emjeppesen

Dato : 05-04-09 01:10

Allan Vebel skrev:

>Det er noget du selv vælger når du sletter brugeren.

OK, men hvis man i første omgang vælger at beholde filer og
indstillinger, og så senere erfarer at man ikke har brug for dem, så
er der vist ikke andre udveje end at slette manuelt.

Hilsen emj