MS Windows
briani 27239
Recovery CD, Compaq Presario
Fra : oz7aik

Dato : 29-03-09 09:36

Jeg har problemmer med at geninstaller WIN ME, ved brug af en Recovery CD.
kan ikke huske hvilken 2 taster jeg skal trykke ned når jeg starter barbær
PC
for at tvinge den til at starte CD-Rom.

jeg har win xp på pc'er med vil igen have win me

det er en Compaq Presario 1200, 12XL303

Er der nogen der kan hjælpe?

Jb

Fra : oz7aik

Dato : 29-03-09 11:53

"oz7aik" <ozxxx@xxxxxx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> PC
> for at tvinge den til at starte CD-Rom.
>
> jeg har win xp på pc'er med vil igen have win me

hej igen
problemmet er ved xp når jeg skal installere ny programmer at der ikke er
RAM hukomelse nåk, det er der ved ME for den bliver opdel C og D drev.

Jb

Fra : Ole C

Dato : 29-03-09 12:34

oz7aik skrev blandt andet:

> [...]

Gå ind i BIOS for at tilrette boot-rækkefølgen.

Det lyder som en rigtig dårlig idé...

> hej igen
> problemmet er ved xp når jeg skal installere ny programmer at der
> ikke er RAM hukomelse nåk, det er der ved ME for den bliver opdel C
> og D drev.

Du blander mindst to ting sammen
Mon ikke der snarere er tale om at harddisken er fyldt op? I øvrigt deler
Windows ME ikke af sig selv harddisken op i partitioner, men selvfølgelig
kan der være tale om en særlig feature ved Compaq's installation....
Fortæl lidt mere præcist hvilke fejlmemdinger du får, når du forsøger at
installere programmer på din XP - hvilke programmer det drejer sig om - og
fortæl også hvor meget plads du har til overs på din harddisk.

--
vh
Ole C

Fra : oz7aik

Dato : 29-03-09 15:42

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> installere programmer på din XP - hvilke programmer det drejer sig om - og
> fortæl også hvor meget plads du har til overs på din harddisk.

hej igen

Jeg har kun Win XP på harddisken, så der skulle være plads nok.
jeg kan ikke huske hvilken tast for at gå til Bios.
Jeg kan ikke installere flere programmer der kommer en meddelse at der skal
være 98 mb RAM hukomelse.

Installations CD fra compaq "Recovery CD" den har før kørt automatisk og
laver en partition C og D
og installer Win Me

Recovery CD har kun 2 filer, Bootcat og Bootect

Nu når jeg prøver køre CD "Recovery CD" køre automatisk "Starting
98.......... virtual disk D:
og slutter med A:\>
mere sker der ikke hvordan kommer jeg vidre.?

før når det sker skulle jeg taste 2 taster PrtSc SysRq og en anden

Jb

Fra : Ole C

Dato : 29-03-09 15:54

oz7aik skrev blandt andet:

> Jeg har kun Win XP på harddisken, så der skulle være plads nok.

Det kommer jo an på harddiskens størrelse...

> jeg kan ikke huske hvilken tast for at gå til Bios.

Har intet specielt kendskab til din maskine, men jeg mener det plejer at
være F10 på Compaq.

> Jeg kan ikke installere flere programmer der kommer en meddelse at
> der skal være 98 mb RAM hukomelse.

Og hvor meget RAM har du?

> [...]
> mere sker der ikke hvordan kommer jeg vidre.?
>
> før når det sker skulle jeg taste 2 taster PrtSc SysRq og en anden

Til det spørgsmål må du håbe, at en person med specielt kendskab til din
maskine melder sig...

--
vh
Ole C

Fra : oz7aik

Dato : 29-03-09 16:06

> [...]
> være F10 på Compaq.

> Og hvor meget RAM har du?

> Til det spørgsmål må du håbe, at en person med specielt kendskab til din

Harddisken er på ca. 2 GB

Jb

Fra : Ole C

Dato : 29-03-09 16:20

oz7aik skrev blandt andet:

> Harddisken er på ca. 2 GB

Der har vi miséren. Det er stort set kun lige nok til selve XP!

Harddiske er faldet stærkt i pris, så du kan for eksempel få en 160 Gb disk
for under 300 kroner.
Men det er jo ikke sikkert det kan betale sig, hvis det er en langsom
processor og du også skal købe flere RAM til den. XP skal helst have 512 Mb
for at køre nogenlunde glat.

Recovery af din ME-installation, kan jeg desværre ikke hjælpe dig med

--
vh
Ole C

Fra : jama

Dato : 31-03-09 10:44

> [...]
> PC
> for at tvinge den til at starte CD-Rom.
>
> jeg har win xp på pc'er med vil igen have win me

Ja undskyld mig, men hvad vil du med "Win Me" det er dog noget der for
længst skulle smides på porten. XP er det bedste OS, nu hvor Win 2000 er
væk, så at bytte til Win Me er en yderst dårlig ide.
Mvh.Jama

Fra : Ole C

Dato : 31-03-09 15:41

jama skrev blandt andet:

> Ja undskyld mig, men hvad vil du med "Win Me" det er dog noget der for
> længst skulle smides på porten. XP er det bedste OS, nu hvor Win 2000
> er væk, så at bytte til Win Me er en yderst dårlig ide.

Jeg svarer lige på OP's vegne:
Det er en gammel computer, der kun med stort besvær kan gøres klar til XP.
Om overhovedet.....

--
vh
Ole C