MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvilken program kan åbne en Dat fil
Fra : KimH

Dato : 27-03-09 14:34

Jeghar fået tilsendt en mail med en vedhæftet fil som er en DAT fil og som
jeg ikke kan åbne ( filen er noget om montering af en anhængertræk på en VW
Touran) Nogen der ved hvilken program jeg skal bruge ? eller som har
lyst til at prøve om de kan åbne den

Mvh. KimH

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-03-09 14:42

"KimH" skrev i en meddelelse
> Touran) Nogen der ved hvilken program jeg skal bruge ? eller som har
> lyst til at prøve om de kan åbne den

..dat er ikke noget standard format - men bruges af en masse programmer til
mange former for data.

Men hvorfor ikke bare spørge afsenderen ?

Det må da være det nemmeste.....

Jan

Fra : Bo L

Dato : 27-03-09 17:35

"KimH" <kimho@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> VW Touran) Nogen der ved hvilken program jeg skal bruge ? eller som
> har lyst til at prøve om de kan åbne den

Overhovedet ikke lyst til at prøve :-/

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-03-09 18:12

On Fri, 27 Mar 2009 14:33:44 +0100, "KimH" <kimho@c.dk> wrote:

> [...]
>jeg ikke kan åbne ( filen er noget om montering af en anhængertræk på en VW
>Touran) Nogen der ved hvilken program jeg skal bruge ? eller som har
Omdøb den til .txt og åben den med notepad og se om der står noget om
hvilken applikation den er beregnet til.

/Hans

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 27-03-09 21:28

KimH has brought this to us :
> [...]
> Touran) Nogen der ved hvilken program jeg skal bruge ? eller som har lyst

Hvis filen hedder winmail.dat, kommer den fra en Outlook-mail. Der
findes udpakningsprogrammer til netop denne type.

--
/klaus

Fra : KimH

Dato : 27-03-09 21:48

Jeg har skrevet til afsender, men ikke fået svar endnu

Når jeg trykker på åbn med, kommer der en boks hvori der står navn
smine_part_0042695ac1257584.dat
og filtype DAT-fil ,jeg vil også sige at jeg tror 100% på at det er en
reel fil , det er en hjælp fra en bruger på et forum til
instalation/eldiagram til montage af anhængertræk på min bil , ville så bare
spørge her for hurtigere at finde ud af det

Mvh. Kim H

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 27-03-09 21:56

> [...]
> instalation/eldiagram til montage af anhængertræk på min bil , ville så
> bare spørge her for hurtigere at finde ud af det

Det var da nok hurtigere at hoppe over i dk.fritid.camping eller
www.campingferie.dk hvis du bare skal se hvad der er hvad i selve stikket

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : KimH

Dato : 27-03-09 22:19

Det er langt mere kompliceret når det er en nyere bil med canbus elsystem ,
der er en styreboks til anhængertræk som skal forbindes med styreboks for
ledningsnet og have forbindelse til flere sikringer, så tror ikke der er
meget hjælp at hente i fritid camping/bil

Mvh. KimH

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 27-03-09 22:39

OK - det er altså "bil-enden" - du hr ret; det er tit en anden sag nu til
dags

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 28-03-09 00:54

On Fri, 27 Mar 2009 21:47:58 +0100, "KimH" <kimho@c.dk> wrote:

> [...]
>smine_part_0042695ac1257584.dat
>og filtype DAT-fil ,jeg vil også sige at jeg tror 100% på at det er en
Det er nok en reel fil, men mon dit email program snyder dig ?
Det er maaske kun en fil med indholdet af et attachment til din mail.
Prov at omdobe den til .PDF og se om det ikke sklle vaere en PDF fil.

/Hans

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-03-09 01:18

"Hans Kjærgaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Det er maaske kun en fil med indholdet af et attachment til din mail.
> Prov at omdobe den til .PDF og se om det ikke sklle vaere en PDF fil.

En .dat fil kan forsåvidt indeholde hvad som helst, men den er ikke
associeret med noget specielt program. Når den er modtaget med en mail er
der typisk sket et eller andet i forbindelse med selve sendingen, som gør at
den ender som en dat fil, som oftest ikke kan bruges til noget. Hvorfor det
sker, ved jeg ikke. Man vil ofte se, at filen ikke fylder ret meget og det
kan være en indikering af, at den er nyttesløs. Ellers skal man til at
gætte, hvad man skal omdøbe den til. og som Hans skriver er pdf nok det
bedste bud.

Kurt

Fra : KimH

Dato : 28-03-09 06:25

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> gætte, hvad man skal omdøbe den til. og som Hans skriver er pdf nok det

Jeg kan ikke omdøbe den til .pdf der kommer til at stå .pdf.dat tilsidst
når jeg prøver at åbne med Adobe reader , Jeg vil prøve at skrive til
afsender , men hvordan skal han sende filen med Email ,så jeg kan læse dem
, der er 3 filer på ca. 75 kb.

Mvh. Kim H

Fra : Ole C

Dato : 28-03-09 10:02

KimH skrev blandt andet:

> Jeg kan ikke omdøbe den til .pdf der kommer til at stå .pdf.dat
> tilsidst når jeg prøver at åbne med Adobe reader

Så gør du det forkert.
Gem filen på for eksempel skrivebordet - højreklik på den - og vælg Omdøb.
Så kan du kalde den lige hvad du lyster, selvom Windows måske kommer med en
advarsel.

> Jeg vil prøve at
> skrive til afsender , men hvordan skal han sende filen med Email ,så
> jeg kan læse dem , der er 3 filer på ca. 75 kb.

Afsenderen kan da i hvert fald fortælle hvilken type filer han har sendt
dig.

--
vh
Ole C

Fra : Erik Olsen

Dato : 28-03-09 10:11

Ole C wrote:

> Så gør du det forkert.
> Gem filen på for eksempel skrivebordet - højreklik på den - og vælg
> Omdøb. Så kan du kalde den lige hvad du lyster, selvom Windows måske
> kommer med en advarsel.

Jeg kan huske noget om at omdøbning kan drille hvis man har sat Windows
til ikke at vise filtypenavnet på kendte filtyper. Det er så vidt jeg
husker default sat i såvel XP som Vista.

Kontrolpanel - Mappeindstillinger - fanen Vis - fjern mærke i Skjul
filtypenavne ved kendte filtyper (Vista).

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Bo

Dato : 28-03-09 10:09

> [...]
> når jeg prøver at åbne med Adobe reader , Jeg vil prøve at skrive til
> afsender , men hvordan skal han sende filen med Email ,så jeg kan læse dem

Du skal gemme filen først på din PC, og så omdøbe den til ???.pdf, men det
er ikke en pdf-fil, så glem det.

Jeg tror mere det er fra AVG-antivirusprogram, som afsenderen sikkert bruger
på sin PC. AVG scanner filen hos afsender, inden den sendes til dig.
Der står ingen oplysninger i filen som du kan bruge til noget.

Hvad mangler du af oplysninger med hensyn til dit træk på din Touran?

Bo

Fra : KimH

Dato : 28-03-09 12:47

> [...]
> Der står ingen oplysninger i filen som du kan bruge til noget.
>
> Hvad mangler du af oplysninger med hensyn til dit træk på din Touran?

Hej

Det er noget med hvor ledninger fra styreboksen skal monteres, jeg har købt
en næsten ny original træk hos Riedel Rar i Tyskland, og ledninger fra
styreboksen er klippet , så skal jeg have trukket ledninger til stik i
ledningsstyreboksen " bordnetz" men jeg ved ikke hvilke + nogle går til
sikringsbox , så var der en venlig bruger på en VW forum der ville sende
mig , manual/diagram til mig fra en Touran , min bil er godt nok en Golf V
2008 , men det skulle være det samme som på en Touran
Mvh. Kim H

Fra : emjeppesen

Dato : 28-03-09 15:22

KimH skrev:

> [...]
>mig , manual/diagram til mig fra en Touran , min bil er godt nok en Golf V
>2008 , men det skulle være det samme som på en Touran

Prøv at spørge i en relevant gruppe. Denne handler om system
ms-windows
Hilsen emj

Fra : Mr.X

Dato : 28-03-09 19:41

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> Prøv at spørge i en relevant gruppe. Denne handler om system
> ms-windows

Hvilken gruppe henviser du til, jeg kan ikke se dit link?

Fra : emjeppesen

Dato : 28-03-09 23:41

Mr.X skrev:

>"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

>Hvilken gruppe henviser du til, jeg kan ikke se dit link?

dk.fritid.bil

Hvis jeg absolut skal servere det hele for dig

Hilsen emj

Fra : Mr.X

Dato : 28-03-09 23:56

> dk.fritid.bil
>
> Hvis jeg absolut skal servere det hele for dig
Er det en relevant gruppe for spørgsmål om datafiler?
Spørgsmålet omhandlede ikke biler men hvordan en .DAT åbnes, så gruppen her
er vel mere relevant end fritid og biler

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-03-09 15:22

At der står _part_ i filnavnet kunne tyde på at det kun er en del af
filen der er modtaget dette kan opstå hvis man i sit mail program har
sat op at filer over en hvis størrelse skal opdeles.
Desuden er du sikker på at første del af navnet ikke skulle være smime
i stedet for "smine".

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : KimH

Dato : 29-03-09 21:19

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen

> Desuden er du sikker på at første del af navnet ikke skulle være smime
> i stedet for "smine".
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Du har ret det er smime , hvad det så end betyder

Mvh. Kim

Fra : Rado

Dato : 30-03-09 07:47

On Sun, 29 Mar 2009 22:19:03 +0200, "KimH" <kimho@c.dk> wrote:

>"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen

>Du har ret det er smime , hvad det så end betyder

Det er en kodningsstandard - dvs. den skal dekodes før den kan bruges.

Prøv at sende mig en kopi så skal jeg kigge på den.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Kim

Dato : 29-03-09 16:03

> [...]
> VW Touran) Nogen der ved hvilken program jeg skal bruge ? eller som
> har lyst til at prøve om de kan åbne den

Hvor stor er den ?

Kan der evt være en lille video ?

Så prøv at åbne med Winamp free
http://www.winamp.com/player/free.php

Var ude for noge lign. hvor det var krævet
at Real Player skulle installeres for at kunne
se videoen, men så den i stedet med Winamp.

Mvh Kim