MS Windows
briani 27239
Remote Desktop-frustration
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-03-09 10:03

Der er noget, jeg generelt ikke forstår ved Remote Desktop i WinXP.

Hvis jeg nu har oprettet en konto på en Windows-maskine, hvor der
kører nogle forskellige programmer, som er minimeret og jeg så logger
på den konto fra en anden maskine med Remote Desktop, så kan jeg ikke
længere se de minimerede programmer. Hvis jeg prøver at starte dem,
får jeg dog som regel at vide, at de allerede kører.

Hvorfor får man ikke nøjagtig det samme at se, når man logger ind
på en konto med RDC, som når man logger på den samme konto lokalt?
Jeg har også ofte oplevet, at skrivebordet ikke er det samme, når
man logger på med RDC, som når man logger på masskinen lokalt på den
samme konto. Det er dybt forvirrende.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Gunnar007

Dato : 24-03-09 10:21

> [...]
> længere se de minimerede programmer. Hvis jeg prøver at starte dem,
> får jeg dog som regel at vide, at de allerede kører.

Logger du på med samme brugernavn, på remote og lokalt. For gør jeg det, så
virker det her hos mig.

Hilsen G

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-03-09 10:40

Gunnar007 skrev:

> Logger du på med samme brugernavn, på remote og lokalt.

Det gør jeg ja.

--
Hilsen
Madsen

Fra : jos

Dato : 24-03-09 10:18

Thomas G. Madsen wrote:
> [...]
> Jeg har også ofte oplevet, at skrivebordet ikke er det samme, når
> man logger på med RDC, som når man logger på masskinen lokalt på den
Det er fordi du får en "ny desktop" med mindre du forlanger selve konsollen.

det kan du gøre ved at starte terminalen fra "kør program":
MSTSC /v:192.168.1.8 /f /console

finn

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-03-09 10:40

jos skrev:

> det kan du gøre ved at starte terminalen fra "kør program":
> MSTSC /v:192.168.1.8 /f /console

Tak for tippet, men det gør desværre ingen forskel.

Jeg har f.eks. en Win2003 SP2-server stående, hvor der kører et
backup-program (Retrospect) og en Pitstop Server, som er
minimeret. Logger jeg på maskinen lokalt med den brugernavn og
adgangskode, som normalt kører på den, så kan jeg se de minimerede
programmer, men logger jeg på den med dit tip med det samme
brugernavn og adgangskode, kan jeg ikke se de minimerede programmer.

--
Hilsen
Madsen

Fra : jos

Dato : 24-03-09 10:53

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> programmer, men logger jeg på den med dit tip med det samme
> brugernavn og adgangskode, kan jeg ikke se de minimerede programmer.
Det undrer mig faktisk, da jeg har administreret adskillige w2k3 postservere
kørende adskillige apps. i bundlinien, i med denne metode.
Jeg skal selvfølgeligt bruge kredentials som ved konsollen.
Jeg ved der for et par år siden kom en opdateret mstsc, så vær lige sikker
på at du bruger den nyeste (har ingen link)

finn

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-03-09 11:39

On Tue, 24 Mar 2009 10:40:00 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>programmer, men logger jeg på den med dit tip med det samme
>brugernavn og adgangskode, kan jeg ikke se de minimerede programmer.
Det er mærkeligt for "MSTSC IP-adresse-eller-hostnavn /console" er
lige præsist det der skal til for at overtage consollen, har aldrig
været ude for at det ikke virkede.

/Hans

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-03-09 12:43

jos skrev:

> Jeg ved der for et par år siden kom en opdateret mstsc, så vær
> lige sikker på at du bruger den nyeste (har ingen link)

Det er den nyeste Terminal Services Client 6.0(*), jeg bruger, så
underligt er det helt sikkert.

(*) <http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=26F11F0C-0D18-4306-ABCF-D4F18C8F5DF9&displaylang=en>

--
Hilsen
Madsen

Fra : jos

Dato : 24-03-09 16:06

Thomas G. Madsen wrote:

> Det er den nyeste Terminal Services Client 6.0(*), jeg bruger, så
> [...]

det er vel ikke sådan at den adgang du har på konsollen ikke er en
konsol-session, men logget på som en alm. bruger?
Så vil de ikke virke med /c
- til gengæld ved jeg så ikke hvordan, men ville forvente atsamme
brugernavn/passwd ville virke.

finn

Fra : Heini Svangren Gutte~

Dato : 24-03-09 18:59

Prøv at køre mstsc /admin

Hilsen Heini Svangren Guttesen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-03-09 08:22

Heini Svangren Guttesen skrev:

> Prøv at køre mstsc /admin

Tak. Det ser ud til at virke :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-03-09 10:19

Heini Svangren Guttesen skrev:

> Prøv at køre mstsc /admin

Det tyder på, at den afløser /console, hvis man skal tro på:
<http://blogs.technet.com/peterfi/archive/2008/01/11/mstsc-console-is-now-mstsc-admin.aspx>

Det skulle vel bare ikke gælde for mig, da jeg kører med RDC 6.0
og ikke 6.1, som ovenstående artikel refererer til, men skidt pyt.
Det vigtigste er, at det virker, og tak til jer alle for hjælpen.

--
Hilsen
Madsen