/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
WIN7 <> XP Workgroup?
Fra : Ivar


Dato : 23-03-09 23:31

Jeg har problemer med en Win7-maskine i et netværk af XP-maskiner.
De er i samme gruppe og password er slået fra på Win7-maskinen.
På XP-maskinerne kan man se mapperne på Win7, men ikke åbne dem.
Win7-maskinen siger, at der ikke er nogen i gruppen.

Er der nogen, der har nogle hints?



Ivar Magnusson



 
 
Martin /Helsingør (24-03-2009)
Kommentar
Fra : Martin /Helsingør


Dato : 24-03-09 07:33


"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.bd827d935d489867.31159@nozpamwebspeed.dk...
> Jeg har problemer med en Win7-maskine i et netværk af XP-maskiner.
> De er i samme gruppe og password er slået fra på Win7-maskinen.
> På XP-maskinerne kan man se mapperne på Win7, men ikke åbne dem.
> Win7-maskinen siger, at der ikke er nogen i gruppen.
>
> Er der nogen, der har nogle hints?

Hej Ivar

Vær opmærksom på at skrive workgruop navnet ens på alle maskiner. Selvom det
tilsyneladende skrives med stort når du tilmelder, så slå alligevel caps
lock til.

Jeg har ingen dokumentation for ovenstående blot dyrekøbte erfaringer

Mvh.

Martin /Helsingør



J (24-03-2009)
Kommentar
Fra : J


Dato : 24-03-09 11:53


"Martin /Helsingør" <mailme.nospam@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:49c87e96$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:mn.bd827d935d489867.31159@nozpamwebspeed.dk...
>> Jeg har problemer med en Win7-maskine i et netværk af XP-maskiner.
>> De er i samme gruppe og password er slået fra på Win7-maskinen.
>> På XP-maskinerne kan man se mapperne på Win7, men ikke åbne dem.
>> Win7-maskinen siger, at der ikke er nogen i gruppen.
>>
>> Er der nogen, der har nogle hints?
>
> Hej Ivar
>
> Vær opmærksom på at skrive workgruop navnet ens på alle maskiner. Selvom
> det tilsyneladende skrives med stort når du tilmelder, så slå alligevel
> caps lock til.
>
> Jeg har ingen dokumentation for ovenstående blot dyrekøbte erfaringer
>
> Mvh.
>
> Martin /Helsingør

Arbejdsgruppenavnet har ikke haft betydning ved netværk fra og med Windows
XP.



Axel Hammerschmidt (24-03-2009)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 24-03-09 17:52

J:

<snip>

> Arbejdsgruppenavnet har ikke haft betydning ved netværk fra og med
> Windows XP.

Det vil sige, at de ta'r fejl her hos PC World?

http://www.pcworld.com/article/156047-5/fast_fixes_for_common_pc_prob
lems.html

Kort link:

http://tinyurl.com/bbj2xy

Help PCs on Your Home Network ‘See' One Another, side 5:

: Start by making sure that each PC is subscribed to the same
: workgroup (very often the problem is that they aren't). It can
: have any name, up to 15 characters, but it needs to be the same on
: each machine. In XP, click Start, Control Panel, System, and
: choose the Computer Name tab. Click the Change button if you need
: to modify the workgroup name. In Vista, click Start, Control
: Panel, type workgroup in the Search field, and then click Change
: workgroup name.

Artiklen kan osse læses i februar nummeret af PC World, US edition,
på side 77.


--
2GB RAM should be enough for anyone.

J (25-03-2009)
Kommentar
Fra : J


Dato : 25-03-09 01:15


"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:Xns9BD8B5B5C7B68hlexahotmailcom@130.225.247.90...
> J:
>
> <snip>
>
>> Arbejdsgruppenavnet har ikke haft betydning ved netværk fra og med
>> Windows XP.
>
> Det vil sige, at de ta'r fejl her hos PC World?
>
> http://www.pcworld.com/article/156047-5/fast_fixes_for_common_pc_prob
> lems.html
>

Ja.



Jesper Hedegard (25-03-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegard


Dato : 25-03-09 09:07


"J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse
news:49c977bd$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:Xns9BD8B5B5C7B68hlexahotmailcom@130.225.247.90...
>> J:
>>
>> <snip>
>>
>>> Arbejdsgruppenavnet har ikke haft betydning ved netværk fra og med
>>> Windows XP.
>>
>> Det vil sige, at de ta'r fejl her hos PC World?
>>
>> http://www.pcworld.com/article/156047-5/fast_fixes_for_common_pc_prob
>> lems.html
>>
>
> Ja.
>
>

Du mener altså at f.eks. her i vor lille forening med fælles net og en
navngivet arbejdsgruppe kan jeg helt og holdent blæse på vor administrators
ordre om kun at sætte pc'ere op til at bruge korrekt arbejdsguppe-navn ?
Så kan jeg meddele at vor administrator åbenbart kan nogle tricks - bruge
jeg et forkert arbejdsgruppenavn kommer jeg _ikke_ på nettet med en XP
SP3-maskine !

--
--------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder



J (25-03-2009)
Kommentar
Fra : J


Dato : 25-03-09 16:32


"Jesper Hedegard" <eksisterer@ikke.dk> skrev i en meddelelse
news:49c9e622$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse
> news:49c977bd$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:Xns9BD8B5B5C7B68hlexahotmailcom@130.225.247.90...
>>> J:
>>>
>>> <snip>
>>>
>>>> Arbejdsgruppenavnet har ikke haft betydning ved netværk fra og med
>>>> Windows XP.
>>>
>>> Det vil sige, at de ta'r fejl her hos PC World?
>>>
>>> http://www.pcworld.com/article/156047-5/fast_fixes_for_common_pc_prob
>>> lems.html
>>>
>>
>> Ja.
>>
>>
>
> Du mener altså at f.eks. her i vor lille forening med fælles net og en
> navngivet arbejdsgruppe kan jeg helt og holdent blæse på vor
> administrators ordre om kun at sætte pc'ere op til at bruge korrekt
> arbejdsguppe-navn ?
> Så kan jeg meddele at vor administrator åbenbart kan nogle tricks - bruge
> jeg et forkert arbejdsgruppenavn kommer jeg _ikke_ på nettet med en XP
> SP3-maskine !
>

Jeg mener ikke noget om, hvad du kan blæse på. Når jeg svarer 'Ja' herover,
så er det fordi jeg ved det (ikke noget, jeg tror).



Jan Vestergaard (25-03-2009)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 25-03-09 11:52

"J" skrev i en meddelelse
> Ja.

Jeg har et antal PC'er med XP - og der fungerer fildeling IKKE, hvis PC'erne
ikke har samme arbejdsgruppe.........

Jan



J (25-03-2009)
Kommentar
Fra : J


Dato : 25-03-09 16:36


"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i en meddelelse
news:49ca0cbc$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> "J" skrev i en meddelelse
>> Ja.
>
> Jeg har et antal PC'er med XP - og der fungerer fildeling IKKE, hvis
> PC'erne ikke har samme arbejdsgruppe.........
>
> Jan
>

Det gør det her. Vis mig et sted, hvor Microsoft skriver, at arbejdsgruppen
SKAL være den samme. Hvis det lykkes, så find ud af, hvem der har skrevet
det, så skal jeg personligt invitere vedkommende og vise noget andet...




Erik Helmer Nielsen (25-03-2009)
Kommentar
Fra : Erik Helmer Nielsen


Dato : 25-03-09 16:59

On Wed, 25 Mar 2009 11:51:38 +0100, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:
>Jeg har et antal PC'er med XP - og der fungerer fildeling IKKE, hvis PC'erne
>ikke har samme arbejdsgruppe.........
Jo det gør det.
Det der ikke fungerer er Windows Browser Service.
Det er en ekstra Windows facilitet, som egentlig ikke har noget med
selve nettet og fildeling at gøre.
Du kan sagtens se filerne på en anden maskine i samme net, hvis du
blot kender dens navn.
Du kan f.eks. i start/kør skrive \\computernavnet.

Erik Helmer Nielsen


Axel Hammerschmidt (26-03-2009)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 26-03-09 00:51

Erik Helmer Nielsen <ehelmer@boerne.invalid> wrote:

<snip>

> Du kan sagtens se filerne på en anden maskine i samme net, hvis du
> blot kender dens navn.
> Du kan f.eks. i start/kør skrive \\computernavnet.

Når du kender det i forvejen, så behøver man heller ikke at kunne "se"
det...

Erik Helmer Nielsen (26-03-2009)
Kommentar
Fra : Erik Helmer Nielsen


Dato : 26-03-09 12:59

On Thu, 26 Mar 2009 00:50:55 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) wrote:
>Erik Helmer Nielsen <ehelmer@boerne.invalid> wrote:
>
>> Du kan sagtens se filerne på en anden maskine i samme net, hvis du
>> blot kender dens navn.
>> Du kan f.eks. i start/kør skrive \\computernavnet.
>
>Når du kender det i forvejen, så behøver man heller ikke at kunne "se"
>det...
Hvad er det du ikke kan "se"?

Hvis du læser mit indlæg i sin helhed, så kan du se, at det jeg svarer
er at to computere godt kan dele filer, selv om de ikke er medlem af
en (eller af samme) arbejdsgruppe.

Er du uenig i det?

Erik Helmer Nielsen

Axel Hammerschmidt (26-03-2009)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 26-03-09 13:15

Erik Helmer Nielsen <ehelmer@boerne.invalid> wrote:

> On Thu, 26 Mar 2009 00:50:55 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel
> Hammerschmidt) wrote:
>
> >Erik Helmer Nielsen <ehelmer@boerne.invalid> wrote:
> >
> >> Du kan sagtens se filerne på en anden maskine i samme net, hvis du
> >> blot kender dens navn.
> >> Du kan f.eks. i start/kør skrive \\computernavnet.
> >
> >Når du kender det i forvejen, så behøver man heller ikke at kunne "se"
> >det...
>
> Hvad er det du ikke kan "se"?
>
> Hvis du læser mit indlæg i sin helhed, så kan du se, at det jeg svarer
> er at to computere godt kan dele filer, selv om de ikke er medlem af
> en (eller af samme) arbejdsgruppe.
>
> Er du uenig i det?

Ja. Læs' det jeg skriver.

dennis (26-03-2009)
Kommentar
Fra : dennis


Dato : 26-03-09 13:43

Axel Hammerschmidt wrote:

> Ja. Læs' det jeg skriver.

Erik har så evigt ret i det han skriver omkring browser servicen. På
intet tidspunkt i Windows' historie, har det været et krav at være i
samme arbejdsgruppe for at tilgå delte drev.

Axel Hammerschmidt (26-03-2009)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 26-03-09 14:45

dennis:

> Axel Hammerschmidt wrote:
>
>> Ja. Læs' det jeg skriver.
>
> Erik har så evigt ret i det han skriver omkring browser servicen. På
> intet tidspunkt i Windows' historie, har det været et krav at være i
> samme arbejdsgruppe for at tilgå delte drev.

Men for at "se" dem har det.

Og som du skriver her, så gælder det (heller) ikke, at det er fra XP
eller Vista. Jeg ville nu nok have sagt fra og med WfW.


--
2GB RAM should be enough for anyone.

Rado (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 27-03-09 06:45

On 26 Mar 2009 13:45:25 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
wrote:

>dennis:
>
>> Axel Hammerschmidt wrote:
>>
>>> Ja. Læs' det jeg skriver.
>>
>> Erik har så evigt ret i det han skriver omkring browser servicen. På
>> intet tidspunkt i Windows' historie, har det været et krav at være i
>> samme arbejdsgruppe for at tilgå delte drev.
>
>Men for at "se" dem har det.

Du mener at kunne se drevbogstaverne i Explorer?


--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Hans Kjaergaard (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 27-03-09 07:39

On Fri, 27 Mar 2009 06:44:46 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>On 26 Mar 2009 13:45:25 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
>wrote:
>
>>dennis:
>>
>>> Axel Hammerschmidt wrote:
>>>
>>>> Ja. Læs' det jeg skriver.
>>>
>>> Erik har så evigt ret i det han skriver omkring browser servicen. På
>>> intet tidspunkt i Windows' historie, har det været et krav at være i
>>> samme arbejdsgruppe for at tilgå delte drev.
>>
>>Men for at "se" dem har det.
>
>Du mener at kunne se drevbogstaverne i Explorer?
Det han mener er at man fra skrivebordet klikker på "Netværkssteder",
derefter klikker på "Hele Netværket" og derefter på "Microsoft
Windows-netværk", her kommer så det store stridspunkt, nemlig
listningen af de "workgroups/arbejdsgrupper" windows på det givne
tidspunkt har fået oplyst fra den maskine der holder masterbrowser
funktionen.
Denne masterbrowser funktion er et af de mere ustabile MS tiltag,
plus det faktum at folk genstarter deres PCer gør at det der vises er
upålideligt, og gang på gang giver frustration hos brugerne.
Hvis man er alm. dum bruger og ikke har fattet at der er andre, mere
pålidelige metoder til at tilgå delte recurser på, ja så er det
rigtigt at ved at dobbeltsikre at workgroup/arbejdsgruppe navnet er
enes (store/små bogstaver, stavet rigtigt) så er det nemmere at finde
delte recurser, men det er og bliver en ustabil metode pga.
masterbrowser funktionens virkemåde (og brugernes utålmodighed)

Mange tror at de ved at klikke sig gemmen "Netværkssteder" laver en
søgning på deres netværk over hvad der findes af delte recurser, det
er IKKE tilfældet. Der sker noget helt andet og væsentligt mere
indviklet.

Den første windows maskine på et netværk bliver masterbrowser (hvis
ikke det aktivt er fravalgt).
Når den næste kommer på vil den også gerne være masterbrowser (hvis
ikke det aktivt er fravalgt)
og så fremdeles.
Hvergang der er en der gerne vil være masterbrowser, udskrives der der
lige et lille valg og kort fortalt vinder den der har det OS med
højste version, hvis der er flere, så det der har været tændt længst.
Så hver gang der genstartes/tændes en windows maskine ja så er der
valg til masterbrowser funktionen, dette tager tid og masterbrowserens
liste over delte recurser bliver ikke opdateret medens valget pågår.
En lille del af masterbrowserens liste over delte recurser er det man
ser under "Netværkssteder".
Det man ser under "Netværkssteder" er altså en listning af det
masterbrowseren havde i sin liste sidst den blev forespurgt (her er et
forsinkende led).
Masterbrowserens liste er ikke bygget på en scanning af hvad der
findes men på en tilbagemelding fra maskinerne da de sidst blev spurgt
(her er et forsinkende led).
Nolge gange får masterbrowseren svar på sine forespørgelser, andre
gange timer de bare ud (her er et forsinkende led)
At der så kan være op til 3 masterbrowsere komplicerer tingene lidt
mere. Ja så har man også noget der hedder backupbrowsere.

Det jeg forsøger at sige er at det man kan finder frem til under
"Netværkssteder"-----"Microsoft Windows-netværk" ikke er særligt
stabilt eller pålideligt.
I nogle miljøer virker det til alles tilfredshed og det er fint, men i
andre miljøer virker det ikke og er til stor frustration for brugerne
der tror at der er noget galt med netværket, hvad der jo ikke er.
Hvis der er noget galt er det valget af værktøjet
"Netværkssteder-klik-klik-klik-Microsoft Windows-netværk"

/Hans

Rado (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 27-03-09 09:42

On Fri, 27 Mar 2009 09:38:55 +0300, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

>On Fri, 27 Mar 2009 06:44:46 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
>wrote:
>
>>On 26 Mar 2009 13:45:25 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
>>wrote:
>>
>>>dennis:
>>>
>>>> Axel Hammerschmidt wrote:
>>>>
>>>>> Ja. Læs' det jeg skriver.
>>>>
>>>> Erik har så evigt ret i det han skriver omkring browser servicen. På
>>>> intet tidspunkt i Windows' historie, har det været et krav at være i
>>>> samme arbejdsgruppe for at tilgå delte drev.
>>>
>>>Men for at "se" dem har det.
>>
>>Du mener at kunne se drevbogstaverne i Explorer?
>
>Det han mener er at man fra skrivebordet klikker på "Netværkssteder",
>derefter klikker på "Hele Netværket" og derefter på "Microsoft
>Windows-netværk", her kommer så det store stridspunkt, nemlig
>listningen af de "workgroups/arbejdsgrupper" windows på det givne
>tidspunkt har fået oplyst fra den maskine der holder masterbrowser
>funktionen.
>Denne masterbrowser funktion er et af de mere ustabile MS tiltag,
>plus det faktum at folk genstarter deres PCer gør at det der vises er
>upålideligt, og gang på gang giver frustration hos brugerne.

<snip>

OK, lyder temmelig bøvlet at have med at gøre. Tak for forklaringen...


--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Erik Helmer Nielsen (26-03-2009)
Kommentar
Fra : Erik Helmer Nielsen


Dato : 26-03-09 14:47

On Thu, 26 Mar 2009 13:15:03 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) wrote:
>> Hvis du læser mit indlæg i sin helhed, så kan du se, at det jeg svarer
>> er at to computere godt kan dele filer, selv om de ikke er medlem af
>> en (eller af samme) arbejdsgruppe.
>>
>> Er du uenig i det?
>
>Ja. Læs' det jeg skriver.

Det afslører et meget ringe kendskab til Windows.

Erik Helmer Nielsen



J (26-03-2009)
Kommentar
Fra : J


Dato : 26-03-09 15:03


"Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@boerne.invalid> skrev i en meddelelse
news:pp1ns4tfu93378i374tkhccod6osorad55@4ax.com...
> On Thu, 26 Mar 2009 13:15:03 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel
> Hammerschmidt) wrote:
>>> Hvis du læser mit indlæg i sin helhed, så kan du se, at det jeg svarer
>>> er at to computere godt kan dele filer, selv om de ikke er medlem af
>>> en (eller af samme) arbejdsgruppe.
>>>
>>> Er du uenig i det?
>>
>>Ja. Læs' det jeg skriver.
>
> Det afslører et meget ringe kendskab til Windows.
>

Det har aldrig afholdt Hammersmit fra at kloge sig.



Axel Hammerschmidt (26-03-2009)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 26-03-09 16:03

Erik Helmer Nielsen:

> On Thu, 26 Mar 2009 13:15:03 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel
> Hammerschmidt) wrote:
>
>>> Hvis du læser mit indlæg i sin helhed, så kan du se, at det jeg
>>> svarer er at to computere godt kan dele filer, selv om de ikke
>>> er medlem af en (eller af samme) arbejdsgruppe.
>>>
>>> Er du uenig i det?
>>
>>Ja. Læs' det jeg skriver.
>
> Det afslører et meget ringe kendskab til Windows.

Ja, for dig.


--
2GB RAM should be enough for anyone.

Preben Andersen (24-03-2009)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 24-03-09 18:13

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:mn.bd827d935d489867.31159@nozpamwebspeed.dk...
> Jeg har problemer med en Win7-maskine i et netværk af XP-maskiner.
> De er i samme gruppe og password er slået fra på Win7-maskinen.
> På XP-maskinerne kan man se mapperne på Win7, men ikke åbne dem.
> Win7-maskinen siger, at der ikke er nogen i gruppen.
>
> Er der nogen, der har nogle hints?

Har du husket at dele ressourcerne på win7 maskinen? Jeg kører selv en
blanding af maskiner med win7, XP og Vista og det giver ingen problemer. Jeg
har dem i samme arbejdsgruppe, hvilket betyder, at de umiddelbart kan se
hinanden (de delte mapper), men du kan altid søge en maskine, også selv om
den ikke er i samme arbejdsgruppe.
--
mvh/Preben


Ivar (28-03-2009)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 28-03-09 11:49

Ivar skrev:

> Jeg har problemer med en Win7-maskine i et netværk af XP-maskiner.

Nå, nu har jeg fundet ud af hvad der er galt. Win7 computeren er en
midlertidig løsning for et barn, jeg havde derfor installeret Win7
Primium Home Edition.

Jeg gik ud fra at Win7's HomeGroup var kompatibel med tidliger
versioners Workgroups, men det er de ikke! Microsoft reklamerer
med at det nu er blevet lettere at dele data mellem computere
i hjemmet. Jo tak, men det er altså først fra den dag alle
hjemmets computerer er WIN7. Her i huset med 5 pc'er er der
meget lang tid til det. (Det er under et år siden, at den sidste
børne-pc med Win98 røg ud.)

Prøv at læse linjen over Microsofts Youtube rekvalme:
http://www.vista123.net/content/windows-7-homegroup-overview

Man kan godt udveksle data med direkte links.



Ivar Magnusson



J (28-03-2009)
Kommentar
Fra : J


Dato : 28-03-09 11:57


"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.e2c47d937a1d81a3.31159@nozpamwebspeed.dk...
> Ivar skrev:
>
>> Jeg har problemer med en Win7-maskine i et netværk af XP-maskiner.
>
> Nå, nu har jeg fundet ud af hvad der er galt. Win7 computeren er en
> midlertidig løsning for et barn, jeg havde derfor installeret Win7
> Primium Home Edition.
>
> Jeg gik ud fra at Win7's HomeGroup var kompatibel med tidliger
> versioners Workgroups, men det er de ikke! Microsoft reklamerer
> med at det nu er blevet lettere at dele data mellem computere
> i hjemmet. Jo tak, men det er altså først fra den dag alle
> hjemmets computerer er WIN7. Her i huset med 5 pc'er er der
> meget lang tid til det. (Det er under et år siden, at den sidste
> børne-pc med Win98 røg ud.)
>
> Prøv at læse linjen over Microsofts Youtube rekvalme:
> http://www.vista123.net/content/windows-7-homegroup-overview
>
> Man kan godt udveksle data med direkte links.
>

Er det for at være morsom, at du skriver 'rekvalme'?



Ivar (28-03-2009)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 28-03-09 12:12

J skrev:

> Er det for at være morsom, at du skriver 'rekvalme'?

Det var bevidst. Om det er for at være morsom, ved jeg ikke.
Jeg synes at det er ret kvalmende at høre de to fyre med
sukkersøde stemme fortælle, hvor let det er at komme hjem
med en ny computer og tilslutte den til et nærværk, når man
ved, at det kun gælder, når man har skiftet alle de andre ud.


Ivar Magnusson



Rado (28-03-2009)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 28-03-09 13:24

On Sat, 28 Mar 2009 11:48:33 +0100, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

>Ivar skrev:
>
>> Jeg har problemer med en Win7-maskine i et netværk af XP-maskiner.
>
>Nå, nu har jeg fundet ud af hvad der er galt. Win7 computeren er en
>midlertidig løsning for et barn, jeg havde derfor installeret Win7
>Primium Home Edition.

What? Win7 findes da p.t. kun i beta?


--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Ivar (28-03-2009)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 28-03-09 14:37

Rado skrev:

>>> Jeg har problemer med en Win7-maskine i et netværk af XP-maskiner.
>>
>> Nå, nu har jeg fundet ud af hvad der er galt. Win7 computeren er en
>> midlertidig løsning for et barn, jeg havde derfor installeret Win7
>> Primium Home Edition.

> What? Win7 findes da p.t. kun i beta?

Jo, det er en beta-version. Da man kunne hente den, fik man et
DVD-image, hvor man frit kan vælge hvilken type man ville vælge,
fra den simpleste Home-version til den største Prof-version. Der
er 6-8 stykker at vælge imellem. De fleste har nok valgt den største
version, men da denne var til et barn, tog jeg den største
Home-version.
(dog uden at vide om det gav nogle fordele).

Begrebet beta-version er et begreb der har en fast betydning
for programmører. Alfa-versionen er versionen for intern test,
mens beta-versionen er for ekstern test. Ved Windows 7 er det
nok lige så meget en mulighed for andre software-huse, til at
teste deres software under Windows 7. Derfor er der beta-versioner
af alle udgaver.



Ivar Magnusson



Rado (28-03-2009)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 28-03-09 14:46

On Sat, 28 Mar 2009 14:37:17 +0100, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

>Rado skrev:
>
>>>> Jeg har problemer med en Win7-maskine i et netværk af XP-maskiner.
>>>
>>> Nå, nu har jeg fundet ud af hvad der er galt. Win7 computeren er en
>>> midlertidig løsning for et barn, jeg havde derfor installeret Win7
>>> Primium Home Edition.
>
>> What? Win7 findes da p.t. kun i beta?
>
>Jo, det er en beta-version. Da man kunne hente den, fik man et
>DVD-image, hvor man frit kan vælge hvilken type man ville vælge,
>fra den simpleste Home-version til den største Prof-version. Der
>er 6-8 stykker at vælge imellem. De fleste har nok valgt den største
>version, men da denne var til et barn, tog jeg den største
>Home-version.
>(dog uden at vide om det gav nogle fordele).

OK - har faktisk selv en liggende jeg skal til at installere, så det
har jeg så ikke haft mulighed for at opdage endnu


>Begrebet beta-version er et begreb der har en fast betydning
>for programmører. Alfa-versionen er versionen for intern test,
>mens beta-versionen er for ekstern test. Ved Windows 7 er det
>nok lige så meget en mulighed for andre software-huse, til at
>teste deres software under Windows 7. Derfor er der beta-versioner
>af alle udgaver.

OK. Tak.


--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

J (28-03-2009)
Kommentar
Fra : J


Dato : 28-03-09 18:12


"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.e36d7d9396314517.31159@nozpamwebspeed.dk...
> Rado skrev:
>
>>>> Jeg har problemer med en Win7-maskine i et netværk af XP-maskiner.
>>> Nå, nu har jeg fundet ud af hvad der er galt. Win7 computeren er en
>>> midlertidig løsning for et barn, jeg havde derfor installeret Win7
>>> Primium Home Edition.
>
>> What? Win7 findes da p.t. kun i beta?
>
> Jo, det er en beta-version. Da man kunne hente den, fik man et
> DVD-image, hvor man frit kan vælge hvilken type man ville vælge,
> fra den simpleste Home-version til den største Prof-version. Der
> er 6-8 stykker at vælge imellem. De fleste har nok valgt den største
> version, men da denne var til et barn, tog jeg den største Home-version.
> (dog uden at vide om det gav nogle fordele).
>

Hvilken gedigen gang vås.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste