MS Windows
briani 27239
VISTA sikkerhedsadvarsel popup når Windows~
Fra : IKJ

Dato : 20-03-09 17:10

Min ven har en nyere Dell laptop med Windows Vista styresystem og bruger
Windows Mail som post.
Alt har kørt eksemplarisk, men efter en opdatering for nogle dage siden,
viste der sig nogle problemer som delvis er rettet.

Men Dellèn kommer stadig med en Vista pop-op sikkerhedsadvarsel og ønsker:

"indtast brugernavn"
"indtast adgangskode"

Men ven påstår, at selvom han indtaster den rigtige bruger og kode, reagerer
systemet ikke.
Ligeledes kan han sende post men ikke modtage.

Hvad kan afhjælpe dette "Vista sikkerhedsproblem".??

Mvh IKJ

Fra : Ole C

Dato : 20-03-09 18:39

IKJ skrev blandt andet:

> [...]
> Alt har kørt eksemplarisk, men efter en opdatering for nogle dage
> siden, viste der sig nogle problemer som delvis er rettet.

Hvilke problemer - og på hvilke måder blev de rettet?

> [...]
> reagerer systemet ikke.
> Ligeledes kan han sende post men ikke modtage.
>
> Hvad kan afhjælpe dette "Vista sikkerhedsproblem".??

Er han sikker på at problemet ikke ligger hos hans udbyder?

--
vh
Ole C

Fra : IKJ

Dato : 20-03-09 19:55

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke problemer - og på hvilke måder blev de rettet?

> Er han sikker på at problemet ikke ligger hos hans udbyder?

> [...]

Tak for svaret til Ole C

Du hjalp os med med anvisningen, kørsel af "chkdsk /f" som skaffede os af
med problemet af installationen af *Q958690 critical og *Q960225 (se
16.marts)

Siden har laptoppen kørt fint men pludselig opstår så dette problem.
Jeg har bedt ham om at slukke/tænde for modem og router.... tror ikke det er
problemet.

Det er, efter bedste overbevisning, et VISTA sikkerhedsproblem.

mh IKJ

Fra : Ole C

Dato : 20-03-09 21:37

IKJ skrev blandt andet:

> Tak for svaret til Ole C

Selv tak.

> [...]

> det er problemet.
>
> Det er, efter bedste overbevisning, et VISTA sikkerhedsproblem.

Jeg regner med at det er i Windows Mail, at vennen bliver præsenteret for
kravet om brugernavn og password?
De få gange hvor der har været kuk i den postserver jeg er tilknyttet, har
symptomerne i OE eller WM været som det du beskriver. Men så hører problemet
normalt op efter nogle timer, når udbyderen får rettet sagerne....
Men så er der jo det med computere, der en gang imellem fungerer som havde
de deres eget liv. Derfor ville jeg i hans sted kigge grundigt efter i
Windows Mail (under Funktioner>Konti>den aktuelle konto>Egenskaber) om alt
står som det skal - og jeg mener ALLE fanebladene. Har oplevet, at nogle af
indstillinger "af sig selv" var blevet ændret.
Står alt rigtigt, så prøv at slette kontoen og opret den påny.
Held og lykke.

--
vh
Ole C

Fra : IKJ

Dato : 20-03-09 21:56

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> af indstillinger "af sig selv" var blevet ændret.
> Står alt rigtigt, så prøv at slette kontoen og opret den påny.

Tak for svaret!

Det lyder fornuftigt og vil blive afprøvet når jeg kommer i nærheden af
laptoppen.

hilsen IKJ