MS Windows
briani 27239
Windows Vista
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 17-03-09 15:49

Hej

Lige en forspørgelse Ang. Vista med to Harddiske

Har tænkt mig at bruge to harddiske i Vista, en jeg kan bruge og en til
fruen.

Instalere Vista på begge Harddiske, så er spørgesmålet, får jeg muglighed
ude i booten hvilken en harddisk jeg vil logge på, eller skal jeg have
ekstra software Fx (Boot Magig) eller klare Vista det selv, begge harddiske
skal køre SATA.

På forhånd tak for hjælpen
Carsten

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-03-09 16:43

"Carsten Pedersen" <caraem@mail.tele.dk> wrote in

> Har tænkt mig at bruge to harddiske i Vista, en jeg kan bruge og en
> til fruen.

Hvad er det præcis du ønsker at opnå? Det du beskriver lyder besværligt
(dobbelt installering af alting og reboot for at skifte bruger) og unødigt
dyrt (2x Vista m.m.)

Kan det du ønsker ikke opnås blot ved at have 2 brugere på samme Vista?

Så skal du kun investere i en Vista, der er kun en installering der skal
vedligeholdes og der kan hurtigt skiftes mellem brugerne.

Fra : J

Dato : 17-03-09 16:48

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så skal du kun investere i en Vista, der er kun en installering der skal
> vedligeholdes og der kan hurtigt skiftes mellem brugerne.

Der skal ikke installeres i to Vistaer, når den installeres på samme
hardware...

Fra : Brian H

Dato : 18-03-09 09:18

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Så skal du kun investere i en Vista, der er kun en installering der skal
> vedligeholdes og der kan hurtigt skiftes mellem brugerne.

Uanset hvad skal han kun investere i én Vista...

Fra : Steen

Dato : 17-03-09 22:10

Carsten Pedersen <caraem@mail.tele.dk> wrote:

> Har tænkt mig at bruge to harddiske i Vista, en jeg kan bruge og en til
> fruen.

Hvorfor ikke bare en ekstra brugerkonto til fruen?

Fra : Henning Hansen

Dato : 18-03-09 15:10

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> wrote in message

> Hvorfor ikke bare en ekstra brugerkonto til fruen?

Hej jeg har også flere diske i som kan bootes fra F10 når jeg tænder , jeg
har 4 diske som er klonet så der er system på alle , herved får jeg ikke
ødelagt noget på alle diske men kun på en. det virker godt.

Henning

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 18-03-09 18:38

> [...]
> har 4 diske som er klonet så der er system på alle , herved får jeg ikke
> ødelagt noget på alle diske men kun på en. det virker godt.

Hej Henning

Skal det forstås at du booter op på Windows via F10, og kan derefter kan
vælge harddisk......................Carsten