MS Windows
briani 27239
Muligheden vista fortsætte session eller l~
Fra : Janner

Dato : 16-03-09 11:51

Hej,

Indtil fruen foretog en disk oprydning på min Vista Buisness installation
havde jeg muligheden for at vælge at lukke session - og fortsætte denne ced
tænd af computer.

Denne mulighed er imidlertid væk nu, øv i disk oprydning er noget hvor hun
sikkert har hakket af til at fjerne disse filer. Hvordan gendannes denne
mulighed?

På forhånd tak og hav en skøøøn mandag.

/Jan

Fra : Henning

Dato : 16-03-09 12:04

On Mon, 16 Mar 2009 11:50:33 +0100, "Janner" <notvalid@notvalid>
wrote:

> [...]
>sikkert har hakket af til at fjerne disse filer. Hvordan gendannes denne

Systemgendannelse - noget man nogen gange kunne ønske sig i den
virkelige verden
(Skrive bare systemgandannelse i Start søgning-feltet)

Fra : Edmund

Dato : 16-03-09 13:35

"Janner" <notvalid@notvalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> sikkert har hakket af til at fjerne disse filer. Hvordan gendannes denne

Er det dvale / hibernate du taler om. så kan det aktiveres igen ved

powercfg.exe /hibernate on

fjerne det igen.

powercfg.exe /hibernate off

Mvh Edmund

Fra : Laziter [9440]

Dato : 17-03-09 01:56

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i meddelelsen

> Er det dvale / hibernate du taler om. så kan det aktiveres igen ved
>
> powercfg.exe /hibernate on
>
> fjerne det igen.
>
> powercfg.exe /hibernate off

Det er højst sandsynligt netop hvad der er sket.
I 'Diskoprydning' er der mulighed for at vælge 'Rensning af dvalefil'.
Desværre fjerner den helt dvalefunktionen hvis der er sat hak ved den.
Dermed kan Vista ikke "fortsættes" da hukommelses-dumpet bliver deaktiveret.
Så Edmunds råd er nok det der skal følges for at få funktionen tilbage.

Mvh
Benjamin

Fra : Janner

Dato : 17-03-09 11:12

"Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> deaktiveret.
> Så Edmunds råd er nok det der skal følges for at få funktionen tilbage.

Hvor skrives disse kommandoer "powercfg.exe /hibernate on" er der en kør i
Vista som i XP sidder ikke ved Vista pc'en nu.
Vista er sgu noget fagre ny verden for mig *S*

/JAn

Fra : Edmund

Dato : 17-03-09 11:34

> [...]
> Vista som i XP sidder ikke ved Vista pc'en nu.
> Vista er sgu noget fagre ny verden for mig *S*

du kan bruge søge vinduet der kommer når du trykker på start.

Kør gemmer sig lidt mere i startmenuen, men du kan bruge den gode gamle
wintast + R

Fra : Baumspieler

Dato : 17-03-09 14:05

> "Janner" <notvalid@notvalid> skrev i meddelelsen

> du kan bruge søge vinduet der kommer når du trykker på start.
>
> Kør gemmer sig lidt mere i startmenuen, men du kan bruge den gode gamle
> wintast + R

Fandt den men kopierer man "powercfg.exe" ind i kør blinker der bare et
vindue og ikke meget mere sker ... Gør jeg noget forkert??

/Jan

Fra : Baumspieler

Dato : 17-03-09 14:09

"Baumspieler" <baumspieler@notvalid.notvalid> skrev i meddelelsen

> "Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i meddelelsen

> Fandt den men kopierer man "powercfg.exe" ind i kør blinker der bare et
> vindue og ikke meget mere sker ... Gør jeg noget forkert??
>
> /Jan

Det er selvfølgeligt i en cmd den skal køres ... men får beskeden at jeg
ikke har tilladelse til aktivere eller deaktivere dvalefunktionen.
Der er kun en bruger på pc'en og det er mig selv ... Arrgh

/Jan

Fra : Edmund

Dato : 17-03-09 18:37

> Det er selvfølgeligt i en cmd den skal køres ... men får beskeden at jeg
> ikke har tilladelse til aktivere eller deaktivere dvalefunktionen.
> Der er kun en bruger på pc'en og det er mig selv ... Arrgh

Nå ok, det er fordi du har brugerkontostyring slået til.
skriv cmd i start/søgefeltet uden at trykke enter.
højreklik på cmd.exe oppe i listen, og vælg kør som administrator

eller du kan finde komandopromt i start/ alleprogrammer / tilbehør/
komandopromt, som du så køjreklikker på og vælg kør som administrator

mvh Edmund

Fra : Baumspieler

Dato : 17-03-09 20:01

> [...]
>
> eller du kan finde komandopromt i start/ alleprogrammer / tilbehør/
> komandopromt, som du så køjreklikker på og vælg kør som administrator

VED HOV CAPS ... Edmund det virker sgu ... Kan kun sige 1000 tak for
hjælpen.
Sender en Hopla nål ved lejlighed.

Hav en rigtig god dag.