MS Windows
briani 27239
Sata
Fra : Karsten Nielsen

Dato : 12-03-09 15:53

Hej

Jeg vil gerne have installeret XP på en Medion 8387 som er købt med
Vista preinstalleret.
Men harddisken er en sata. SÃ¥ den kan ikke finde disken under
installationen.
Nu er problemet så den at når jeg trykker på F12 for at få indlæst
satadriveren så spørger den efter A-drevet og sådan et har jeg ikke.
Hvordan kan jeg få den indlæst via CD-drevet. Eller er der andre
metoder man kan bruge.

Håber at nogen derude kan hjælpe. Jeg er ikke ligefrem en ørn til det
her.

Med venlig hilsen
Karsten.

Fra : J

Dato : 12-03-09 16:22

"Karsten Nielsen" <k-nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> metoder man kan bruge.
>
> Håber at nogen derude kan hjælpe. Jeg er ikke ligefrem en ørn til det

Du skal slipstreame XP-driverne (findes på cd og harddisk) til din XP-disk:

Har selv fulgt denne opskrift - og den virker:
http://icrontic.com/articles/slipstream_windows_xp/5

Fra : Dr.Xerox

Dato : 13-03-09 00:54

> [...]
> metoder man kan bruge.
>
> Håber at nogen derude kan hjælpe. Jeg er ikke ligefrem en ørn til det

Du skal ind i Bios under Avanceret
der skal du finde AHCI og skifte til IDE
du skal nok også besøge http://www.medion.dk først
for at få nogle drivere, bla. Ethernet Controler - Lydkort m.m.
de er ikke med på WindowsXP-CD-en
eller som er fortalt dig, slipstreame en XP

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 13-03-09 11:24

On Fri, 13 Mar 2009 00:53:38 +0100, "Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> wrote:

> [...]
>for at få nogle drivere, bla. Ethernet Controler - Lydkort m.m.
>de er ikke med på WindowsXP-CD-en
>eller som er fortalt dig, slipstreame en XP

Hmm okey jeg må se om jeg ikke kan hitte ud af det..
men tak for jeres svar

karsten

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 13-03-09 11:26

On Fri, 13 Mar 2009 11:23:48 +0100, Karsten Nielsen
<k-nielsen@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
Hvad er det man skal gøre når man skal slipstreame. Jeg har hørt ordet
før men aner ikke hvad det betyder..

Karsten

Fra : Dr.Xerox

Dato : 13-03-09 12:15

"Karsten Nielsen" <k-nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:24dkr4leistogukvm30sbasie50e8hnihd@4ax.com...
> [...]
Klip>>>

> Hvad er det man skal gøre når man skal slipstreame. Jeg har hørt ordet
> før men aner ikke hvad det betyder..
>
> Karsten

Det betyder at du laver din egen XP som passer til din maskine.
Se på denne side, der er den hjælp du behøver.

http://www.theeldergeek.com/slipstreamed_xpsp2_cd.htm

Mvh. Poul