/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Ny opvaskemaskine - hvilken?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.


Dato : 15-03-09 16:30

Vi trænger til en ny opvaskemaskine - men ved ikke hvilken vi skal vælge.

Den skal være lavenergi - engeriforbrug prioriteres højere end støj.

Kurve til glas, osv. inden i må meget gerne være af ren plast - helst ikke
plastovertrukket metal - det er det i vores gamle, og med ungernes
håndtering af bestik mv. i den, så er der flere steder hul på plastikken
Jeg ved ikke om det kan fås uden metaldele i det som kommer i kontakt
med service og bestik?

Den skal ikke have en skabslåge foran, og ikke have alufront.

Budgettet er 4-5.000 kr.

Anbefalinger og det modsatte ønskes.

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du også vild med gadgets?
http://www.717.dk - Graphics Galore


 
 
Andersen [3650] (15-03-2009)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 15-03-09 18:20

..°o.O Thomas O.o°. formulerede søndag:
> Vi trænger til en ny opvaskemaskine - men ved ikke hvilken vi skal vælge.
>
> Den skal være lavenergi - engeriforbrug prioriteres højere end støj.
>
> Kurve til glas, osv. inden i må meget gerne være af ren plast - helst ikke
> plastovertrukket metal - det er det i vores gamle, og med ungernes håndtering
> af bestik mv. i den, så er der flere steder hul på plastikken Jeg ved
> ikke om det kan fås uden metaldele i det som kommer i kontakt med service og
> bestik?
>
> Den skal ikke have en skabslåge foran, og ikke have alufront.
>
> Budgettet er 4-5.000 kr.
>
> Anbefalinger og det modsatte ønskes.
>
> På forhånd tak.

Jeg har gennem tiden haft forskellige, men efter at vi købte hus
hvor der stod en Miele har vi besluttet at intet andet duer.
Det er så genialt med bestik skuffe øverst. Ikke noget bestik der
er klasket sammen og ikke er blevet rent. Ydermere har vi nu glæde
af at kunne vaske vores George Jensen i mat stål op. Tidliger var det
pr håndkraft da kurvene tillod bestikket at "vælte" rundt i hinanden
og skramme det matte look.
Og så er en Miele jo lavet til at blive brugt i rigtig mange år.

--
Med venlig hilsen

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark



Sybil (15-03-2009)
Kommentar
Fra : Sybil


Dato : 15-03-09 18:30


"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen
>
> Jeg har gennem tiden haft forskellige, men efter at vi købte hus
> hvor der stod en Miele har vi besluttet at intet andet duer.
> Det er så genialt med bestik skuffe øverst. Ikke noget bestik der
> er klasket sammen og ikke er blevet rent. Ydermere har vi nu glæde
> af at kunne vaske vores George Jensen i mat stål op. Tidliger var det
> pr håndkraft da kurvene tillod bestikket at "vælte" rundt i hinanden
> og skramme det matte look.
> Og så er en Miele jo lavet til at blive brugt i rigtig mange år.
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Andersen [3650]
>
> andersen snabela nospam prik danmark
>

Helt enig. Mieles bestikskuffe er genial, der kan være meget mere end i de
traditionelle der står nederst i maskinen, og bestikket bliver mere rent.
Der er ikke madrester i bunden eller lign.

Majken


Ivar (15-03-2009)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 15-03-09 23:28

Sybil skrev:

> Der er ikke madrester i bunden eller lign.

Det problem kender jeg ikke. Er skufferne af rent plast, eller
plast overtrukken metal? Det var et ønske fra spørgeren. Det kan
jeg følge ham i. Vi har en 11 år gammel Bosch. Den fungerer stadig
fint, men nu er der kommet et hak i en af kurvene, med flyverust
til følge.


Ivar Magnusson



Grethe Hoff (16-03-2009)
Kommentar
Fra : Grethe Hoff


Dato : 16-03-09 14:57


"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:0087379e$0$9127$c3e8da3@news.astraweb.com...
> .°o.O Thomas O.o°. formulerede søndag:
>> Vi trænger til en ny opvaskemaskine - men ved ikke hvilken vi skal vælge.
>>
>> Den skal være lavenergi - engeriforbrug prioriteres højere end støj.
>>
>> Kurve til glas, osv. inden i må meget gerne være af ren plast - helst
>> ikke plastovertrukket metal - det er det i vores gamle, og med ungernes
>> håndtering af bestik mv. i den, så er der flere steder hul på plastikken
>> Jeg ved ikke om det kan fås uden metaldele i det som kommer i kontakt
>> med service og bestik?
>>
>> Den skal ikke have en skabslåge foran, og ikke have alufront.
>>
>> Budgettet er 4-5.000 kr.
>>
>> Anbefalinger og det modsatte ønskes.
>>
>> På forhånd tak.
>
> Jeg har gennem tiden haft forskellige, men efter at vi købte hus
> hvor der stod en Miele har vi besluttet at intet andet duer.
> Det er så genialt med bestik skuffe øverst. Ikke noget bestik der
> er klasket sammen og ikke er blevet rent. Ydermere har vi nu glæde
> af at kunne vaske vores George Jensen i mat stål op. Tidliger var det
> pr håndkraft da kurvene tillod bestikket at "vælte" rundt i hinanden
> og skramme det matte look.
> Og så er en Miele jo lavet til at blive brugt i rigtig mange år.
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Andersen [3650]
>
> andersen snabela nospam prik danmark
>
>

Miele er absolutt den beste oppvaskmaskin jeg har hatt gjennom 30 år! Fikk
en installert da vi flyttet hit til Danmark for snart 3 år siden, jeg kunne
ikke være foruten min Miele.
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK
http://cegredesign.com/



TJ (15-03-2009)
Kommentar
Fra : TJ


Dato : 15-03-09 19:11

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i meddelelsen
news:49bd1f23$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Vi trænger til en ny opvaskemaskine - men ved ikke hvilken vi skal vælge.

> Den skal være lavenergi - engeriforbrug prioriteres højere end støj.

> Anbefalinger og det modsatte ønskes.

Hey,

Vi har en Asko Vølund - det har været en skidt oplevelse

Det var raketdyr
Den skulle være energivenlig - men på alm. program bliver det ikke tørt
Den skulle være støjsvag men har en irriterende lavfrekvent et eller andet
der er ved at drive mig til vanvid
Den vasker ikke altid rent

Så den kan ikke få min anbefaling

mvh TJ


Mogens (15-03-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 15-03-09 20:39

"TJ" <niks@nej.dk> skrev i meddelelsen
news:49bd43d3$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...

> Vi har en Asko Vølund - det har været en skidt oplevelse
> Den vasker ikke altid rent

Hvor gammel er den?


TJ (16-03-2009)
Kommentar
Fra : TJ


Dato : 16-03-09 20:12

"Mogens" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:KPcvl.7192$U5.76787@newsb.telia.net...
>> Vi har en Asko Vølund - det har været en skidt oplevelse
>> Den vasker ikke altid rent
> Hvor gammel er den?

Mellem 2,5 til 3 år
og jeg har ladet rygterne fortælle mig, at det er de nye der er dårlige?

mvh tJ



Mogens (16-03-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 16-03-09 20:47

"TJ" <niks@nej.dk> skrev i meddelelsen
news:49bea39d$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

> Mellem 2,5 til 3 år
> og jeg har ladet rygterne fortælle mig, at det er de nye der er dårlige?

Det er ikke rigtigt - det var en 3 - 4 år siden, hvor indløbsventilen gjorde
knuder.

Det er afsindigt vigtigt, at du indstiller maskinen 112% ift. den aktuelle
vandkvalitet samt ikke anvender 3 i 1 tabs (eller 4 i 1, 5 i 1). Du skal
måle kalkindholdet i vandet og indstille maskinen efter det. Desuden skal du
bruge løs opvaskepulver samt gerne _afspændingsmiddel_ fra Shine (købes i
Netto). Shine _opvaskemiddel_ duer ikke.


Henning Lund (16-03-2009)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 16-03-09 21:01

Mogens <no@mail.dk> skrev:

> Det er afsindigt vigtigt, at du indstiller maskinen 112% ift.
> den aktuelle vandkvalitet samt ikke anvender 3 i 1 tabs (eller
> 4 i 1, 5 i 1). Du skal måle kalkindholdet i vandet og
> indstille maskinen efter det.


Følger der et kalkmålesæt med maskinen?

--
Mvh
Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk


Mogens (16-03-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 16-03-09 21:07

"Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> skrev i meddelelsen
news:49beaffe$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Følger der et kalkmålesæt med maskinen?

Jep, men man bør ringe til vandværket og spørge om dels den aktuelle værdi
og dels, om de får vand flere steder fra. Nogle vandværker skifter mellem
vandforsyninger og dermed forskelligt kalkindhold


Andersen [3650] (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 17-03-09 19:10

Mogens har bragt dette til verden:
> "Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> skrev i meddelelsen
> news:49beaffe$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Følger der et kalkmålesæt med maskinen?
>
> Jep, men man bør ringe til vandværket og spørge om dels den aktuelle værdi og
> dels, om de får vand flere steder fra. Nogle vandværker skifter mellem
> vandforsyninger og dermed forskelligt kalkindhold

Sådanne problemer har os med Miele ikke
Den gør bare hvad den er købt for: Vaske op!!

--
Med venlig hilsen

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark



Mogens (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 17-03-09 19:42

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen
news:00045dec$0$2158$c3e8da3@news.astraweb.com...

> Sådanne problemer har os med Miele ikke
> Den gør bare hvad den er købt for: Vaske op!!

Jep - efter korrekt indstilling


TJ (17-03-2009)
Kommentar
Fra : TJ


Dato : 17-03-09 20:10

"Mogens" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:81yvl.7206$U5.77069@newsb.telia.net...
> Det er afsindigt vigtigt, at du indstiller maskinen 112% ift. den aktuelle
Det er nemt, jeg er lidt skør med hensyn til at afkalke - det gider jeg
ikke!
Plus da vi købte hus med nye hvidevarer, fyr etc, tænkte jeg, at der er ikke
nogen grund til at starte med at kalke hele dynen til, så jeg har
afkalkninganlæg til hvidevarer etc.
Så mit niveau er nul kalk (det er ikke sådan en magnet, det er et rigtig
blødgøringsanlæg)



> vandkvalitet samt ikke anvender 3 i 1 tabs (eller 4 i 1, 5 i 1). Du skal

Se nu er der noget nyt, der står med fede typer på siden af maskinen at de
anbefaler 3 i 1 tabletter???

> måle kalkindholdet i vandet og indstille maskinen efter det. Desuden skal
> du bruge løs opvaskepulver samt gerne _afspændingsmiddel_ fra Shine (købes
> i Netto). Shine _opvaskemiddel_ duer ikke.

Vi bruger Shine afspænding, netto og Neophos tabletter (neofos?)

mvh TJ


Martin Johansen [600~ (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 17-03-09 20:10


>Se nu er der noget nyt, der står med fede typer på siden af maskinen at de
>anbefaler 3 i 1 tabletter???

Det har de nok fået penge for at smække på

Alm. ikke-alt-i-en fra Shine, Shine (Nopa?) afspænring og alm. salt
til opvasker (IKKE alm. bordsalt ...). Det virker i vores maskine "40
gange" bedre end multitabs.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Mogens (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 17-03-09 21:12

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:58tvr4hjmor8a1ulpseftt7ffu5g6lg8ku@4ax.com...

>>Se nu er der noget nyt, der står med fede typer på siden af maskinen at de
>>anbefaler 3 i 1 tabletter???

> Det har de nok fået penge for at smække på

Jep - det hænger sådan sammen. Derfor har nogle brands fjernet reklamen igen

> Alm. ikke-alt-i-en fra Shine, Shine (Nopa?) afspænring og alm. salt
> til opvasker (IKKE alm. bordsalt ...). Det virker i vores maskine "40
> gange" bedre end multitabs.

Ja, multitabs (og ikke mindst reklamerne i den forbindelse) er noget fanden
har skabt


Martin Johansen [600~ (17-03-2009)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 17-03-09 21:17


>Ja, multitabs (og ikke mindst reklamerne i den forbindelse) er noget fanden
>har skabt

Det var et uheld der var købt en pakke 4-i-1 her i huset da vi sidste
måned fik opvasker (vi er nok den sidste husstand i DK der har fået
opvasker kunne jeg forestille mig.... )

Min tanke var: "Nåh, det kan vel ikke være så ringe?"

Åh jo... nu efter at have fået det rigtige indkøbt viser forskellene
sig tydeligt allerede fra første vask - Mere rent, mere tørt og mere
skinnende.

Aldrig mere multitabs.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Erik Olsen (18-03-2009)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 18-03-09 18:59

Martin Johansen [6000] wrote:
>> Ja, multitabs (og ikke mindst reklamerne i den forbindelse) er noget
>> fanden har skabt
>
> Det var et uheld der var købt en pakke 4-i-1 her i huset da vi sidste
> måned fik opvasker (vi er nok den sidste husstand i DK der har fået
> opvasker kunne jeg forestille mig.... )
>
> Min tanke var: "Nåh, det kan vel ikke være så ringe?"
>
> Åh jo... nu efter at have fået det rigtige indkøbt viser forskellene
> sig tydeligt allerede fra første vask - Mere rent, mere tørt og mere
> skinnende.
>
> Aldrig mere multitabs.

Man kunne engang købe opvaskemiddel i flydende form. Findes det
overhovedet mere?

Vi brugte det i mange år fordi alternativet var i pulverform som fik os
til at nyse ganske forfærdeligt.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Peter Lauridsen (18-03-2009)
Kommentar
Fra : Peter Lauridsen


Dato : 18-03-09 06:38

> Det er afsindigt vigtigt, at du indstiller maskinen 112% ift. den aktuelle
> vandkvalitet samt ikke anvender 3 i 1 tabs (eller 4 i 1, 5 i 1). Du skal
> måle kalkindholdet i vandet og indstille maskinen efter det. Desuden skal
> du bruge løs opvaskepulver samt gerne _afspændingsmiddel_ fra Shine (købes
> i Netto). Shine _opvaskemiddel_ duer ikke.

Jeg har haft en Miehle og en Zanussi. De problemer jeg har haft skyldes
kontraventilen i vandforsyningen. Den har det med at sætte sig fast pga.
kalk, så maskinen ikke får vand nok. Det går ud over skyldningen, så glas
bliver mælkehvide. Nu har jeg fået skiftet ventilen og min Zanussi vasker
perfekt. Jeg bruger løst opvaskepulver.
På min kones arbejde bruger de 3i1-taps, men de skærer dem over, så en taps
rækker til to vaske.

Hilsen Peter


Leo Havmøller (16-03-2009)
Kommentar
Fra : Leo Havmøller


Dato : 16-03-09 06:16

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> wrote in message
news:49bd1f23$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Vi trænger til en ny opvaskemaskine - men ved ikke hvilken vi skal vælge.

Køb Miele, Miele eller evt. Miele.

Leo Havmøller.


Martin Johansen [600~ (16-03-2009)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-03-09 14:47

On Mon, 16 Mar 2009 06:15:58 +0100, Leo Havmøller
<rtxleh@nospam.nospam> wrote:

>".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> wrote in message
>news:49bd1f23$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Vi trænger til en ny opvaskemaskine - men ved ikke hvilken vi skal vælge.
>
>Køb Miele, Miele eller evt. Miele.

Tja.. den Miele vi så på til 4k havde todelt plastikbund... Samtlige
andre kan diske op med helstøbt metalbund til den pris.

Så jeg vil ikke sige Miele for enhver pris

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408928
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste