Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
AF-ON på 5D II?
Fra : /Peter

Dato : 04-04-09 14:41

kan nogen fortyælle mig den dybere mening med kanappen "AF-ON" på canon
5D II?

Kan indstilles via Cf. til flere ting, men den laver lysmåling ved allle
eller næsten, altså det samme som
udløser knappen...
AF når der trykke spå den og igen AF årudløserknappen trykkses halvt
ned?

Jeg ahr læst men ikke forstået brugsforvirrinegn... og trykket og skruet

hvad er det lige den gør???

Fra : Brian Lund

Dato : 04-04-09 14:43

> [...]
>
> Jeg ahr læst men ikke forstået brugsforvirrinegn... og trykket og skruet

Du kan slå AF på udløserknappen fra i c.fn!

Det kan være smart i nogle situationer så man kan f.eks. slå servo-AF til
men måske ikke ønsker at bruge servo funktionen hele tiden.

Brian

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 04-04-09 16:05

Brian Lund skrev:

> Du kan slå AF på udløserknappen fra i c.fn!
>
> Det kan være smart i nogle situationer så man kan f.eks. slå servo-AF til
> men måske ikke ønsker at bruge servo funktionen hele tiden.
>

> Brian

Det er en meget smart funktion som du vil blive glad for når du først er
vant til det, den har desuden den fordel, at du har konstant focusering
i modsætning til udløser knappen, da du ikke mister autofocus når du
fyrer lukkeren af, det er især velegnet ved motiver i bevægelse.

Tommy

Fra : /Peter

Dato : 04-04-09 18:39

"Tommy Hjorth" <tommy@tommyhjorth.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> focusering i modsætning til udløser knappen, da du ikke mister
> autofocus når du fyrer lukkeren af, det er især velegnet ved motiver i

OK Tommy og Brian

men jeg er ikke blevet meget klogere på hvornar og hvorfor jeg skal
trykke på den...

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 04-04-09 19:19

/Peter skrev:
> "Tommy Hjorth" <tommy@tommyhjorth.dk> skrev i en meddelelse

> OK Tommy og Brian
>
> men jeg er ikke blevet meget klogere på hvornar og hvorfor jeg skal
> trykke på den...

Du skal da trykke på den hele tiden mens du focusere, længere er den ikke.

Tommy

Fra : /Peter

Dato : 04-04-09 19:57

> Du skal da trykke på den hele tiden mens du focusere, længere er den
> ikke.

OK, sådan en slags follow-fokus, men når jeg tykker udløseren ned,
fokuserende den jo igen eller også...

Fra : Brian Lund

Dato : 05-04-09 14:59

> OK, sådan en slags follow-fokus, men når jeg tykker udløseren ned,
> fokuserende den jo igen eller også...

Som jeg skriver, ikke nødvendigvis! Du kan slå fra så kameraet ikke
fokuserer selvom du trykker udløseren halvt ned.

Men Tommy har sikkert også en pointe med hensyn til action billeder, jeg har
selv aldrig brugt funktionen meget...

Brian