Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvidt, blankt underlag til High Key portræ~
Fra : Michaelbs

Dato : 31-03-09 09:35

Jeg søger et underlag til high key fotos, som er superhvidt og lige så
blankt som glossy fotopapir.
Det skal kunne pakkes/rulles sammen og bringes on location.

Nogen forslag?

Kan man få et stykke vinyl med disse egenskaber?

På amerikanske sites tales der om "white tile boards" men jeg har ikke
kunnet finde ud af hvad det er.

mvh Michaelbs

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 31-03-09 09:54

On 2009-03-31 10:34:44 +0200, "Michaelbs"
<mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> said:

> Nogen forslag?

Prøv at søge hos farvehandlere der sælger voksduge, de er rimelig
glatte og blanke, det sælges i metermål fra rulle, men det svære kan
muligvis blive at finde en forretning som har en rulle der er ren hvid.

Der ligger en farvehandler lige ved siden af min bank, de har et stativ
voksdugsruller stående ude foran forretningen, jeg skal nok tage et kig
på dem, og gi' dig besked, hvis der er en ren hvid.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark
www.niels-ebbesen.net - www.photo-gallery.dk

Fra : Michaelbs

Dato : 31-03-09 14:38

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> voksdugsruller stående ude foran forretningen, jeg skal nok tage et kig på
> dem, og gi' dig besked, hvis der er en ren hvid.

Det lyder som en rigtigt god ide med en voksdug, hvis man kan få dem blanke
nok. Og så skal de jo kunne ligge helt plant, så det skal nok være en meget
kraftig kvalitet.

mvh Michaelbs

Fra : Robert Piil

Dato : 31-03-09 15:01

Michaelbs skrev:

> Det lyder som en rigtigt god ide med en voksdug, hvis man kan få dem
> blanke nok. Og så skal de jo kunne ligge helt plant, så det skal nok
> være en meget kraftig kvalitet.

Ellers så prøv om du ikke kan finde et passende stykke hvid linolium hos
en gulvmand, hvis det da ikke bliver for tungt og uhåndterbart.

Det må i hvert fald være til at holde og gøre rent.

--
Robert Piil

Fra : Hauge

Dato : 31-03-09 17:18

Niels Riis Ebbesen wrote:
> [...]
> glatte og blanke, det sælges i metermål fra rulle, men det svære kan
> muligvis blive at finde en forretning som har en rulle der er ren

Jysk har i hvert fald noget voksdug der er *meget* hvidt, hvor det er blank
på den ene side og mat stofagtig på den anden side, og koster typisk 40-50
kr. pr. løbende meter i 160 cm bredde.

Mvh Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-09 12:10

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i
meddelelsen news:49d1d5a7$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Kan man få et stykke vinyl med disse egenskaber?
>
> På amerikanske sites tales der om "white tile boards" men jeg har ikke

Jeg ser flere muligheder.

Den billige: Hvid veluor i metermål.

Den lidt dyrere:
http://www.foto-walser.biz/shop/Warenkorb/Mein_Warenkorb.htm

Den noget dyrere:

http://www.foto-walser.biz/shop/Warenkorb/Mein_Warenkorb.htm

Endnu dyrere:
http://www.foto-walser.biz/shop/Artikel/2818/34/Hintergruende_walimex_Doppelpack_Stoffhintergrund_schwarz_weiss.htm

Du behøver ikke en fuldstændig hvid og blank baggrund til high key. Du skal
bare lægge ekstra lys på den i forhold til forgrunden, så den knalder ud.

Jeg kan iøvrigt anbefale Walimex pro flashhovederne. Kvaliteten er rigtig
fin.
Walimex softboksene er dog lidt besværlige at samle, specielt første gang.
Til gengæld er prisen overkommelig.
Jeg gav 4100 kr for en 400 W/s Walimex Pro, et galgestativ og en 150 cm
oktagon. med gitter monteret foran.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Michaelbs

Dato : 31-03-09 14:48

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg ser flere muligheder.
>
> Den billige: Hvid veluor i metermål.

Reflekterer ikke og er ikke helt blankt.

> Den lidt dyrere:
> http://www.foto-walser.biz/shop/Warenkorb/Mein_Warenkorb.htm
>
> Den noget dyrere:
>
> http://www.foto-walser.biz/shop/Warenkorb/Mein_Warenkorb.htm

linksene virker ikke.

> [...]
>
> Du behøver ikke en fuldstændig hvid og blank baggrund til high key. Du
> skal bare lægge ekstra lys på den i forhold til forgrunden, så den knalder

jo tak. Det ved jeg. Det er slet ikke baggrund jeg mangler men et underlag.

> [...]
> Til gengæld er prisen overkommelig.
> Jeg gav 4100 kr for en 400 W/s Walimex Pro, et galgestativ og en 150 cm

Det er meget fint, men jeg har masser af studielys. Det er stadig
underlaget, jeg leder efter, til en bestemt type high key.

Noget i stil med dette her skal den kunne - bare for at tage et åndssvagt
eksempel:
http://michaelbennati.dk/hvidtunderlag/
Altså noget der reflekterer så subjekt bliver groundet på et kridhvidt
underlag.
Her kan man bruge hele sensoren til at ramme subjekt og refleks, og så kan
man med enkelte greb i photoshop (meget nemt, da baggrund og underlag er
HELT hvid) forstørre canvas, skabe stor negativ space, hvor der kan stå
tekst, logo'er og hvad man ellers måtte ønske. Enkelt, rent, flot.

mvh Michaelbs

Fra : jni@tdcadsl.dk

Dato : 31-03-09 09:42

On 31 Mar., 15:47, "Michaelbs"
<mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote:

> [...]
> HELT hvid) forstørre canvas, skabe stor negativ space, hvor der kan stå
> tekst, logo'er og hvad man ellers måtte ønske. Enkelt, rent, flot.

Ahh, nu er jeg med!

Det viste eksempel ser ud til at være taget med det optimale af den
slags, nemlig en opalplade.
Det samme som bruges til lysborde.
Den er bare ikke lige at slæbe rundt med. Jeg tror det er svært at
finde noget, der har lige så god en reflektion som opalpladen. De kan
købes i metermål hos Bauhaus.

Fra : jni@tdcadsl.dk

Dato : 31-03-09 09:54

On 31 Mar., 17:42, j...@tdcadsl.dk wrote:

> [...]
> finde noget, der har lige så god en reflektion som opalpladen. De kan
> købes i metermål hos Bauhaus.- Skjul tekst i anførselstegn -

Måske man kan slippe afsted med at skære pladen op i mindre dele og
stykke sammen på et plant gulv. Opalpladen er iøvrigt nyttig til mange
småting. Jeg har selv en plade på 80 x 120 cm.

Nu ved jeg ikke, hvor store objekter, du vil rode med, men hvis det er
i produktstørrelse, så er et godt alternativ den professionelle
produktfotostand Stensgaard sælger på Phosee.dk

Og det er iøvrigt mig

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger - fra en google konto

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-09 13:55

"Michaelbs"
> [...]
>
> Kan man få et stykke vinyl med disse egenskaber?
>
> På amerikanske sites tales der om "white tile boards" men jeg har ikke kunnet finde ud

Det de hentyder til, kalder de også melanin folie, det bruges til bla.
køkkenlåger og masser af andre skabe, borde etc. Måske noget
du kan finde her:
www.wood-supply.dk/company/browse.html?hostId=3&id=755
Men du ku jo også bare bruge en rulle glossy fotopapir, eller de
andre glimrende foreslag, folk er kommet med.
-max-

Fra : Michaelbs

Dato : 31-03-09 14:59

"o--max" <maxatbanzma09.dk> skrev i meddelelsen

> Det de hentyder til, kalder de også melanin folie, det bruges til bla.
> køkkenlåger og masser af andre skabe, borde etc. Måske noget
> [...]

Ja men som jeg forstår det, skal melamin folie påføres et stift produkt a la
en plade og det gør det noget svært at tage med sig.

mvh Michaelbs

Fra : Kenneth

Dato : 31-03-09 18:30

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i en
meddelelse news:49d1d5a7$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Kan man få et stykke vinyl med disse egenskaber?
>
> På amerikanske sites tales der om "white tile boards" men jeg har ikke

Obt.dk har et hvidt vinyl forklæde ti lastolite Hikey baggrund
Der skal bare lidt lys på så er den hvid (og lidt mindre lys så er den grå)
Den er ikke "blank" som en plastplade men perfekt til formålet
http://obt.dk/high_key_on_location.htm

// Kenneth - foto-4-you.dk //