Genetablering af data
Fra : LaSalle

Dato : 29-07-01 18:35

Jeg har en gammel harddisk, som fik nogle dårlige sektorer og ikke
ville køre. Disken var/er partitioneret i tre partitions: C,D,E. De
dårlige sektorer ligger tilsyneladende kun på C-drevet.
Jeg har nu fået en ny harddisk, og mit spørgsmål lyder nu, om jeg kan
sætte den gamle harddisk i PC'en som slave og derefter kopiere de
data, jeg gerne vil redde, over på den nye disk?
Eller skal data'ene reetableres på anden vis?
Risikerer jeg, at disken slet ikke vil køre?
Det skal nævnes, at jeg kunne se et af drevene ved at boote fra en
bootdisk, det andet drevbogstav var optaget af et virtuelt drev.

På forhånd tak!!

LaSalle

Fra : Rene Erichsen

Dato : 29-07-01 19:04

Du kan sagtens "hente" data fra den gamle disk når den sidder som slave.
Husk selvfølgelig at ændre jumperen på disken til slave.

mvh Rene

Fra : Znonkel

Dato : 29-07-01 19:03

> [...]
> Det skal nævnes, at jeg kunne se et af drevene ved at boote fra en
> bootdisk, det andet drevbogstav var optaget af et virtuelt drev.

Ja, det burde du kunne! Der burde i hvert fald ikke kunne ske noget ved at
forsøge. Hvis den er mere defekt end du regner med, så vil du måske ikke
være i stand til at se noget som helst på disken (hvis f.eks. også
fat-tabellen er defekt).
Bare du (som du selv er inde på) husker at sætte den til slave, så den ikke
konflikter med din nye harddisk.

Held og lykke!