Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Lille anbefaling til de, der er til rigtig~
Fra : Ukendt

Dato : 29-03-09 00:09

Jeg fik efter have snakket lidt med Sass over messenger umanerlig lyst til
at eje en ordentlig bog af Yousuf Karsh - Noget, der kunne tjene til
inspiration og fornøjelse.

Så jeg tog en rask beslutning - Gik ind på Amazon.co.uk og søgte lidt.
Resultatet var, at jeg "kom til" at købe hardcoverbogen; "Karsh: A fifty
year Retrospective" - Brugt

Det har jeg så ikke fortrudt. Bogen ankom i dag. Som ny af udseende og i
lækker lækker kvalitet. Tykke sider og fornemt tryk.
Skønne korte historier og forrygende billeder. Man blir næsten helt
andægtig, når man åbner bogen.

Den vil jeg gerne anbefale. Den er slet ikke gratis. Jeg gav vist 55
engelske Pund for en brugt udgave. En ny koster 252 engelske slag, så det må
siges at være billigt. For den seriøse portrætfotograf er den et must i
hjemmebiblioteket. Om ikke for andet, så for inspiration til anderledes
lyslægning.
Amazon har en brugt tilbage på lageret:
http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/0821223348/ref=dp_olp_3?ie=UTF8&qid=1238284599&sr=8-2

Nogle af billederne kan sneakapeek'es på www.karsh.org

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 29-03-09 06:55

Frodo Nifinger skrev:
> [...]
> det må siges at være billigt. For den seriøse portrætfotograf er den et
> must i hjemmebiblioteket. Om ikke for andet, så for inspiration til

Jo det er fedt at have billederne i en bog, det er altid en anden føelse
at sidde med det i hånden, men jeg er selv begyndt at have den bærbare
med på loftet hvor mit lys står, og så tilslutte en xtra skærm til den,
jeg finder så et billede på nettet som jeg vil prøve at efterligne, det
er meget nemmere når man skyder direkte til computeren, så de kan ses
side om side straks efter man har taget billedet.

Tommy

Fra : www.tsp-photo.com

Dato : 29-03-09 09:13

"Tommy Hjorth" <tommy@tommyhjorth.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget nemmere når man skyder direkte til computeren, så de kan ses side om
> side straks efter man har taget billedet.

Enig med dig, laptoppen er nemmere at arbejde ud fra, når der skal
sammenlignes hurtigt gennemgåes idéer.

MVH
Thomas