Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Regntæt taske til Nikon D80
Fra : Mick Hoey

Dato : 24-03-09 23:56

Hej til gruppen

Jeg er den lykkelige ejer af et Nikon D80 SLR med Nikor 18-200 mm VR
objektiv.

Jeg søger en taske der passer til dette kamera, og kun til kameraet. Den
skal være formet til at passe hus og objektiv. Samt være regn og nogenlunde
stødtæt.

Grunden til at jeg er på udkig efter en sådan taske, er at jeg skal ud på en
længerevarende rejse verden rundt på motorcykel, og derfor ikke har så meget
plads, og dermed også må gå på kompromis med vægten.

Jeg har søgt Google for at finde en sådan taske, men de fleste er med
regn-overtræk. Findes der ikke en taske der er designet til at have med i
marken, som ikke fylder ret meget?

De fleste tasker er store og ej regntætte.

Håber nogen af jer kan give mig et hint, hvor jeg skal lede? - På forhånd
tak

ATWJ - mhoey
www.mhoey.eu

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-09 07:01

"Mick Hoey"
> [...]
>
> De fleste tasker er store og ej regntætte.
>
> Håber nogen af jer kan give mig et hint, hvor jeg skal lede? - På forhånd tak

Jeg har selv drønet rundt i den asiatiske monsun på motorcykel - så min
løsning er altid at have et udvalg af plastposer i ryksækken. Indkøbs
poser, ziplock og affaldssække, hvis det er den årstid. Jeg har ikke haft
tasker monteret, men bare bundet grejet fast, og søgt læ når himlen åbner
sig og regnen falder så tykt at man ikke kan se 2 meter frem. Det slutter
ligså pludseligt som det kommer og så kører man videre i strålende sol
efter en times tid. Lowepro laver en desideret vandtæt ryksæk, men den
er vidst ikke hverken lille eller handy. De andre de kalder AW er sådan set
ikke andet end en ryksæk/taske med et regnslag, der er en plast pose ligså
glimrende. -max-

Fra : Lars B. Nielsen

Dato : 25-03-09 08:34

Prøv at se på nogle af Ortlieb´s fototasker.
F.eks. denne
http://www.ortlieb.com/index_white.php?lang=en&file=p-search.php

M.v.h.
Lars

Fra : Lars B. Nielsen

Dato : 25-03-09 08:37

Uups det dybe link fungerede ikke. Det var AquaZoom tasken (nr. 2 fra
venstre øverst) jeg mente.

/Lars

Fra : Lars B. Nielsen

Dato : 25-03-09 09:05

Og så lige en link til en dansk forhandler, her er det dog den gamle model
med rullelukning, som jeg også selv har brugt i nogle år.

http://www.bjergkaeden.dk/products/productinfo.aspx?ProductID=3383&MenuItemID=1137

Fra : Mick Hoey

Dato : 27-03-09 19:19

"Lars B. Nielsen" <lbn@BRENDAL.dk> skrev i en meddelelse
> Og så lige en link til en dansk forhandler, her er det dog den gamle model
> med rullelukning, som jeg også selv har brugt i nogle år.

> [...]

Hej Lars

Aqua Zoom fra Bjergkæden ser rigtig god ud, jeg ser om ikke jeg kan bruge en
sådan med det objektiv jeg har på mit Nikon D80.

I skal alle have tusinde tak for hjælpen.

ATWJ - mhoey
www.mhoey.eu

Fra : Lars B. Nielsen

Dato : 27-03-09 21:21

> [...]
> en sådan med det objektiv jeg har på mit Nikon D80.
>
> I skal alle have tusinde tak for hjælpen.

Hej Mick
Jeg er sikker på, at der er fin plads til dit kamera og din 18-200 mm, så
stort er objektivet jo heller ikke. Der er da fint plads til et Canon 50D
med en 100 mm macro, et objektiv i ca. samme str. som din 18-200 mm.

/Lars