Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaring med afspilning af videofiler fra ~
Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 24-03-09 23:05

Jeg har på forsøgsbasis forsøgt mig med video-delen i Nikons d90 som skulle
være i HD kvalitet. 1280 x 720.

Når jeg forsøger at afspille filen på min ca. 3 år gamle Lenovo bærbare pc
med Win. XP dør den fuldstændigt. Den giver helt blå skærm med en masse tal
og bogstaver i et stor sammen surium, og må genstartes

Skærmopløsningen kan max være 1.024 x 768 på denne.

På en Asus eee 900 hedder den vist (lille pocket pc) ligeledes med Win XP
afspilles filen uden problemer.

Min teori er om det kan have noget med skærmkortet at gøre - evt. at den
helst skal afspilles "wide-screen" eller at jeg mangler et-eller-andet
codec.

Så ....... er der nogle der har et par kloge ord om dette, så lytter (læser)
jeg gerne

--
/Jens S., Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-09 09:23

"Jens S., Esbjerg" <NoRespond@a.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> codec.
>
> Så ....... er der nogle der har et par kloge ord om dette, så lytter

Hvilket program bruger du til at afspille filmen med ?

Prøv evt. at hente fx VLC media player, den kan ofte nogle ting som windows
media player ikke kan.

vh Palle

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 29-03-09 21:03

"Palle Johansen" skrev >
> Hvilket program bruger du til at afspille filmen med ?
>
> Prøv evt. at hente fx VLC media player, den kan ofte nogle ting som
> windows media player ikke kan.
>
> vh Palle
Jeg har brugt MS media-player, men vil forsøge med den anden.

Problemet er dog også at blot jeg åbner min billedmappe i stifinder med
"store ikoner" og der så er en avi-fil fra d90'eren, så giver det blå skærm.
Mystisk.

/Jens S., Esbjerg